Οἱ Πατέρες
τῆς
Ἐκκλησίας
μᾶς
λένε
ὅτι:
«Ἐκ
τῶν
λοιπῶν
πνευματικῶν
ἡδονῶν,
ἐκ
τῶν
ὁποίων
οἱ
σωματικές
αἰσθήσεις
ἀπολαμβάνουν,
ἔσωθεν
καί
ἔξωθεν,
μονοειδῶς
καί
μή,
ὅλο
τό
σῶμα
εὐωδιάζει,
λεπτύνεται,
βελτιοῦται,
ὠραΐζεται,
ἐνδυναμώνει,
μετασκευάζεται
ἐπί
τό
πνευματικώτερον».
Δηλαδή
ἡ
Εὐχή
πνευματοποιεῖ
καί
αὐτό
τό
σῶμα2.
Ὁ
δέ ἱερός Χρυσόστομος, μιλώντας γιά τήν
Εὐχή καί τήν ἀξία τῆς προσευχῆς
γενικότερα, λέει ὅτι γιά νά ἔχη καρπούς
ἡ Εὐχή, πρέπει νά γίνεται μέ διάνοια
συγκεντρωμένη καί καρδιά πληγωμένη ἀπό
τήν αἴσθησι τῆς μετανοίας.
«Μέγα
ὅπλον ἡ εὐχή -λέγει λοιπόν ὁ Ἅγιος-
θησαυρός ἀνελλιπής, πλοῦτος μηδέποτε
δαπανώμανος, λιμήν ἀκύμαντος, γαλήνης
ὑπόθεσις καί μυρίων ἀγαθῶν ρίζα καί
πηγή καί μήτηρ ἐστίν ἡ Εὐχή καί αὐτῆς
τῆς βασιλείας δυνατωτέρα».