Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα Πέμπτης 2 Νοεμβρίου


Ἀπόστολος: (Κολ. δ΄2- 9 )
Κολ. 4,2             Τῇ προσευχῇ προσκαρτερεῖτε, γρηγοροῦντες ἐν αὐτῇ ἐν εὐχαριστίᾳ,
Κολ. 4,2                    Κυριοι και δούλοι, όλοι οι Χριστιανοί, να επιμένετε εις την προσευχήν, να αγρυπνήτε εις αυτήν και να εκφράζετε συγχρόνως δι' αυτής τας ευχαριστίας σας προς τον Θεόν.
Κολ. 4,3             προσευχόμενοι ἅμα καὶ περὶ ἡμῶν, ἵνα ὁ Θεὸς ἀνοίξῃ ἡμῖν θύραν τοῦ λόγου, λαλῆσαι τὸ μυστήριον τοῦ Χριστοῦ, δι᾿ ὃ καὶ δέδεμαι,
Κολ. 4,3                     Να προσεύχεσθε συγχρόνως και δι' ημάς, δια να μας ανοίξη ο Θεός θύραν της ευαγγελικής διδασκαλίας, ώστε με ευκολίαν και χωρίς εμπόδια να κηρύξωμεν το μυστήριον της σωτηρίας, που προσφέρει ο Χριστός, δια το οποίον και είμαι τώρα δεμένος.
Κολ. 4,4             ἵνα φανερώσω αὐτὸ ὡς δεῖ με λαλῆσαι.
Κολ. 4,4                    Να βοηθήση ο Κυριος να φανερώσω καθαρά αυτό το μυστήριον και να το προσφέρω στους ανθρώπους, όπως πρέπει.
Κολ. 4,5             Ἐν σοφίᾳ περιπατεῖτε πρὸς τοὺς ἔξω, τὸν καιρὸν ἐξαγοραζόμενοι.
Κολ. 4,5                     Να συμπεριφέρεσθε με σύνεσιν και φρόνησιν προς τους ανθρώπους που ευρίσκονται έξω από την Εκκλησίαν του Χριστού, εκμεταλλευόμενοι κάθε ευκαιρίαν, δια να πράττετε το αγαθόν, κερδίζοντες έτσι τον καιρόν σας.
Κολ. 4,6             ὁ λόγος ὑμῶν πάντοτε ἐν χάριτι, ἅλατι ἠρτυμένος, εἰδέναι πῶς δεῖ ὑμᾶς ἑνὶ ἑκάστῳ ἀποκρίνεσθαι.
Κολ. 4,6                    Τα λόγια σας ας είναι πάντοτε γεμάτα χάριν, αρτυμένα με το άλατι της καλωσύνης και της διακρίσεως, ώστε να είναι κατά Θεόν ευχάριστα στους ανθρώπους. Να ξέρετε δε πως πρέπει σεις να αποκρίνεσθε στον καθένα.
Κολ. 4,7             Τὰ κατ᾿ ἐμὲ πάντα γνωρίσει ὑμῖν Τυχικὸς ὁ ἀγαπητὸς ἀδελφὸς καὶ πιστὸς διάκονος καὶ σύνδουλος ἐν Κυρίῳ,
Κολ. 4,7                     Τα κατ' εμέ θα σας τα ανακοινώση και θα σας τα κάμη γνωστά ο Τυχικός, αγαπητός αδελφός και πιστός διάκονος και σύνδουλος στο έργον του Κυρίου.
Κολ. 4,8             ὃν ἔπεμψα πρὸς ὑμᾶς εἰς αὐτὸ τοῦτο, ἵνα γνῷ τὰ περὶ ὑμῶν καὶ παρακαλέσῃ τὰς καρδίας ὑμῶν,
Κολ. 4,8                    Αυτόν άλλωστε έστειλα εις σας, προς αυτόν τον σκοπόν, δια να μάθη τα καθ' υμάς, την πνευματικήν σας δηλαδή κατάστασιν και παρηγορήση τας καρδίας σας.
Κολ. 4,9             σὺν Ὀνησίμῳ τῷ πιστῷ καὶ ἀγαπητῷ ἀδελφῷ, ὅς ἐστιν ἐξ ὑμῶν· πάντα ὑμῖν γνωριοῦσι τὰ ᾧδε.
Κολ. 4,9                    Τον έστειλα δε μαζή με τον Ονήσιμον, τον πιστόν και αγαπητόν αδελφόν, ο οποίος είναι συμπολίτης σας, από τας Κολοσσάς. Αυτοί θα κάμουν εις σας γνωστά όλα τα εδώ.
Εὐαγγέλιο: ( Λουκ. ια΄47- ιβ΄1 )
Λουκ. 11,47        οὐαὶ ὑμῖν, ὅτι οἰκοδομεῖτε τὰ μνημεῖα τῶν προφητῶν, οἱ δὲ πατέρες ὑμῶν ἀπέκτειναν αὐτούς.
Λουκ. 11,47               Αλλοίμονό σας, διότι κτίζετε τα μνημεία των προφητών, τάχα από σεβασμόν δι' αυτούς, ενώ κατά βάθος έχετε τας ιδίας φονικάς διαθέσεις, που είχαν οι πρόγονοι σας, οι οποίοι εφόνευσαν τους προφήτας.
Λουκ. 11,48        ἄρα μαρτυρεῖτε καὶ συνευδοκεῖτε τοῖς ἔργοις τῶν πατέρων ὑμῶν, ὅτι αὐτοὶ μὲν ἀπέκτειναν αὐτούς, ὑμεῖς δὲ οἰκοδομεῖτε αὐτῶν τὰ μνημεῖα.
Λουκ. 11,48               Επομένως από το ένα μέρος μαρτυρείτε και εβιβεβαιώνετε ότι οι προφήται, καθό απεσταλμένοι του Θεού, είναι άξιοι παντός σεβασμού, από το άλλο μέρος με την διάθεσιν και τας πράξεις σας συμφωνείτε και εγκρίνετε τα έργα των πατέρων σας. Διότι αυτοί μεν εφόνευσαν τους προφήτας σεις δε κτίζετε τιμητικώς τα μνημεία των.
Λουκ. 11,49        διὰ τοῦτο καὶ ἡ σοφία τοῦ Θεοῦ εἶπεν· ἀποστελῶ εἰς αὐτοὺς προφήτας καὶ ἀποστόλους, καὶ ἐξ αὐτῶν ἀποκτενοῦσι καὶ ἐκδιώξουσιν,
Λουκ. 11,49               Επειδή όμως έχετε τας ιδίας πονηράς διαθέσεις με τους πατέρας σας, δια τούτο είπεν η σοφία του Θεού, δηλαδή εγώ· θα στείλω εις αυτούς προφήτας και αποστόλους, να ακούσουν δια μίαν ακόμη φοράν την αλήθειαν, μήπως και μετανοήσουν. Αλλά αυτοί αμετανόητοι και εσκληρυμμένοι εις την κακίαν των, άλλους μεν από αυτούς θα φονεύσουν και άλλους θα καταδιώξουν,
Λουκ. 11,50        ἵνα ἐκζητηθῇ τὸ αἷμα πάντων τῶν προφητῶν τὸ ἐκχυνόμενον ἀπὸ καταβολῆς κόσμου ἀπὸ τῆς γενεᾶς ταύτης
Λουκ. 11,50               δια να ζητηθή από την γενεάν αυτήν ευθήνη και να επιβληθή τιμωρία δια το αίμα όλων των προφητών, που χύνεται από καταβολής κόσμου μέχρι σήμερα.
Λουκ. 11,51        ἀπὸ τοῦ αἵματος Ἄβελ ἕως τοῦ αἵματος Ζαχαρίου τοῦ ἀπολομένου μεταξὺ τοῦ θυσιαστηρίου καὶ τοῦ οἴκου· ναί, λέγω ὑμῖν, ἐκζητηθήσεται ἀπὸ τῆς γενεᾶς ταύτης.
Λουκ. 11,51                Από το αίμα δηλαδή του αθώου Αβελ έως το αίμα του Ζαχαρίου που εφονεύθη μεταξύ του θυσιαστηρίου και του ναού. Ναι, σας βεβαιώνω, ότι δι' όλα αυτά τα εγκλήματα θα ζητηθή ευθύνη από την γενεάν αυτήν.
Λουκ. 11,52        οὐαὶ ὑμῖν τοῖς νομικοῖς ὅτι ἤρατε τὴν κλεῖδα τῆς γνώσεως· αὐτοὶ οὐκ εἰσήλθετε, καὶ τοὺς εἰσερχομένους ἐκωλύσατε.
Λουκ. 11,52               Αλλοίμονον εις σας τους νομικούς, διότι αφαιρέσατε από τους ανθρώπους το κλειδί της γνώσεως, τους εσκοτίσατε δηλαδή τον νουν με τας ψευδείς διδασκαλίας σας και τους επήρατε το μέσον, με το οποίον θα εγνώριζαν την αλήθειαν και θα επροχωρούσαν τον δρόμον της σωτηρίας. Ετσι και σεις δεν εισήλθατε εις την βασιλείαν του Χριστού και εκείνους που ήθελαν να εισέλθουν τους εμποδίσατε”.
Λουκ. 11,53        λέγοντος δὲ αὐτοῦ πρὸς αὐτοὺς ταῦτα ἤρξαντο οἱ γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι δεινῶς ἐνέχειν καὶ ἀποστοματίζειν αὐτὸν περὶ πλειόνων,
Λουκ. 11,53               Ενώ δε ο Ιησούς τους έλεγε αυτά, ήρχισαν οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι να κυριεύωνται εσωτερικώς από πικράν οργήν και εμπάθειαν εναντίον του και να ζητούν όλοι μαζή από αυτόν αμέσως και εκ του προχείρου απαντήσεις δια πολλά ζητήματα του νόμου.
Λουκ. 11,54        ἐνεδρεύοντες αὐτόν, ζητοῦντες θηρεῦσαί τι ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ, ἵνα κατηγορήσωσιν αὐτοῦ.
Λουκ. 11,54               Και του έστηναν έτσι παγίδα και τον παραμόνευαν προσπαθούντες κάτι με δόλιον τρόπον να αρπάξουν από το στόμα του, που δεν θα ήτο σύμφωνο με τον νόμον, δια να έχουν κατόπιν αφορμή να τον κατηγορήσουν.
Λουκ. 12,1         Ἐν οἷς ἐπισυναχθεισῶν τῶν μυριάδων τοῦ ὄχλου ὡς καταπατεῖν ἀλλήλους, ἤρξατο λέγειν πρὸς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ πρῶτον· προσέχετε ἑαυτοῖς ἀπὸ τῆς ζύμης τῶν Φαρισαίων, ἥτις ἐστὶν ὑπόκρισις.
Λουκ. 12,1                 Εν τω μεταξύ πολλά πλήθη λαού είχαν συγκεντρωθή εκεί, τόσον πύκνα, ώστε να πατούν ο ένας τον άλλον. Ηρχισε τότε ο Ιησούς να ομιλή προς τους μαθητάς του πρώτον και να τους λέγη· “προσέχετε τον ευατόν σας από το προζύμι των Φαρισαίων, που είναι η υποκρισία των.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἄφιξη στό Ἅγιο Ὅρος 2. «Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης» Π. Σωφρονίου, 3ο Μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Αποτέλεσμα εικόνας για Αγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης αγιον όρος





Συνεχίζουμε νά κάνουμε ἀνάγνωση καί σχολιασμό τοῦ γνωστοῦ βιβλίου «Ὁ Ἅγιος Σιλουανός», πού ἀσχολεῖται μέ τήν ζωή τοῦ Ἁγίου Σιλουανοῦ καί τήν διδασκαλία του. Εἶναι ἕνας σύγχρονος Ἅγιος, Ρῶσος στήν καταγωγή, ὁ ὁποῖος γεννήθηκε τό 1866 καί ἔκανε κατ’ ἀρχάς μία ζωή κοσμική μέ ἁμαρτωλές διασκεδάσεις καί διάφορες ἁμαρτίες, ἀλλά στή συνέχεια μετανόησε πραγματικά, ἄκουσε τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο πού τοῦ εἶπε δέν μοῦ ἀρέσει ἡ ζωή σου, ἡ κοσμική ζωή πού κάνεις, μέ τίς αἰσθησιακές ἡδονές πού λατρεύεις, τήν κενοδοξία, τήν φιλαργυρία καί ὅλα αὐτά τά πάθη τά ὁποῖα κυριαρχοῦν στούς ἀνθρώπους τοῦ κόσμου. Ὁ ἄνθρωπος αὐτός μετανόησε καί πῆγε στό Ἅγιον Ὄρος τό φθινόπωρο τοῦ 1892 στή ρωσική Μονή τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος. Τό πρῶτο πού ἔκανε, ὅπως λέγαμε, ἦταν νά κάνει μιά καλή ἐξομολόγηση ὅλων του τῶν ἁμαρτημάτων, πράγμα πού πρέπει νά κάνει κάθε ἄνθρωπος, ὅπως ἔλεγε ὁ Ἅγιος Πορφύριος, ἀπό καιροῦ εἰς καιρόν στή ζωή του. Καί ὁπωσδήποτε βεβαίως κάποιος πού γιά πρώτη φορά ξεκινάει, βρίσκει τόν δρόμο τοῦ Θεοῦ μέσα ἀπό τούς σκοπέλους τῆς ἁμαρτίας, τοῦ κόσμου καί τοῦ διαβόλου.
Τό πρῶτο βῆμα πού πρέπει νά κάνει ὁ ἄνθρωπος εἶναι νά κάνει μιά καλή γενική ἐξομολόγηση. Ἐννοεῖται ὅτι ἔχει πίστη στόν Θεό, ἔχει φόβο Θεοῦ, ἔχει τόν ἀρχικό φόβο τοῦ Θεοῦ, τόν φόβο δηλαδή τοῦ νά μήν πάει στήν κόλαση, πιστεύει ὅλα αὐτά πού μᾶς εἶπε ὁ Κύριος καί ἐπειδή πιστεύει ὅτι ὅλα αὐτά εἶναι ἀληθινά, ὅτι ὑπάρχει κόλαση, ὅτι ὑπάρχει Παράδεισος, ὅτι ὑπάρχει αἰώνια ζωή, ὅτι ὑπάρχει ἡ Δευτέρα Παρουσία καί ἡ κρίση, ὅτι ὑπάρχει ἡ λύτρωση καί ἡ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν, στή συνέχεια κάνει μιά καλή, εἰλικρινή ἐνδοσκόπηση, δηλαδή κοιτάει μέσα του καί βρίσκει, μέ τό φῶς τοῦ Θεοῦ, ἀφοῦ κάνει προσευχή, μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ὅ,τι μπορεῖ καί ὅ,τι θά τοῦ ἀποκαλύψει ὁ Θεός. Βέβαια ἡ ἀγάπη καί ἡ φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ δέν μᾶς ἀποκαλύπτει ὅλα τά ἁμαρτήματά μας καί τά πάθη μας μονομιᾶς, γιατί τότε θά ἀπογοητευόμαστε.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἐπιστημονικός καί ἀντιεπιστημονικός θεολογικός λόγος


 

Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου

Ὅταν ἀρχίσαμε ὡς φοιτητές τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς νά γράφουμε τίς πρῶτες ἐργασίες, οἱ καθηγητές μᾶς δίδασκαν τήν μέθοδο μέ τήν ὁποία συντάσσεται μιά ἐπιστημονική ἐργασία. Διαβάζοντας δέ τίς διάφορες ἐπιστημονικές ἐργασίες, καταλαβαίναμε στήν πράξη τόν τρόπο καί τήν μέθοδο πού τίς διέπουν. Ἀσφαλῶς, ἡ ἐπιστημονική ἐργασία δέν εἶναι μιά ἔκθεση ἰδεῶν πού συντάσσεται γιά εἰδικούς λόγους· δέν εἶναι ἕνα κήρυγμα πού ἐκφωνεῖται στούς Ἱερούς Ναούς· δέν εἶναι μιά ὁμιλία σέ αἴθουσα, ὅπου εἶναι παρόντες Χριστιανοί ἐκκλησιαζόμενοι∙ δέν εἶναι ἕνα ρητορικό κείμενο κλπ.
Ἡ ἐπιστημονική ἐργασία ἔχει μιά ἰδιαίτερη δομή, ἀναφέρεται σέ ἕνα σημαντικό θέμα, σέ μιά «θεματική πρόταση», τήν ὁποία ἐρευνᾶ ἀπό πολλές πλευρές καί ἀναλύει τό περιεχόμενό της. Στηρίζεται πάνω στήν ὑπάρχουσα βιβλιογραφία, στήν ὁποία παραπέμπει καί προχωρεῖ ἀναλυτικά στό νά στηρίξη μιά πρόταση πού προσφέρει κάτι καινούριο στήν ἐπιστήμη.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ὁσία Ματρώνα: «Ἀποβραδίς, ὅλα θά εἶναι (ὄρθια καί καλά) πάνω στήν γῆ, καί ὅταν θά σηκωθεῖτε τό ἄλλο πρωί, ὅλα θά μποῦν (θά ταφοῦν) μέσα στήν γῆ»


 Προφητικά λόγια για την εποχή μας της Αγίας Ματρώνας από τη Ρωσία, την οποία η Ιερά Σύνοδος της Ρωσικής Εκκλησίας ανακήρυξε Αγία το 1999, στις 2 Μαΐου, ημέρα της κοιμήσεώς της, κατά την οποία όρισε και να εορτάζεται.

Οσία Ματρώνα, η αόμματη της Ρωσίας και προστάτιδα Μόσχας
Υπήρξε πάμπτωχη, τυφλή εκ γενετής, και κατατρεγμένη από το τότε Σοβιετικό καθεστώς. Είχε από τον Χριστό το χάρισμα της διόρασης αλλά και της προόρασης.
Μπορούσε να βλέπει συμβάντα πού διαδραματίζονταν ή επρόκειτο να διαδραματισθούν σε εκατοντάδες μίλια μακριά και σε άγνωστους γι’ αυτήν τόπους. Ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, ποιμένας της Ορθοδόξου Ρωσικής Εκκλησίας, όταν για πρώτη φορά συνάντησε την 14χρονη τότε τυφλή Ματρώνα, στον κατάμεστο από κόσμο ναό του Αγίου Ανδρέα, είπε γι’ αυτήν τα παρακάτω λόγια, «Έλα, Ματρώνουσκα, έλα… Ιδού έρχεται η αντικαταστάτριά μου, ο Όγδοος στύλος της Ρωσίας», μιλώντας προφητικά, για την ιδιαίτερη αποστολή της Ματρώνας στον Ρωσικό λαό και στα μετέπειτα χρόνια των διωγμών πού έβλεπε να έρχονται…
 

Νουθεσίες της γερόντισσας Ματρώνα

 
Προέβλεψε την Γερμανική εισβολή στην Ρωσία, αλλά μίλησε και για έναν άλλο, μετέπειτα πόλεμο, πού θα σκοτώσει εκατομμύρια ανθρώπους, μέσα σε μια νύχτα… Σε μικρή ακόμη ηλικία προείπε την επανάσταση τού 1917 πού έγινε χρόνια αργότερα, λέγοντας. «Θα ληστεύουν και θα αφανίζουν τις Εκκλησίες, θα αρπάζουν τα εδάφη και θα τα μοιράζουν άπληστα μεταξύ τους, καταδιώκοντας όλους χωρίς εξαίρεση…» Ζήτησε μία φορά από την μητέρα της ένα φτερό μεγάλο. Το μάδησε, και δείχνοντάς το στην μητέρα της, της είπε, «Βλέπεις μαμά, αυτό το φτεράκι; Και τι να δω παιδάκι μου, αφού το ΄χεις μαδήσει; »
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

π.Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος, Διαθρησκειακή Ἀθήνα


          
      Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος 
ἐφημ. Ἱ. Ν. Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου - Παναγίας Ὀδηγητρίας Λόφου Βώκου 

Ἐν Πειραιεῖ 31-10-2017                                      
Στήν ἐποχή μας διοργανώνονται πολύ συχνά διαθρησκειακές συναντήσεις καί διασκέψεις μέ θέματα τήν εἰρήνη, τήν ἐξάλειψη τῆς βίας, τῆς πενίας καί τήν εἰρηνική συνύπαρξη θρησκειῶν.
Μία τέτοια συναντήση ἦταν καί ἡ Β΄ Διεθνής Διάσκεψη Ἀθηνῶν γιά τόν «Θρησκευτικό καί Πολιτιστικό Πλουραλισμό καί τήν Εἰρηνική Συνύπαρξη στή Μέση Ανατολή», πού πραγματοποιήθηκε στίς 30/31-10-2017, καί διοργανώθηκε ἀπό τό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν τῆς Ἑλλάδος, ὕστερα ἀπό πρωτοβουλία τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν κ. Νίκου Κοτζιά. 
Σ’αὐτή συμμετεῖχαν ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος Β΄, ὁ Σεβ. Μητρ. Σύρου κ. Δωρόθεος, ὁ Σεβ. Μητρ. Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, ὁ Σεβ. Μητρ. Ἰλίου κ. Ἀθηναγόρας, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Θερμοπυλῶν κ. Ἰωάννης, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Μεθώνης κ. Κλήμης, ὁ Θεοφ. Ἐπίσκοπος Σαλώνων κ. Ἀντώνιος, ὁ Πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν Παν. Ἀρχιμ. Συμεών Βολιώτης, ὁ Παν. Ἀρχιμ. Ἰγνάτιος Σωτηριάδης, ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος, ὁ Σεβ. Μητρ. Κυδωνιῶν κ. Ἀθηναγόρας, ὁ Σεβ. Μητρ. Τορόντο κ. Σωτήριος, οἱ Πατριάρχες Ἱεροσολύμων κ. Θεόφιλος Γ΄ καί Ἀλεξανδρείας κ. Θεόδωρος, ὁ Σεβ. Μητρ. Κωνσταντίνης κ. Ἀρίσταρχος, ὁ Σεβ. Μητρ. Γουϊνέας κ. Γεώργιος, ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος, ὁ Σεβ. Μητρ. Βολοκολάμσκ κ. Ἱλαρίων, ὁ ἔξαρχος τοῦ Παναγίου Τάφου στήν Ἑλλάδα Παν. Ἀρχιμ. κ. Δαμιανός, ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Εἰρηναῖος, ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Ἀλβανίας κ. Ἀναστάσιος, ὁ Ἐξοχ. Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ὁ ὑπουργός Ἐπικρατείας τῶν Ἡνωμένων Ἀραβικῶν Ἐμιράτων (ΗΑΕ), ἁρμόδιος γιά τήν Ἀνεκτικότητα Σεΐκχ Ναγιάν μπιν Μουμπάρακ ἀλ Ναχιάν, ἡ πρέσβης τῆς Αὐστρίας στήν Ἑλλάδα Ἀντρέα Ἰκίτς Μποχμ, οἱ ὑπουργοί Ἐξωτερικῶν τῆς Αἰγύπτου Σάμεχ Σούκρι, τῆς Κύπρου κ. Ἰωάννης Κασουλίδης καί τῆς Παλαιστίνης Ριάντ Μάλκι, ὁ ὑφυπουργός τοῦ Βατικανοῦ, ὁ Μεγάλος Μουφτής τῆς ΑἰγύπτουΜονοφυσῖτες, ἀντιπροσωπεῖες ἀπό τό σύνολο τῶν χωρῶν τῆς Μέσης Ἀνατολῆς καί τῆς Μεσογείου, καθώς καί θρησκευτικοί ἡγέτες ἀπό τόν μουσουλμανικό καί ἑβραϊκό κόσμο, πού ἐκπροσώπησαν τό σύνολο σχεδόν τῶν θρησκευτικῶν καί πολιτιστικῶν κοινοτήτων στήν εὐρύτερη περιοχή τῆς Μέσης Ἀνατολῆς.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

«Διορθωθεῖτε ἐσεῖς καί θά διορθωθεῖ καί ὁ ἱερέας» – Ὁσίου Θεοφάνους τοῦ Ἐγκλείστου


  Ακούστε το επόμενο κείμενο, όπως αυτό «δημοσιεύθηκε» στο 165ο τεύχος του ηχητικού περιοδικού Ορθόδοξη Πορεία.

«ΠΟΙΜΗΝ ΚΑΙ ΠΟΙΜΝΙΟ»

Μου γράφετε ότι είχατε έναν καλό ιερέα, ο οποίος όμως διορίστηκε σε άλλη ενορία. Στη θέση του ήλθε κάποιος που σας στενοχωρεί με την συμπεριφορά του. Είναι απρόσεκτος και βιαστικός στις ακολουθίες, ελαφρός στις συζητήσεις, αμελής και ασαφής στο κήρυγμα. 
Με ρωτάτε πως μπορείτε ν’ απαλλαγήτε απ’ αυτόν τον πειρασμό.
 
Μάθετε ότι εσείς φταίτε γι’ αυτόν! Δεν εκμεταλλευθήκατε τον καλό ιερέα και ο Κύριος σας τον πήρε. Σας ρωτώ: Γίνατε καλύτεροι με τον προηγούμενο καλό ιερέα; Ασφαλώς δυσκολεύεσθε ν’ απαντήσετε καταφατικά. Κι εγώ από μακρυά θα συμφωνήσω μαζί σας ότι δεν γίνατε καλύτεροι, κρίνοντας την κριτική που κάνετε στον νέο σας ιερέα, χωρίς να συγκρατήτε καθόλου τα εναντίον του αισθήματά σας.
 
Πριν από τον καλό ιερέα είχατε και άλλον καλό. Βλέπετε πόσους καλούς ιερείς σας έστειλε ο Θεός; Και όμως εσείς μείνατε αδιόρθωτοι. Σκέφθηκε λοιπόν ο Θεός: Γιατί να θυσιάζω γι’ αυτούς τους αδιόρθωτους τους καλούς μου ιερείς; Θα τους στείλω έναν που να τους ταιριάζει. Και σας τον έστειλε!
 
Θα έπρεπε λοιπόν το συντομώτερο να κάνετε αυτοκριτική, να μετανοούσατε και να διορθωνόσασθε. Εσείς όμως κρίνατε και κατακρίνατε! Διορθωθείτε εσείς και θα διορθωθεί και ο ιερέας.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Βασίλειος Στεργιούλης, Ὑπόθεση Folgero


Υπόθεση Folgero

Βασίλειος  Χ. Στεργιούλης, θεολόγος

Παράξενος θα φανεί ο τίτλος του παρόντος σημειώματος. Θα δημιουργήσει προβληματισμό σε όσους δεν έτυχε να πληροφορηθούν σχετικά το θέμα Folgero.
Πρόκειται συγκεκριμένως για δίκη, που διεξήχθη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ύστερα από προσφυγή σ’ αυτό κατά της Νορβηγίας, διότι εισήγαγε στα δημόσια εκπαιδευτήρια της πολυθρησκειακό μάθημα θρησκευτικών. Και η απόφαση του Δικαστηρίου, στις 20 Ιουλίου 2017, ήταν καταδικαστική για τη Νορβηγία.
Η αναφορά μας στην εν λόγω δίκη γίνεται, επειδή σχετίζεται με την άκαμπτη στάση και την αδικαιολόγητη εμμονή του δικού μας Υπουργείου Παιδείας να επιβάλλει στους ορθόδοξους μαθητές μας, ένα παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών πολυθρησκευτικού χαρακτήρος. Πρόγραμμα αντίθετο προς το Σύνταγμα, τους νόμους του Κράτους και το Ευρωπαϊκό δίκαιο, ακατάλληλο και επικίνδυνο για τους μικρούς μαθητές, που δεν έχουν ακόμη γνωρίσει επαρκώς την ορθόδοξη πίστη.
Το παράδοξο είναι ότι το εν λόγω πρόγραμμα θρησκευτικών επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας μόνον στους ορθοδόξους μαθητές, που αποτελούν την πλειοψηφία του μαθητικού δυναμικού της χώρας. Ενώ για τους Μουσουλμάνους, τους Ρωμαιοκαθολικούς και τους Εβραίους μαθητές κατοχυρώνει νομικά το δικαίωμα τους να διδάσκονται αποκλειστικώς και μόνον την δική τους πίστη (Νόμοι: 4235/2014, άρθρο 68 και 4386, άρθρο 55).
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ὡς πότε;


 Μοῦ φαίνεται πὼς ἀκούω τὸν Θεὸ νὰ λέῃ·

— Ἄνθρωποι, δὲν κουράστηκα ἕως τώρα νὰ σᾶς εὐερ­γετῶ. Δὲν περνᾷ δευτερόλεπτο, δὲν φεύγει οὔτε μία στιγμὴ ποὺ νὰ μὴ σᾶς εὐεργετῶ. ᾿Εσεῖς περιφρονεῖτε τὸν νόμο μου, παραγνωρίζετε τὴν ἀγάπη μου, λησμονεῖτε τὴν καλωσύνη μου, γογγύζετε ἐνάντια στὴν πρόνοιά μου, ἀσεβεῖτε κατὰ τῆς μεγαλωσύνης μου, βλασφημεῖτε τὸ μεγαλεῖο μου.

http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ὁ Θεός δέν χρειάζεται τίς προσευχές μας!


 

 Ο Θεός δεν χρειάζεται τις προσευχές μας! Εκείνος γνωρίζει τι έχουμε ανάγκη και πριν Του το ζητήσουμε. Προσφέρει πλούσια το Έλεός Του ακόμα και στους ανθρώπους που δεν Του το ζητούν.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

1 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Κοσμά και Δαμιανού των Αναργύρων, Κυριαίνας και Ιουλιανής, των Αγίων Καισαρίου, Δασίου και 5 μαρτύρων, Ιωάννου και Ιακώβου, Ερμινίγγελδου, Κυπριανού και Ιουλιανής, Θεολήπτης, Ιακώβου Οσιομάρτυρα και των συν αυτώ, Δαβίδ Οσίου, Ελένης Παρθενομάρτυρος.

Οἱ Ἅγιοι Κοσμᾶς καὶ Δαμιανός οἱ Ἀνάργυροι καὶ Θαυματουργοὶ

Οἱ Ἅγιοι αὐτοὶ κατάγονταν ἀπὸ τὴν Ἀσία. Οἱ γονεῖς τους ἦταν ἄριστο πρότυπο χριστιανῶν συζύγων. Ὅταν ἡ μητέρα τους Θεοδότη ἔμεινε χήρα, ἀφιέρωσε κάθε προσπάθειά της στὴν χριστιανικὴ ἀνατροφὴ τῶν δύο παιδιῶν της, Κοσμᾶ καὶ Δαμιανοῦ.
Τοὺς δύο ἀδελφοὺς διέκρινε μεγάλη εὐφυΐα καὶ ἐπιμέλεια, γι’ αὐτὸ καὶ σπούδασαν πολλὲς ἐπιστῆμες. Ἰδιαίτερα ὅμως, ἐπιδόθηκαν στὴν ἰατρικὴ ἐπιστήμη, τὴν ὁποία ἐξασκοῦσαν σὰν διακονία φιλανθρωπίας πρὸς τὸν πλησίον. Θεράπευαν τὶς ἀσθένειες τῶν ἀνθρώπων, καὶ ἰδιαίτερα τῶν φτωχῶν, χωρὶς νὰ παίρνουν χρήματα, γι’ αὐτὸ καὶ ὀνομάστηκαν Ἀνάργυροι. Πολλοὶ ἀσθενεῖς ποὺ θεραπεύθηκαν ἤθελαν νὰ τοὺς εὐχαριστήσουν. Ἀλλὰ αὐτοί, δὲν δέχονταν τὶς εὐχαριστίες καὶ ἀπαντοῦσαν μὲ τὸν ὀρθὸ λόγο τῆς Ἁγίας Γραφῆς:
«Ἡ εὐλογία καὶ ἡ δόξα καὶ ἡ σοφία καὶ ἡ εὐχαριστία καὶ ἡ τιμὴ καὶ ἡ δύναμης καὶ ἡ ἰσχὺς τῷ Θεῷ ἡμῶν εἰς τοὺς αἰώνας τῶν αἰώνων». Δηλαδή, ὅλος ὁ ὕμνος καὶ ἡ δόξα καὶ ἡ σοφία καὶ ἡ εὐχαριστία καὶ ἡ τιμὴ καὶ ἡ δύναμη καὶ ἡ ἰσχύς, ἀνήκει στὸ Θεό μας, στοὺς αἰῶνες τῶν αἰώνων.
Ἔτσι ταπεινὰ ἀφοῦ διακόνησαν σὲ ὅλη τους τὴ ζωὴ τὸν πλησίον, πέθαναν εἰρηνικὰ καὶ ἐτάφησαν στὴν τοποθεσία Φερεμά.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 1 Νοεμβρίου


Ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική θεραπευτική
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας
πού ἑορτάζουν σήμερα 1 Νοεμβρίου   ἐδῶ


ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής