ΛΟΓΟΣ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ
Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν
Ἰωάννου
τοῦ
Χρυσοστόμου
1.
Εἶναι κατάλληλη στιγμή σήμερα ν᾿
ἀναφωνήσουμε ὅλοι ἐμεῖς ἐκεῖνο πού
εἶπε ὁ μακάριος Δαυΐδ. «Ποιός μπορεῖ
νά διηγηθεῖ τή δύναμη τοῦ Κυρίου, νά
ἐξυμνήσει ὅλες τίς δόξες του;» (Ψαλμ.
105, 2). Νά λοιπόν ἔφθασε ἡ ποθητή γιά μᾶς
καί σωτήρια ἑορτή, ἡ ἀναστάσιμη ἡμέρα
τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἡ
προϋπόθεση τῆς εἰρήνης, ἡ ἀφορμή τῆς
συμφιλίωσης, ἡ ἐξαφάνιση τῶν πολέμων,
ἡ κατάργηση τοῦ θανάτου, ἡ ἥττα τοῦ
διαβόλου. Σήμερα οἱ ἄνθρωποι ἀναμείχθηκαν
μέ τούς ἀγγέλους καί αὐτοί πού ἔχουν
σῶμα προσφέρουν τή δοξολογία τους μαζί
μέ τίς ἀσώματες δυνάμεις. Σήμερα
καταργεῖται ἡ ἐξουσία τοῦ διαβόλου,
σήμερα λύθηκαν τά δεσμά τοῦ θανάτου,
ἐξαφανίσθηκε ἡ νίκη τοῦ ἅδη. Σήμερα
εἶναι εὐκαιρία νά ποῦμε τά προφητικά
ἐκεῖνα λόγια. «Ποῦ εἶναι, θάνατε, τό
κεντρί σου; ποῦ εἶναι, ἅδη, ἡ νίκη σου;»
(Α´ Κορ. 15, 55). Σήμερα ὁ Κύριός μας ὁ
Χριστός συνέτριψε τίς χάλκινες πύλες
καί ἐξαφάνισε τόν ἴδιο τό θάνατο.
Καί
γιατί λέγω τόν ἴδιο τό θάνατο;
Ἄλλαξε
τό ὄνομά του, γιατί δέ λέγεται πιά
θάνατος, ἀλλά κοίμηση καί ὕπνος. Γιατί
πρίν ἀπό τόν ἐρχομό τοῦ Χριστοῦ καί
τή φροντίδα του γιά τόν ἄνθρωπο μέ τή
σταύρωσή Του, ἦταν φοβερό καί τό ἴδιο
τό ὄνομα τοῦ θανάτου. Γιατί ὁ πρῶτος
ἄνθρωπος, ἀφοῦ δημιουργήθηκε,
καταδικαζόταν ν᾿ ἀκούει αὐτό, σάν μιά
κάποια μεγάλη τιμωρία. «Τήν ἡμέρα πού
θά φάγεις, θά πεθάνεις ὁπωσδήποτε»
(Γέν. 2, 17). Καί ὁ μακάριος Ἰώβ μ᾿ αὐτό
τό ὄνομα τόν ὀνόμασε, λέγοντας.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/