Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

Ὀρθόδοξοι Πνευματικοί Λόγοι: "Ὁ φωτισμός εἶναι «πρόγευση τοῦ Παραδείσου»".

  "Τά δύο στάδια τῆς κάθαρσης καί τοῦ φωτισμοῦ τά δίνει ὁ Θεός ὡς δωρεά σέ ὅλους, ὅσοι τό ἐπιθυμοῦν· δέν κάνει διακρίσεις... Τό μόνο πού ἀπαιτεῖται εἶναι ὁ ἄνθρωπος νά μετανοήσει εἰλικρινά, καί νά μπεῖ στήν διαδικασία τῆς προσπάθειας νά καθαρίσει τήν ψυχή του, τόν νοῦ του, τήν καρδιά του, συνεργαζόμενος μέ τήν Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὅταν τό κάνει αὐτό ὁ ἄνθρωπος, σίγουρα θά φθάσει καί στόν φωτισμό.
    Ὁ φωτισμός δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά αὐτό πού ὀνομάζουμε «πρόγευση τοῦ Παραδείσου»". Αἰσθάνεται πλέον ὁ ἄνθρωπος ὅτι εἶναι ἀπό τώρα στόν Παράδεισο. Γιατί ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ «ἐπί γῆς Παράδεισος».
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Πηγή: Ἀπό τό βιβλίο: "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ", Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, σελ.25
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἐλεημοσύνη…..


http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2015/06/blog-post_70.html

 http://www.hristospanagia.gr/?p=44285


 

Ελεημοσύνη - Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας


https://www.youtube.com/watch?v=dZfGfyXJSs4

Ὅσιος Παΐσιος: Ὅταν καλοπερνᾶς στή γῆ, κάτι δέν πάει καλά μέ τόν ἑαυτό σου

Παρά τα φαινόμενα και την αναξιότητα των μοναχών και κληρικών, η Εκκλησία είναι ακένωτη πηγή θαυμάτων.




Παίρνει νερό και το κάνει Αγιασμό· παίρνει ψωμί και κρασί και το κάνει Θεία Ευχαριστία· παίρνει τον άνθρωπο χώμα και τον κάνει Θεό! Αλλά τα θαύματα πολλοί δεν τα βλέπουν. 




Γιατί, αν τα έβλεπαν, δεν θα περιφρονούσαν ή μισούσαν την Εκκλησία του Χριστού, αλλά θα την αγαπούσαν, θα την τιμούσαν και δεν θα μιλούσαν γι” αυτή με περιφρόνηση, όπως μιλούν.




«Ο χριστιανός έχει προορισμό να σηκώνει βαρύ σταυρό στη ζωή τον. Είναι δύσκολο πράγμα να λες ότι πιστεύεις στον Κύριο και καλοπερνάς σ” αυτήν εδώ τη ζωή. Γιατί, όταν καλοπερνάς στη γη, κάτι δεν πάει καλά με τον εαυτό σου, ενδιαφέρεσαι για το χρυσάφι της γης και όχι για τους θησαυρούς του ουρανού. Αλλά όταν σκέφτεσαι έτσι, βρίσκεσαι μακριά από το θέλημα του Θεού. Χριστιανική ζωή και καλοπέραση δεν πηγαίνουν μαζί, είναι διαφορετικά πράγματα»

Περιγραφή τοῦ θαύματος τοῦ Ἁγίου Νικάνορος πού ἔδιωξε τήν πανώλη καί ἔσωσε τά Σέρβια τό ἕτος 1730

Το θαύμα του αγίου Νικάνορα(1491 - 1549) που έγινε στα Σέρβια το 1730 περιγράφεται παρακάτω όπως είναι γραμμένο στην πρωτότυπη γλώσσα στην ακολουθία του αγίου Νικάνορα που εκδόθηκε στην Βενετία το έτος 1774 από τον Δήμο Ιωάννου Τολιοπούλου του εκ της Χωρας  Κάλλιανης(Αιανής).  Το κείμενος σε μορφή κηρύγματος γράφτηκε μαζί με την ακολουθία το 1771. Αρχιερέας των Σερβίων τότε ήταν ο Ζαχαρίας(1730-1734) που μόλις είχε αναλάβει την επισκοπή Σερβίων χωρίς να γνωρίζει τον άγιο Νικάνορα και το Μοναστήρι του. Η έδρα της επισκοπής δεν είχε μεταφερθεί ακόμη στην Κοζάνη, μεταφέρθηκε το 1745.Το μεγαλυνάριο στο τέλος είναι της ίδιας έκδοσης του 1771 γι'αυτό δεν αναφέρει την Κοζάνη αλλά την οικουμένη. Η πόλη της Κοζάνης έζησε το ίδιο θαύμα το έτος 1918 και προστέθηκε στο μεγαλυνάριο. Ο άγιος Νικάνορας εορτάζει στις 7 Αυγούστου, περεκλήσι του υπάρχει στην Αγία Κυριακή Σερβίων

Τό λογότυπό μας: Ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική θεραπευτική


Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα τῆς Παρασκευῆς 7 Αὐγούστου


Ἀπόστολος (Β΄ Κορ. α΄ 12-20)
12 γρ καχησις μν ατη στ, τ μαρτριον τς συνειδσεως μν, τι ν πλτητι κα ελικρινείᾳ Θεο, οκ ν σοφίᾳ σαρκικ, λλ᾿ ν χριτι Θεο νεστρφημεν ν τ κσμ, περισσοτρως δ πρς μς.
13 Ο γρ λλα γρφομεν μν, λλ᾿ ναγινσκετε κα πιγινσκετε, λπζω δ τι κα ως τλους πιγνσεσθε,
14 καθς κα πγνωτε μς π μρους, τι καχημα μν σμεν, καθπερ κα μες μν, ν τ μρ το Κυρου ησο.

15 Κα τατ τ πεποιθσει βουλμην πρς μς λθεν πρτερον, να δευτραν χριν χητε,
16 κα δι᾿ μν διελθεν ες Μακεδοναν, κα πλιν π Μακεδονας λθεν πρς μς κα φ᾿ μν προπεμφθναι ες τν ουδααν.
17 Τοτο ον βουλμενος μτι ρα τ λαφρίᾳ χρησμην; βουλεομαι, κατ σρκα βουλεομαι, να παρ᾿ μο τ να να κα τ ο ο;
18 Πιστς δ Θες τι λγος μν πρς μς οκ γνετο να κα ο.
19 γρ το Θεο υἱὸς ᾿Ιησος Χριστς ν μν δι᾿ μν κηρυχθες, δι᾿ μο κα Σιλουανο κα Τιμοθου, οκ γνετο να κα ο, λλ να ν ατ γγονεν·
20 σαι γρ παγγελαι Θεο, ν ατ τ να κα ν ατ τ μν, τ Θε πρς δξαν δι᾿ μν.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ 
12 Τὸ καύχημά μας εἶναι τοῦτο: ἡ μαρτυρία τῆς συνειδήσεώς μας ὅτι μὲ θείαν εὐθύτητα καὶ εἰλικρίνειαν, ὄχι μὲ κοσμικὴν σοφίαν, ἀλλὰ μὲ χάριν Θεοῦ ἐφερθήκαμε εἰς τὸν κόσμον καὶ περισσότερον σ’ ἐσᾶς.
13 Δὲν σᾶς γράφομεν τίποτε διαφορετικὸν ἀπὸ ὅ,τι διαβάζετε καὶ καταλαβαίνετε, ἐλπίζω δὲ νὰ καταλάβετε καλά,
14 ὅπως καὶ μᾶς καταλάβατε ἐν μέρει, ὅτι δηλαδὴ εἴμεθα καύχημά σας, καθὼς καὶ σεῖς εἶσθε δικό μας καύχημα, κατὰ τὴν Ἡμέραν τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ.
15 Μὲ τὴν πεποίθησιν αὐτὴν ἤθελα νὰ ἔλθω πρῶτα σ’ ἐσᾶς, διὰ νὰ ἔχετε καὶ δευτέραν εὐχαρίστησιν,
16 καὶ ἀπὸ σᾶς νὰ περάσω εἰς τὴν Μακεδονίαν καὶ πάλιν ἀπὸ τὴν Μακεδονίαν νὰ ἔλθω σ’ ἐσᾶς, καὶ ἀπὸ σᾶς νὰ προπεμφθῶ εἰς τὴν Ἰουδαίαν.
17 Μὲ τὸ νὰ θέλω τοῦτο, μήπως ἆραγε ἐνήργησα ἐπιπόλαια; Ή μήπως κάνω τὰ σχέδιά μου κατὰ τρόπον κοσμικόν, ὥστε νὰ ἐξαρτᾶται ἀπὸ ἐμὲ τὸ ἐὰν θὰ εἶναι τὸ ναί, ναί, καὶ τὸ ὄχι, ὄχι;
18 Ἀξιόπιστος εἶναι ὁ Θεὸς ὅτι ὁ λόγος μας σ’ ἐσᾶς δὲν ἦτο Ναὶ καὶ Ὄχι συγχρόνως.
19 Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ὁ ὁποῖος ἐκηρύχθηκε μεταξύ σας ἀπὸ μᾶς, δηλαδὴ ἀπὸ ἐμέ, τὸν Σιλουανὸν καὶ τὸν Τιμόθεον, δὲν ἦτο Ναὶ καὶ Ὄχι, ἀλλὰ εἰς αὐτὸν εἶναι μόνον Ναί.
20 Διότι ὅλαι αἱ ὑποσχέσεις τοῦ Θεοῦ εἰς τὸ πρόσωπον τοῦ Χριστοῦ πραγματοποιοῦνται· καὶ δι’ αὐτοῦ λέγομεν τὸ ἀμὴν εἰς τὸν Θεὸν πρὸς δόξαν του.

  Εὐαγγέλιον (Μαρκ. θ΄ 2-9)
2 Κα μεθ᾿ μρας ξ παραλαμβνει ησος τν Πτρον κα τν Ἰάκωβον κα τν ωννην κα ναφρει ατος ες ρος ψηλν κατ᾿ δαν μνους· κα μετεμορφθη μπροσθεν ατν,
3 κα τ μτια ατο γνετο στλβοντα, λευκ λαν ς χιν, οα γναφες π τς γς ο δναται οτω λευκναι.
4 Κα φθη ατος λας σν Μωυσε, κα σαν συλλαλοντες τ ησο. κα ποκριθες Πτρος λγει τ ησο·
5 ραββ, καλν στιν μς δε εναι· κα ποισωμεν σκηνς τρες, σο μαν κα Μωυσε μαν κα λίᾳ μαν.
6 Ο γρ δει τ λαλσ· σαν γρ κφοβοι.
7 Κα γνετο νεφλη πισκιζουσα ατος, κα λθε φων κ τς νεφλης λγουσα· οτς στιν υἱός μου γαπητς· ατο κοετε.
8 Κα ξπινα περιβλεψμενοι οκτι οδνα εδον, λλ τν ησον μνον μεθ᾿ αυτν.
9 Καταβαινντων δ ατν π το ρους διεστελατο ατος να μηδεν διηγσωνται εδον, ε μ ταν υἱὸς το νθρπου κ νεκρν ναστ.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ

2 Καὶ ὕστερα ἀπὸ ἕξη ἡμέρας παίρνει ὁ Ἰησοῦς τὸν Πέτρον, τὸν Ἰάκωβον καὶ τὸν Ἰωάννην καὶ τοὺς ἀνεβάζει σ’ ἕνα ψηλὸ βουνὸ ἰδιαιτέρως μόνους καὶ μεταμορφώθηκε μπροστά τους.
3 Καὶ τὰ ἐνδύματά του ἔγιναν ἀστραφτερά, πολὺ λευκὰ σὰν τὸ χιόνι, ὅσον κανεὶς βαφεὺς εἰς τὴν γῆν δὲν μπορεῖ νὰ τὰ λευκάνῃ.
4 Καὶ παρουσιάσθηκε εἰς αὐτοὺς ὁ Ἠλίας μαζὶ μὲ τὸν Μωϋσῆν καὶ συνωμιλοῦσαν μὲ τὸν Ἰησοῦν.
5 Τότε ἔλαβε τὸν λόγον ὁ Πέτρος καὶ εἶπε εἰς τὸν Ἰησοῦν, «Ραββί, καλὸν εἶναι νὰ μείνωμεν ἐδῶ· ἄς κάνωμεν τρεῖς σκηνές, μίαν γιὰ σένα, μίαν διὰ τὸν Μωϋσῆν καὶ μίαν διὰ τὸν Ἠλίαν».
6 Δὲν ἤξερε τὶ νὰ πῇ, διότι ἦσαν τρομαγμένοι.
7 Τότε ἦλθε ἕνα σύννεφο καὶ τοὺς ἐσκέπασε καὶ φωνὴ ἀκούσθηκε ἀπὸ τὸ σύννεφο, «Αὐτὸς εἶναι ὁ Υ»΄ος μου ὁ ἀγαπητός, αὐτὸν νὰ ἀκοῦτε».
8 Καὶ ἔξαφνα ὅταν ἔστρεψαν τὰ βλέμματα γύρω, δὲν εἶδαν πλέον κανένα μαζί τους παρὰ τὸν Ἰησοῦν μόνον.
9 Καὶ ἐνῷ κατέβαιναν ἀπὸ τὸ βουνό, τοὺς διέταξε νὰ μὴ διηγηθοῦν σὲ κανένα ὅσα εἶδαν, παρὰ μόνο ὅταν ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἀναστηθῇ ἐκ νεκρῶν.
orthodoxtherapy.blogspot.gr

Λειτουργικά αγιορείτικα


https://www.youtube.com/watch?v=bFbuetUZbVc

«Ἄνω σχῶμεν τάς καρδίας» * μέρος α΄

ΑΝΩ ΣΧΩΜΕΝ ΤΑΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ἐκφωνεῖ ἱερεύς. Καί λαός ἀπαντᾶ: Ἔχομεν πρός τόν Κύριον.

Σ᾿ αὐτόν ἀκριβῶς τόν δραματικό διάλογο ζοῦμε πνευματικά τό γεγονός τῆς Μεταμορφώσεως. Ἁρπάζεται νοῦς, ἁρπάζεται καρδιά, ἁρπάζεται ὅλος ἄνθρωπος καί μεταμορφώνεται. Μόνο μεταμορφωμένη ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ ἀπό τήν τριαδική ἀποστολική εὐλογία, πού προηγήθηκε, μπορεῖ ψυχή ν᾿ ἀνέλθη εἰς ὄρος ὑψηλόν1, ἀπό ὅπου θά θεωρήση καί θά ἀπολαύση τήν δεσποτική καί ἀθάνατη Τράπεζα τῆς Αἰωνίου Ζωῆς. Καί πιό ἁπλᾶ: Στό θαῦμα τῆς λειτουργικῆς μεταμορφώσεως, μέ τό ἄνω σχῶμεν τάς καρδίας, παντοδύναμος τριαδική Χάρις τοῦ Χριστοῦ μᾶς ἁρπάζει μέσα ἀπό τόν Ναό, ὅπου ἐκκλησιαζόμεθα, καί μᾶς ἀναφέρει, μᾶς ἀνεβάζει δηλαδή, στό ὑψηλό ὄρος τῆς Ἀγάπης τοῦ Θεοῦ Πατρός, ὅπου καί Θρόνος τῆς θείας Μεγαλωσύνης Του! Κι ἐκεῖ τελεσιουργεῖται τό μυστήριο τῆς Κοινωνίας τοῦ ἁγίου Πνεύματος.

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής