Ἁγίου
Νικολάου
Βελιμίροβιτς
«Πνεῦμα
ἅγιον
ἐπελεύσεται
ἐπί
σέ
καί
δύναμις
ὑψίστου
ἐπισκιάσει
σοι·
διό
καί
τό
γεννώμενον
ἅγιον
κληθήσεται
υἱός
Θεοῦ.
καί
ἰδοῦ
Ἐλισάβετ
ἡ
συγγενής
σου
καί
αὐτή
συνειληφυῖα
υἱόν
ἐν
γήρει
αὐτῆς,
καί
οὗτος
μήν
ἕκτος
ἐστίν
αὐτῇ
τῇ
καλουμένῃ
στείρᾳ·
ὅτι
οὐκ
ἀδυνατίσει
παρά
τῷ
Θεῷ
πᾶν
ρῆμα»1.
Αὐτή
εἶναι
μιά
πλήρης
καί
ἱκανοποιητική
ἀπάντηση.
Ὅπου
Θεός
βούλεται,
νικᾶται
φύσεως
τάξις.
Ὅταν
ὁ
ζῶν
Θεός
ἐφαρμόζει
τό
θέλημα
Του
γιά
νά
ἐργαστεῖ
τή
σωτηρία
τοῦ
ἀνθρώπου,
ἡ φύση
κι
οἱ
νόμοι
της
ἀτονοῦν,
εἶναι
σά
νά
μήν
ὑπάρχουν.
«Ἡ
χάρη
δέν
ὑπόκειται
στό
νόμο
τῆς
φύσης»,
λέγει
ὁ
ἅγιος
Γρηγόριος
Νεοκαισαρείας.
Ὁ
ἴδιος
ὁ
ἀνακαινιστής
τοῦ
κόσμου
ὁλόκληρου,
ὁ
Κύριος
Ἰησοῦς,
μαρτυρεῖ
πώς
«τό
πνεῦμα
ἐστί
τό
ζωοποιοῦν»2.