Το στόμα του Χρυσορρήμονος
Ιωάννου και η γραφίδα του θα χρειαζόταν για να εγκωμιάσουμε επαξίως τον
μέγα Απόστολο Παύλο, το στόμα του Χριστού. Επειδή μας λείπουν και τα δύο
αυτά, θα δανεισθούμε λόγους του ίδιου του Αποστόλου για να
παρουσιάσουμε το θέμα μας. Φυσικά την αντιμετώπιση των αιρέσεων, θέμα
τόσο σημαντικό στην ποιμαντική διακονία της Εκκλησίας, δεν θα μπορούσε
να την αμελήσει αυτός που είχε την μέριμναν πασών των εκκλησιών1, ο
Απόστολος των Εθνών Παύλος.
Ας ξεκινήσουμε όμως από το πως βλέπει ο Απόστολος την υγιαίνουσα
διδασκαλία. Τι είναι, δηλαδή, αυτό που σήμερα ονομάζουμε Ορθοδοξία, τι
είναι η σωστή πίστη, για να την αντιδιαστείλουμε κατόπιν προς την
αίρεση. Υιοί Θεού, λέγει ο Απόστολος, είναι όσοι κινούνται και καθοδηγούνται από το Άγιο Πνεύμα (Ρωμ. 8, 14), οι πνευματέμφοροι, δηλαδή οι Άγιοι. Αυτοί είναι οι πραγματικοί Χριστιανοί.