Στους «βεβήλους και γραώδεις μύθους»
(Αʹ Τιμ. δʹ 7), που επινοήθηκαν για να αμφισβητήσουν το Πάνσεπτο
Πρόσωπο του Θεανθρώπου Κυρίου, ανήκει και ο ισχυρισμός κάποιων, ότι
δήθεν το μοναδικό σε περιεχόμενο κήρυγμά Του και τα αξεπέραστα θαύματά
Του οφείλονται στο γεγονός, ότι κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ του 12ου και 30ού έτους της ζωής Του πήγε στην Ινδία.
Εκεί διδάχθηκε από Βραχμάνους ή και Βουδιστές δασκάλους τη σοφία και
απέκτησε απόκρυφες δυνάμεις, μέσω των οποίων τελούσε τα θαύματα.
Εδώ πρέπει να επισημάνουμε, ότι ο εν λόγω ισχυρισμός δεν είναι νέος.
Είναι πολύ παλαιός. Είναι άποψη του Κέλσου (170 μ.Χ.) στη γνωστή
πολεμική του κατά του Χριστού, στο έργο του «Αληθής Λόγος», με μια
παραλλαγή μόνο ως προς τη χώρα. Ο Κέλσος θεωρούσε ως χώρα, στην οποία
διδάχθηκε δήθεν τα μαγικά, την Αίγυπτο αντί της Ινδίας.
Στους νεώτερους χρόνους βλέπουμε τον παράλογο και ανιστόρητο αυτόν
ισχυρισμό περί της δήθεν μετάβασης του Ιησού στην Ινδία, να τον
αναφέρουν ο γνωστός Γερμανός φιλόσοφος Σοπενχάουερ στο
δίτομο έργο του Parerga und Paralipomena, 1851, και ο Ρώσος Ν.
Notowitsch, στο έργο του Die Lucke im Leben Jesu, Stuttgart, 1894.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/