1
Συνεχίζουμε
μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ καί σήμερα ἀπό τήν
Πατερική Θεολογία τοῦ π. Ἰωάννου τοῦ
Ρωμανίδη τό θέμα τῆς ἐπιστημονικῆς
μέθοδου τῆς Θεολογίας καί ποιός εἶναι
θεόπνευστος. Δηλαδή θά δοῦμε ποιά εἶναι
ἡ σχέση τῆς ἐπιστήμης -ὅπως τήν ξέρουμε-
καί τῆς θεολογίας, καθώς ἐπίσης ποιός
εἶναι ὁ ἄνθρωπος, πού τόν λέμε θεόπνευστο.
Τί θά πεῖ θεόπνευστος; Κάνει μιά σύγκριση
ἀνάμεσα στόν ἐπιστήμονα καί τόν πιστό
ἄνθρωπο, τόν θεολόγο.
Ἡ
θεολογία εἶναι μία θετική ἐπιστήμη
καί ὄχι θεωρητική. Δέν εἶναι μία
ἰδεολογία ἤ ἕνα φιλοσοφικό σύστημα,
ὅπου κάθονται οἱ θεολόγοι, σκέπτονται
κάποια πράγματα, τά συστηματοποιοῦν
καί μᾶς τά δίνουν, ἀλλά εἶναι μία
ἐμπειρία. Θεολόγος εἶναι αὐτός πού
ἔχει δεῖ τόν Θεό, πού βλέπει τόν Θεό
καί συνεπῶς ἔχει γνώση τοῦ Θεοῦ καί
λόγο γιά τόν Θεό. Μπορεῖ δηλαδή νά
μιλήσει γιά τόν Θεό. Ἄρα εἶναι ἕνας
ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος βασίζεται σέ
δεδομένα ἀντικειμενικά θά λέγαμε,
ἐμπειρικά καί ὄχι κατασκευάσματα τῆς
διανοίας του.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/