11.
ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗ
Ὁ
μακαριστός Σέρβος Ἀρχιμ.
Ὶουστίνος Πόποβιτς,
σέ μελέτη του, (ἡ ταπείνωση
κατά τόν Ἰσαάκ τό Σύρο μέσα
ἀπό τούς διάφορου λόγους
του)., γράφει: «Ἡ πίστη ἔχει δικό
της τρόπο σκέψεως, διότι
ἔχει δικό της τρόπο ζωῆς. Ὁ
χριστιανός ὄχι μόνο ζεῖ
μέ τήν πίστη, ἀλλά καί σκέφτεται
μέ τήν πίστη. Ἡ πίστη δίνει τή
νέα κατηγορία τῆς σκέψεως
μέ τήν ὁποίαν πραγματώνεται
ὅλο τό γνωσιολογικό
ἔργο τοῦ ἀνθρώπου πού πιστεύει.
Ἡ νέα αὐτή κατηγορία
τῆς σκέψεως εἶναι ἡ
ταπεινοφροσύνη. Στήν
ἀπέραντη πραγματικότητα
τῆς πίστεως ὁ νοῦς ταπεινώνεται
μπρός στά ἀπόρρητα μυστήρια
τῆς ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ ζωῆς.
Τήν ὑπερηφάνειαν τοῦ νοῦ
ἀντικαθιστᾶ ἡ ταπείνωση· τήν
ἀλαζονεία ἡ ταπεινοφροσύνη.Ὁ
ἀσκητής τῆς πίστεως
περιφρουρεῖ κάθε σκέψη
του μέ τήν ταπείνωση καί ἔτσι
ἐξασφαλίζει γιά τόν
ἑαυτό του τή γνώση τῆς Αἰώνιας
ἀλήθειας.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2016/01/blog-post_226.html