Ο τίτλος είναι, σαφώς
καθοριστικός, ως χρονικός προσδιορισμός της Ορθοδοξίας σήμερα και ως
διαστολή από το χθες. Δηλαδή, υπό την σύγχρονη οπτική γωνία, τί είναι η
Ορθοδοξία, ποιό είναι το μήνυμά της, ποιά στοιχεία τη συγκροτούν, πόσον
απηχεί σήμερα, τί παλαιό από το σώμα της πρέπει ν’ αποβληθεί, τί νέο
μπορεί και πρέπει να προσλάβει, τέλος, πόσο ανήκει στους καιρούς μας ή
ποιές προσαρμογές επιβάλλονται;
Βέβαια, οι προτάσεις και τα ερωτήματα περιορίζονται στον ελλαδικό
χώρο, όσο και αν η Ορθοδοξία δεν γνωρίζει όρια, ούτε εποχές, ούτε
ιστορικές μεταβολές του κόσμου, γιατί είναι υπέρχρονη κατά τη
θεανθρώπινη δομή της. Εκείνο το οποίο μεταβάλλεται, υπόκειται σε
αλλοιώσεις, είναι όχι η Ορθοδοξία, αλλά οι ορθόδοξοι, ως ελεύθερες και
τρεπτές προσωπικότητες.
Ορθοδοξία είναι ο Χριστός, ορθοδόξως ερμηνευθείς και βιωθείς,
παρατεινόμενος στους αιώνες. Είναι, κατά τον Παύλο, «Ιησούς Χριστός χθες
και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας» (Εβρ. 13,8), που αποτελεί τη
Κεφαλή της Εκκλησίας=μέλη. Χριστολογικώς «ο Λόγος σαρξ εγένετο και
εσκήνωσεν εν ημίν…» (Ιωάν. α, 14). Και, κατά την 4η Οικουμενική Σύνοδο, ο
Χριστός είναι μια υπόσταση με δύο φύσεις ασύγχυτες, Θεός και άνθρωπος
που με την αντίδοση των ιδιωμάτων, θέωσε τη σάρκα.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2016/01/blog-post.html