Κάθε επιστήμη και γενικότερα
κάθε λογική κατασκευή, έχει το δικό της ιδιαίτερο γνωστικό υποκείμενο
και τις δικές της συστατικές (αξιωματικές) αρχές, ώστε η καθεμιά να
αναγνωρίζεται από την ονομασία της ποια είναι. Η Μεταφυσική, επί
παραδείγματι, έχει σαν γνωστικό υποκείμενο το ον και σαν αξιωματικές
αρχές της τις λογικές και κοσμολογικές ιδιότητες· η Φυσική το φυσικό
σώμα και αρχές τα χαρακτηριστικά του σώματος· η Γεωμετρία το συνεχές
ποσόν και τους δικούς της ορισμούς και τα αξιώματα και ούτω καθεξής όλες
οι άλλες επιστήμες.
Έτσι και η θεία Πίστη, έχει ως γνωστικό υποκείμενό της τον Θεό· και σαν
αρχές με τις οποίες αποδεικνύεται η ύπαρξή Του, έχει τα θεοπαράδοτα
λόγια Του, όπως τα ονομάζει ο μέγας Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης. Πιο
συγκεκριμένα, η Αγία Εκκλησία του Χριστού παρέλαβε και διδάχθηκε να
πιστεύει σε Έναν Τρισυπόστατο Θεό, ο Οποίος αναγνωρίζεται και δοξάζεται
εν Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι· παρέλαβε δε και έμαθε αυτήν την ιερή
Πίστη εξ αποκαλύψεως, δηλαδή από τα παραδεδομένα από τον Ίδιο τον Θεό λόγια, τα οποία διδαχθήκαμε να τα ονομάζουμε θείες Γραφές.
Οι θείες αυτές Γραφές, επειδή έχουν δοθεί εξ αποκαλύψεως και δεν είναι προϊόν της ανθρώπινης μάθησης, είναι υπεράνω κάθε ανθρώπινης κρίσης και δεν επιδέχονται καμμία λογική αντιλογία,
όπως συνήθως συμβαίνει να επιδέχονται τα ανθρώπινα συγγράμματα και οι
ανθρώπινες διδασκαλίες.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/