Ο Τριαδικός Θεός μέσω του
Υιού και Λόγου του Θεού Πατρός παρεμβαίνει στον χρόνο, για να λυτρώσει
τον άνθρωπο από την φθορά που συντελείται “ἐν χρόνῳ”.
Η Γέννηση του Χριστού αναιρεί τον χρόνο, αφού παρεμβάλλεται σ’ αυτόν η
αιωνιότητα που είναι η φυσική κοινωνία Θεού και ανθρώπου. Αιωνιότητα δεν
είναι ο υλικός χρόνος, αλλά η προσωπική σχέση του ανθρώπου μετά του
Θεανθρώπου, η οποία προεκτείνεται αιωνίως. Αυτή την σχέση ο άνθρωπος την
γεύεται μέσα στο μυστικό Σώμα του Ενανθρωπήσαντος Λόγου, την Ορθόδοξο
Εκκλησία. Κάθε ευχαριστιακή Σύναξη -Θεία Λειτουργία- δεν είναι ένας
συμβολισμός, αλλά πραγματική μετοχή του βεβαπτισμένου Ορθοδόξου
Χριστιανού στο μυστικό Σώμα του Χριστού μέσω της Θείας Ευχαριστίας.
Η αιωνιότητα της Εκκλησίας, η κατάργηση του χρόνου, δεν ερμηνεύεται
ως αθανασία της ψυχής, όπως διατείνονται και οι φιλόσοφοι, αλλά ως
σωτηρία και λύτρωση του όλου ανθρώπου.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/