Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ
της Χρυσάνθης Γιαννοπούλου
Όλο και περισσότερο στο χώρο της παιδείας
γινόμαστε μάρτυρες μιας ακατάπαυστης
προσπάθειας να εισαχθούν στο εκπαιδευτικό
σύστημα προγράμματα και μεταρρυθμίσεις
αμφιβόλου παιδαγωγικής αξίας. Οι
αντιδράσεις των ευαισθητοποιημένων
πολιτών, ομάδων και φορέων πυκνώνουν.
Μάλιστα, σφοδρή κριτική για τα
όσα συμβαίνουν τα τελευταία τρία χρόνια
στο χώρο της εκπαίδευσης και προσωπικά
στους υπουργούς Παιδείας που χρημάτισαν
στο νευραλγικό πόστο ασκεί η Κομισιόν
με την «Έκθεση παρακολούθησης της
εκπαίδευσης και της κατάρτισης του
2016»1,
καταρρίπτοντας ουσιαστικά τους
ισχυρισμούς του πρώην Υπουργού κ. Νίκου
Φίλη ότι οι αλλαγές που προωθούσε θα
έφερναν την επανάσταση στην Παιδεία.
Στο πλαίσιο της αντίδρασης αυτής, ως
γονείς που ανησυχούμε και προβληματιζόμαστε,
παρουσιάζουμε συνοπτικά, ορισμένα από
τα πιο προβληματικά ζητήματα, που
άπτονται της λειτουργίας του εκπαιδευτικού
μας (και όχι μόνο) συστήματος.
1.
Αρχαία
Ελληνικά - Ιστορία:
Η
Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων καταγγέλλει
«μεθοδική και συστηματική προσπάθεια
συρρίκνωσης και υποβάθμισης της
διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση2.