Τα τελευταία
χρόνια παρακολουθούμε με προσοχή και ανησυχία τη σταδιακή εξάπλωση και
στην Ελλάδα των λεγομένων εναλλακτικών σχολείων, τα οποία αποτελούν άλλη
μια έκφραση της «Νέας Εποχής» στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας. Η «Νέα
Εποχή» στην εκπαίδευση είναι με απλά λόγια η ενσωμάτωση μυστικιστικών
μεθόδων και πρακτικών των ανατολικών θρησκειών και του αποκρυφισμού στο
χώρο της αγωγής των παιδιών.
Τα λίγα
εναλλακτικά/αποκρυφιστικά σχολεία που υπήρχαν στην Ελλάδα πριν από δέκα
χρόνια πολλαπλασιάζονται ταχέως και διεκδικούν με κάθε θεμιτό και
αθέμιτο τρόπο την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Η
προώθησή τους γίνεται συχνά μέσω ομιλιών σε αποκρυφιστικά φεστιβάλ,
μέσω φαινομενικά αθώων δραστηριοτήτων για παιδιά και μέσω διείσδυσής
τους σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Πέρσι σε Ελληνογερμανικό σχολείο
διοργανώθηκε ημερίδα για τα σχολεία Βάλντορφ, ενώ το φετινό Μάρτιο
διοργανώθηκε και πάλι σεμινάριο ανθρωποσοφικής εκπαίδευσης για γονείς
και εκπαιδευτικούς Ειδικού Σχολείου Κωφών και Βαρηκόων.