Τό νά εἶσαι δίκαιος εἶναι
σπουδαῖο, ἀλλά δέν εἶναι τό μοναδικό γνώρισμα τοῦ καλοῦ Χριστιανοῦ.
Γι’ αὐτό καί ὁ Κύριος, μετά ἀπό τόν μακαρισμό τῆς δικαιοσύνης, πού
λέγαμε τήν περασμένη φορά, ἀναφέρεται στόν πέμπτο μακαρισμό, τόν μακαρισμό τῆς ἐλεημοσύνης: «μακάριοι
οἱ ἐλεήμονες , ὅτι αὐτοὶ ἐλεηθήσονται»[1], εὐτυχισμένοι αὐτοί πού εἶναι ἐλεήμονες , γιατί
αὐτοί θά ἐλεηθοῦν.
Ἡ ἐλεημοσύνη,
μαζί μέ τή δικαιοσύνη τοῦ περασμένου μακαρισμοῦ πού ἀναλύσαμε, κάνει τόν ἄνθρωπο ἀληθινή εἰκόνα τοῦ Θεοῦ πάνω
στή γῆ, γιατί ὁ Θεός εἶναι καί δίκαιος καί ἐλεήμων, κι ἔτσι καί ὁ ἐλεήμων
ἄνθρωπος δίνει μία πολύ καλή παρουσία στό περιβάλλον του, ὡς εἰκόνα
τοῦ Θεοῦ. Σέ ὅλη τήν Παλαιά Διαθήκη παρατηροῦμε ὅτι ὁ Θεός ἐμφανίζεται
καί δίκαιος καί ἐλεήμων· ποτέ μόνο δίκαιος καί ποτέ μόνο ἐλεήμων,
ἀλλά καί τά δύο μαζί.