” Τοῦτό
ἐστι
τὸ
μακάριον,δι᾿
ὃ
τὰ
πάντα
συνέστησαν
τέλος”
«᾿Αλλὰ
μὲ
τὸ
πολύτιμο
αἷμα
τοῦ
Χριστοῦ,
ποὺ
θυσιάστηκε
σὰν
ἀμνὸς
ἄμωμος
καὶ
ἄσπιλος,
κι ἦταν
βέβαια
προορισμένος
πρὶν
ἀπὸ
τὴ
δημιουργία
τοῦ
κόσμου,
ἀλλὰ
φανερώθηκε
γιὰ
χάρη
μας αὐτὰ
τὰ
τελευταῖα
χρόνια»
1.
Προορισμένος
ἀπὸ
ποιόν;
ΑΠΟΚΡΙΣΗ
Τὸ
μυστήριο
τοῦ
Χριστοῦ
ὁ
λόγος
τῆς
Γραφῆς
τὸ
ὀνόμασε
Χριστὸ
καὶ
τὸ
βεβαιώνει
μὲ
σαφήνεια
ὁ
μέγας
᾿Απόστολος
λέγοντας,
«τὸ
μυστικὸ
σχέδιο,
ποὺ
ἦταν
κρυμμένο
ἀπὸ
ὅλες
τὶς
γενεές,
φανερώθηκε
τώρα»2,
ἐννοώντας
δηλαδὴ
ὡς
τὸν
Χριστό,
τὸ
μυστικὸ
σχέδιο
μὲ
τὸν
Χριστό.
Αὐτὸ
εἶναι
ὁλοφάνερα
ἡ
ἄρρητη
καὶ
ἀκατάληπτη
ὑποστασιακὴ
ἕνωση
τῆς
θεότητας
καὶ
τῆς
ἀνθρωπότητας,
ποὺ
ὁδηγεῖ
σὲ
ταυτότητα
πλήρη
τὴν
ἀνθρωπότητα
μὲ
τὴ
θεότητα
ἐξαιτίας
τῆς
ὑπόστασης
καί,
κάνοντας
μία
τὴν
ὑπόσταση
τὴ
σύνθετη
ἀπὸ
τὰ
δύο,
χωρὶς
ἡ
φυσικὴ
διαφορὰ
τῆς
οὐσίας
τους νὰ
προκαλέσει
σ᾿
αὐτὴν
καμμιὰ
μείωση
σὲ
ὁτιδήποτε.
῞Ωστε
καὶ
ἡ
ὑπόστασή
τους νὰ
γίνει,
ὅπως
εἶπα,
μία,
καὶ
ἡ
φυσικὴ
διαφορὰ
νὰ
μείνει
ἀπαθής,
στὴν
ὁποία
ὑπόσταση
καὶ
μετὰ
τὴν
ἕνωση
ἡ
κατὰ
φύση
ποιότητά
τους διασώζεται
ἀμείωτη
καὶ
ὅταν
ἑνωθοῦν.
Γιατί,
ὅπου
κατὰ
τὴν
ἕνωση
δὲ
συνοδεύει
τὰ
ἑνωμένα
καμμιὰ
ἀπολύτως
τροπὴ
καὶ
καμμιὰ
ἀλλοίωση,
ὁ
λόγος
τῆς
οὐσίας
καθενὸς
παραμένει
γνήσιος
κι ἀληθινός.
Κι ὅποιων
ὁ
λόγος
παραμένει
γνήσιος
κι ἀληθινὸς
καὶ
μετὰ
τὴν
ἕνωση,
αὐτῶν
οἱ
φύσεις
παραμένουν
ἄθικτες
μὲ
κάθε
τρόπο
χωρὶς
νὰ
ἀρνηθεῖ
καμμιὰ
ἀπὸ
αὐτὲς
τὰ
δικά
της στοιχεῖα
γιὰ
χάρη
τῆς
ἕνωσης.
Γιατὶ
ὁ
Ποιητὴς
τῶν
ὅλων,
αὐτὸς
ποὺ
ἔγινε
κατ᾿
οἰκονομία
αὐτὸ
ποὺ
δὲν
ἦταν,
ἔπρεπε
νὰ
διασώσει
ἀμετάβλητο
καὶ
τὸν
ἑαυτό
Του σὲ
αὐτὸ
ποὺ
ἦταν
ἀπὸ
τὴ
φύση
Του καὶ
σὲ
αὐτὸ
ποὺ
ἔγινε
στὴ
φύση
κατ᾿
οἰκονομία·
γιατὶ
στὸν
Θεὸ
δὲν
εἶναι
φυσικὸ
νὰ
βλέπουμε
μεταβολή,
γιὰ
τὸν
ὁποῖο
δὲν
μποροῦμε
νὰ
σκεφτοῦμε
καμμιὰ
ἀπολύτως
κίνηση
σχετικὰ
μὲ
τὴν
ὁποία
γίνεται
ἡ
μεταβολὴ
σὲ
ὅσα
κινοῦνται.
Αὐτὸ
εἶναι
τὸ
μεγάλο
κι ἀπόκρυφο
μυστήριο.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/