Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

Ὀρθόδοξοι Πνευματικοί Λόγοι: "Ἡ συνεχής ἐπίκληση τοῦ Θείου Ὀνόματος"


  "Ἡ δική μας ἀδιάλειπτη προσευχή ξεκινάει ἀπό τό στόμα: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με». Μετά, τό παίρνει ἡ διάνοια καί τό κατεβάζει στήν καρδιά. Σιγά-σιγά, ὅταν χρονίσει μέσα στήν καρδιά αὐτή ἡ μονολόγιστη εὐχή, τό  «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με» (πού τό κάνουμε ἐμεῖς, ἐπαναλαμβάνω), αὐτή ἡ συνεχής ἐπίκληση τοῦ Θείου Ὀνόματος, διώχνει ὅλους τούς λογισμούς. Αὐτός εἶναι ὁ τρόπος".                                                     
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Πηγή: Ἀπό τό βιβλίο: "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ", Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, σελ.23
http://hristospanagiapsavvas.blogspot.gr/
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟ ΘΕΟ.


https://www.youtube.com/watch?v=6tO8I7yegIg

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Αληθινή γιορτή.

2P20150719-VAR 0552-1200
Ἀληθινή γιορτή δέν εἶναι οἱ κάποιες ἡμέρες. Ἀληθινή γιορτή δέν εἶναι τό ὅποιο γλέντι.
Ἀληθινή γιορτή εἶναι ἡ ἐσωτερική χαρά. Καί ἀληθινή χαρά μᾶς δίνει μόνο ἡ καθαρή συνείδηση.
Ὅποιος ἔχει καθαρή συνείδηση, ἔχει ὁλοχρονίς γιορτή.
Δηλαδή; Τί σημαίνει αὐτό;
Μερικοί ἔρχεσθε στήν Ἐκκλησία «ἀργά καί πού»!

Γιά νά τό καταλάβετε, αὐτό πού σᾶς λέγω, χρειάζεται νά βάλετε λίγη προσοχή.
Τί μᾶς λέγει ἡ σημερινή ἑορτή;
Ὁ Θεός μᾶς ἔδωσε πολλά ἀγαθά. Ἦρθαν στιγμές πού γέμισε ἡ γῆ μέ ἀγγέλους καί μέ τά τραγούδια τους.
Καί μόνο;
Ἔγινε καί κάτι πιό μεγάλο.
Ἄνθρωποι ἀπό τήν γῆ ἀνέβηκαν στόν οὐρανό! Μιμήθηκαν καί ἔφτασαν στίς ἀρετές τούς ἁγίους ἀγγέλους.
Ζοῦσαν στήν γῆ. Μέ σάρκα καί μέ αἷμα. Ὅπως καί ἐμεῖς. Καί διατηροῦσαν, καί εἶχαν, ὅλα αὐτά τά γνωστά «σύν καί πλήν», πού ἔχει ἡ φύση μας. Καί παρ᾿ ὅλα αὐτά, ἔγιναν ἄγγελοι. Αὐτοί ἔγιναν. Γιατί τό θέλησαν. Γιατί τό ἔκαμαν φιλοτιμία τους.
Ἁπλά καί μόνο, γιατί τό θέλησαν, νά ἔχουν καθαρή συνείδηση• καί νά ζοῦν μέ καθαρή συνείδηση.


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

π. Λάζαρος Βατοπαιδινός - Θεός Κύριος, Τον συνάναρχον λόγο


https://www.youtube.com/watch?v=X_0kqtz2QaA

«Τά βιβλία τῶν συνειδήσεων» μέρος β΄ τελευταῖο


ΟΜΙΛΙΑ ΚΓ΄
Γέροντος Ἐφραίμ Φιλοθεΐτου

Ἔχουμε ὅμως ἐκτός ἀπό τήν ἀγαθή συνείδησι καί τήν πονηρά συνείδησι. Αὐτή μᾶς ὁδηγεῖ πρός τόν δρόμο τοῦ διαβόλου καί τῆς ἁμαρτίας. Ὑπακούοντας σ᾿ αὐτήν ἔρχονται περιπτώσεις, πού ὁ ἄνθρωπος κάνει πράγματα πού τά ζῶα δέν τά κάνουν. Ἔτσι στήν Κρίσι τοῦ Θεοῦ αὐτός ὁ ἄνθρωπος δέν θά μπορέση νά κοιτάξη κατάματα τόν Θεό. Διότι πῶς θά Τόν ἀντικρύση, ὅταν ἦρθαν στιγμές, πού μέ τά μάτια του δέν τόν σεβάσθηκε καθόλου καί τόν βλασφήμησε τόν Θεό! Κι ὁ Χριστός θά τοῦ πῆ: «Ἐγώ παιδί μου, ἔγινα ἄνθρωπος γιά σένα, σταυρώθηκα γιά σένα, ἔκανα ἐκεῖνο, τό ἄλλο γιά σένα· σοῦ ἔχω δώσει τήν ζωή, σοῦ ἔχω δώσει τά ἀγαθά, τόσα καί τόσα· κι ἐσύ εἰς ἀνταπόδοσιν ὅλων αὐτῶν τῶν καλῶν μέ ἐβλασφήμησες, δέν μέ λογάριασες κ. λ. π.». Αὐτά ὅλα θά συμβοῦν, ὅταν δέν κάμη ὑπακοή στήν ἀγαθή του συνείδησι.
Καί πάλι βλέπουμε ὅμως ὅτι ἡ ἀγαθότης τοῦ Θεοῦ θέλει νά μᾶς βοηθήση καί μᾶς λέει: «Ὁσάκις πέφτεις, σήκω».

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα τῆς Δευτέρας 3 Αὐγούστου


Ἀπόστολος: ἡμέρας, Δευτ. ι΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ιε΄ 12-20):
12 Εἰ δὲ Χριστὸς κηρύσσεται ὅτι ἐκ νεκρῶν ἐγή-γερται, πῶς λέγουσί τινες ἐν ὑμῖν ὅτι ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν; 13 εἰ δὲ ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν, οὐδὲ Χριστὸς ἐγήγερται· 14 εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν. 15 εὑρισκόμεθα δὲ καὶ ψευδομάρτυρες τοῦ Θεοῦ, ὅτι ἐμαρτυρήσαμεν κατὰ τοῦ Θεοῦ, ὅτι ἤγειρε τὸν Χριστόν, ὃν οὐκ ἤγειρεν, εἴπερ ἄρα νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται· 16 εἰ γὰρ νεκροὶ οὐκ ἐγεί­ρονται, οὐδὲ Χριστὸς ἐγή­γερται. 

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς:Ποιός εἶναι ὁ σκοπός τῆς πίστεως;

Nikolaj-Velimirovicsarak2
 Ποιός είναι ο σκοπός της πίστεως; Η σωτηρία της ψυχής. Ποιος είναι ό καρπός της πίστεως; Η σωτηρία της ψυχής. Επομένως, δεν προσκολλώμεθα στην πίστη για την πίστη, αλλά για τη σωτηρία των ψυχών μας. Κανείς δεν ταξιδεύει χάριν του δρόμου, αλλά επειδή κάποιος ή κάτι τον περιμένει στην άλλη άκρη του δρόμου. Κανείς δεν πετάει ένα σχοινί στο νερό, μέσα στο οποίο κάποιος πνίγεται, χάριν του σχοινιού αλλά χάριν εκείνου ο οποίος πνίγεται. Ο Θεός μας έδωσε την πίστη σαν ένα δρόμο, στο τέλος του οποίου οι ταξιδιώτες θα λάβουν τη σωτηρία των ψυχών τους. Ο Θεός εξέτεινε την πίστη σαν ένα σχοινί σ’ εμάς, οι οποίοι πνιγόμαστε στα μαύρα νερά της αμαρτίας, της άγνοιας και των παθών, ώστε με τη βοήθεια της πίστεως να σώσουμε τις ζωές μας.

Tώρα πιστεύω ὅτι ὑπάρχει Xριστός!

Tώρα πιστεύω ότι υπάρχει Xριστός!

Πως έγινε το θαύμα αυτό;
Ευλόγησε ο Χριστός, που ζει και θριαμβεύει εις όλους τους αιώνας. Ναι, ο Χριστός! Άς Τον αγνοούν οι πολλοί…» 
 Συνέλαβαν κάποιον αντάρτη ἀπὸ τὰ βουνά και δεμένο τον έσερναν μέσα στην πόλη τῆς Κοζάνης και τον έρριξαν στη φυλακή.
Όταν το ἔμαθε ὁ π. Αυγουστίνος Καντιώτης πῆγε στην φυλακὴ γιὰ νὰ τὸν δῇ. Αὐτὸς ἦταν ἐχθρός του. Πολλές φορὲς προσπάθησε νὰ τὸν σκοτώσῃ, ἀλλὰ δὲν τὰ κατάφερε…
Οἱ υπεύθυνοι των φυλακῶν δὲν τὸν άφηναν να περάσῃ καὶ τοῦ εἶπαν…

Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

Ἡ ὀλιγοπιστία_mp3

http://www.hristospanagia.gr/ftp/Omilies_2010-2011/Arxont./P.Savvas.2011-08-14_Peri.tis.Oligopistias.Nikiforou.Theotoki.mp3
Π. Σάββας 2011-08-14_ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΛΙΓΟΠΙΣΤΙΑΣ_ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ_mp3
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 14-08-2011 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Ἀρχονταρίκι).

Ὀρθόδοξοι Πνευματικοί Λόγοι: "Τότε ὁ ἄνθρωπος γίνεται «ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος»"


  "Μέ τήν κάθαρση, ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἀδειάσει ἀπό ὅλους αὐτούς τούς λογισμούς (γιά τούς ὁποίους ὁμιλήσαμε), τότε δημιουργοῦντια οἱ κατάλληλες προϋποθέσεις γιά τήν ἐνοίκηση τοῦ Παρακλήτου (δηλ. τοῦ Ἁγίου Πνεύματος) σ' αὐτόν τόν ἄνθρωπο. Ἔρχεται τό Ἅγιο Πνεῦμα. Κατοικεῖ μέσα του. Συμβαίνει αὐτό πού εἶπε ὁ Χριστός μας, ὅτι «θά ἔλθω Ἐγώ, μαζί μέ τόν Πατέρα καί θά κάνουμε μονή, θά κάνουμε κατοικητήριο μέσα σας». Καί τότε ὁ ἄνθρωπος γίνεται «ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος»".
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Πηγή: Ἀπό τό βιβλίο: "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ", Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, σελ.22
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἐγκώμιον εἰς τόν ἅγιον Παΐσιον τόν Ἁγιορείτην

article_22624

του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου,


«Ευλογητός ο Θεός και πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο ευλογήσας ημάς εν πάση ευλογία πνευματική εν τοίς επουρανίοις εν Χριστώ», ο «προορίσας ημάς εις υιοθεσίαν δια Ιησού Χριστού εις αυτόν, κατά την ευδοκίαν του θελήματος αυτού, εις έπαινον δόξης της χάριτος αυτού, εν ή εχαρίτωσεν ημάς εν τώ ηγαπημένω» (Εφ. α’, 3,5-6), ο αναγεννήσας ημάς και καταστήσας ημάς μέλη του αγιασμένου Σώματός Του, δηλαδή της Εκκλησίας Του.

Ευλογητός ο Θεός δια την Αγίαν Ορθόδοξον Εκκλησίαν, το ευλογημένον σώμα του Χριστού εις το οποίο αγιαζόμαστε και γνωρίζουμε «τό υπερβάλλον μέγεθος της δυνάμεως αυτού εις ημάς τους πιστεύοντας κατά την ενέργειαν του κράτους της ισχύος αυτού» (Εφ. α’, 19) και εις το οποίο ζούμε την αγάπη του Θεού με τα Μυστήρια και την ασκητική ζωή. «Ώ, βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού! ως ανεξερεύνητα τα κρίματα αυτού και ανεξιχνίαστοι αι οδοί αυτού!» (Ρωμ. ια’, 33).

Ἔτσι γινόμαστε ναός τοῦ Θεοῦ (Μέγας Βασίλειος)

 
Προσευχές πάλι, οι οποίες διαδέχονται την ανάγνωση, βρίσκουν την ψυχή πιο νεαρή και πιο ακμαία, αφού έχει συγκινηθεί από τον πόθο προς τον Θεό (που προκάλεσε η ανάγνωση). Καλή δε προσευχή είναι εκείνη που προκαλεί μέσα στην ψυχή, σαφή την έννοια του Θεού. Και αυτό είναι ενοίκηση του Θεού, το να έχει κανείς εγκατεστημένο μέσα του το Θεό με τη μνήμη. Έτσι γινόμαστε ναός του Θεού, όταν δεν διακόπτεται η συνέχεια αυτής της μνήμης από γήινες φροντίδες, όταν δεν ταράσσεται ο νους από απροσδόκητα πάθη, αλλά αποφεύγοντάς τα όλα ο φιλόθεος αναχωρεί στο Θεό, και εκδιώκοντας ό,τι μας προσκαλεί στην κακία, ενδιατρίβει στις ασχολίες που οδηγούν στην αρετή.
-Πώς κατορθώνει κανείς την συγκέντρωση στην προσευχή;

Μικρά καί ὠφέλιμα:"Ἀπό τό κακό πρός τό καλύτερο"

 
  "Πρέπει νά εἴμαστε εὐκολομετακίνητοι ἀπό τό κακό πρός τό καλύτερο καί ἀμετακίνητοι ἀπό τό καλό πρός τό χειρότερο".
Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος

Δύο σπάνιες φωτογραφίες τοῦ Ἁγίου Γέροντος Παϊσίου

 Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος στο κελί του με ομάδα προσκυνητών με επικεφαλής τον  Επίσκοπο Νήφωνος Khmelnitsky (τώρα Μητροπολίτη Volyn Lutsk ). 

ΗΧΗΤΙΚΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας πού ἐορτάζουν σήμερα 2 Αὐγούστου 

http://www.hristospanagia.gr/ftp/SYNAKSARI/07.IOYLIOS/31_07.mp3

"Ὁ Χριστός ἰδιαίτερα ἀγαπάει τού ὑπάκουους" Ἅγιος Πορφύριος

" Ἡ ὑπακοή δείχνει τήν ἀγάπη πρός τόν Χριστό. Κι ὁ Χριστός ἰδιαίτερα ἀγαπάει τού ὑπάκουους".
Ἅγιος Πορφύριος

Πλαστήκαμε γιά νά εἴμαστε αἰώνια μέ τόν Θεό.Τά μέσα σωτηρίας. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Πλαστήκαμε γιά νά εἴμαστε αἰώνια μέ τόν Θεό.Τά μέσα σωτηρίας.Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.Ὁμιλία στίς 10/10/2010

http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα τῆς Κυριακῆς 2 Αὐγούστου


Ἀπόστολος: Κυρ. θ΄ ἐπιστ., «Θεοῦ ἐσμεν συνεργοί» (Α΄ Κορ. γ΄ 9-17):
9 Θεοῦ γάρ ἐσμεν συνεργοί· Θεοῦ γεώργιον, Θεοῦ οἰκοδομή ἐστε. 10 Κατὰ τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ τὴν δοθεῖσάν μοι ὡς σοφὸς ἀρχιτέκτων θεμέλιον τέθεικα, ἄλλος δὲ ἐποικοδομεῖ· ἕκαστος δὲ βλεπέτω πῶς ἐποικοδομεῖ· 11 θεμέλιον γὰρ ἄλλον οὐ­δεὶς δύναται θεῖναι παρὰ τὸν κείμενον, ὅς ἐστιν Ἰη­σοῦς Χριστός. 12 εἰ δέ τις ἐποικοδομεῖ ἐ­πὶ τὸν θεμέλιον τοῦτον χρυ­­σόν, ἄργυρον, λίθους τιμί­ους, ξύλα, χόρτον, καλά­μην, 13 ἑκάστου τὸ ἔργον φανε­ρὸν γενήσεται· ἡ γὰρ ἡμέρα δηλώσει· ὅτι ἐν πυρὶ ἀποκαλύπτεται· καὶ ἑκάστου τὸ ἔργον ὁποῖόν ἐστι τὸ πῦρ δοκιμάσει. 

Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Κυριακή Θ' Ματθαίου: Ἑρμηνεία τοῦ Εὐαγγελίου (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)


(Ματθ. ιδ' 22-34)- Τι μας διδάσκει ο τρόπος που προσευχήθηκε ο Ιησούς;
- Γιατί ο Κύριος δεν φρόντισε να έχουν ήσυχη θάλασσα στο ταξίδι τους οι μαθητές;
- Γιατί ο Κύριος ενώ κινδυνεύουν οι μαθητές αργοπορεί και αναβάλλει την βοήθεια;
- Η ανθρώπινη φύση πολλές φορές τα μεγάλα επιτελεί και άλλες φορές τα μικρά φοβάται.

Δῶσε κάτι, ἔστω καί ἐλάχιστο, σ’ ἐκεῖνον πού ἔχει ἀνάγκη!

Μετά την παράβαση, λοιπόν, εμφανίστηκαν οι φθόνοι και οι φιλονικίες και η δολερή τυραννία του διαβόλου, που παρασύρει πάντα με τη λαιμαργία της ηδονής και ξεσηκώνει τους πιο τολμηρούς ενάντια στους πιο αδύνατους. Μετά την παράβαση, το ανθρώπινο γένος χωρίστηκε σε διάφορες φυλές με διάφορα ονόματα και η πλεονεξία κατακερμάτισε την ευγένεια της φύσεως, αφού πήρε και το νόμο βοηθό της.

Εσύ, όμως, να κοιτάς την αρχική ενότητα και ισότητα, όχι την τελική διαίρεση· όχι το νόμο που επικράτησε, αλλά το νόμο του Δημιουργού. Βοήθησε, όσο μπορείς, τη φύση, τίμησε την πρότερη ελευθερία, δείξε σεβασμό στον εαυτό σου, συγκάλυψε την ατιμία του γένους σου, παραστάσου στην αρρώστια, σύντρεξε στην ανάγκη.
 Παρηγόρησε ο γερός τον άρρωστο, ο πλούσιος τον φτωχό, ο όρθιος τον πεσμένο, ο χαρούμενος τον λυπημένο, ο ευτυχισμένος τον δυστυχισμένο.
Δώσε κάτι στο Θεό ως δώρο ευχαριστήριο, για το ότι είσαι ένας απ’ αυτούς που μπορούν να ευεργετούν και όχι απ’ αυτούς που έχουν ανάγκη να ευεργετούνται, για το ότι δεν περιμένεις εσύ βοήθεια από τα χέρια άλλων, αλλ’ από τα δικά σου χέρια περιμένουν άλλοι βοήθεια.

Ἀπό τό Συναξάρι - Μνήμη τῆς ὁσίας μητρός ἡμῶν Εἰρήνης τῆς ἐκ Καππαδοκίας, τῆς ἀσκησάσης ἐν τῇ Μονῇ τοῦ Χρυσοβαλάντου

28 Ιουλίου 2014

Η οσία Ειρήνη ζούσε στην Καππαδοκία στους κόλπους πλούσιας και ευγενούς οικογένειας, μετά τον θάνατο του εικονομάχου αυτοκράτορα Θεοφίλου (842). Όταν η Θεοδώρα ανέλαβε την αντιβασιλεία, αναζήτησε σε όλη την Αυτοκρατορία σύζυγο για τον γιο της, τον αυτοκράτορα Μι­χαήλ Γ’ (842-867). Οι απεσταλμένοι της αυλής πρόσεξαν την ομορφιά και ευγένεια των ηθών της Ειρήνης και την έστειλαν στην Κωνσταντι­νούπολη μαζί με την αδελφή της, η οποία παντρεύτηκε αργότερα τον καίσαρα Βάρδα, αδελφό της Θεοδώρας. Στο δρόμο τους πέρασαν κοντά από το όρος Όλυμπος της Βιθυνίας και η Ειρήνη επισκέφθηκε τον άγιο Ιωαννίκιο τον Μέγα [+ 4 Νοεμ.], ο οποίος την χαιρέτησε προλέγοντας ότι θα γινόταν ηγουμένη της Μονής Χρυσοβαλάντου.
Η θεία Πρόνοια εμπό­δισε το γάμο της με τον αυτοκράτορα και, με την καρδιά της ξαλαφρωμένη και γεμάτη χαρά, μοίρασε τα υπάρχοντά της και αποσύρθηκε στην Μονή Χρυσοβαλάντου, την οποία είχε ιδρύσει ο πατρίκιος Νικήτας (Νικόλαος), κοντά στην στέρνα του Άσπαρ, σε τόπο ευάερο, μακριά από τις πλατείες και τα θορυβώδη μέρη.

Ὀρθόδοξοι Πνευματικοί Λόγοι: "Ὁ ὑγιής πνευματικά εἶναι ὁ φωτισμένος"

  "Ὁ ὑγιής πνευματικά εἶναι ὁ φωτισμένος, αὐτός πού ἔχει γίνει ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἕνας θεραπευμένος, πνευματικός ἄνθρωπος ἔχει τήν ἰκανότητα νά καταλαβαίνει ποιός ἀπό τούς ἄλλους ἀνθρώπους εἶναι ὑγιής καί ποιός εἶναι ἄρρωστος".
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Πηγή: Ἀπό τό βιβλίο: "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ", Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, σελ.21
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Θεία Λειτουργία με τον Άγιο Πορφύριο


unnφγησφγηφγηamed 
Υπέροχο! Ακούστε τον ίδιο τον Άγιο Πορφύριο Καυσοκαλυβίτη να τελεί όλη τη Θεία Λειτουργία !
Θεία Λειτουργία με τον Άγιο Πορφύριο
Ο Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης τελεί τη Θεία Λειτουργία σε Αγρυπνία
που πραγματοποιήθηκε στο Ιερό Ησυχαστήριο του Αγίου Νικολάου Καλλισίων στην Πεντέλη τις 27 Μαΐου 1977.
Στην Θεία Λειτουργία ψάλλουν πνευματικά τέκνα του Αγίου με προεξάρχουσα την μετέπειτα Ηγουμένη Πορφυρία.
https://www.youtube.com/watch?v=Lwq7gPYk_0s



Η Θεία Λειτουργία πού έχει ηχογραφηθεί έγινε στις 27 Μαΐου 1977 στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Καλλισίων.
Η ηχογράφηση αρχίζει από το τελευταίο μέρος του όρθρου, τους Αίνους και τελειώνει μαζί με τη Θεία Λειτουργία.
Του χορού των ψαλτριών προεξάρχει η μακαρίτισσα αδελφή του Χαρίκλεια, μετέπειτα μοναχή Πορφυρία
και πρώτη ηγουμένη του Ιερού Γυναικείου Ησυχαστηρίου “Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος”.
Διάρκεια 1:32:13.
Ξεκινάει στο 1:00 λεπτό με το τελευταίο μέρος του όρθρου, τους αίνους όπου συνεχώς ψέλνουν ο χορός των ψαλτριών μέχρι το 27:00 λεπτό,
όπου τελειώνει ο όρθρος και αμέσως από το 27:00 λεπτό και μετά αρχίζει η Θεία Λειτουργία με το Άγιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη.
 http://www.diakonima.gr
 http://hristospanagia3.blogspot.gr

Ὅραμα θαυμαστό ἡγουμένου Ἰωαννίκιου Μορόι περί ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου!

 Η ιστορία της Μονής Σιχαστρίας μετά από το 1909 είναι στενά δεμένη με τον  πρωτοσύγκελο Ιωαννίκιο Μορόι ο οποίος αναγέννησε από τις στάχτες για τέταρτη φορά στην ιστορία της την μονή.Το 1944 τον διαδέχθηκε ο μεγαλύτερος γέροντας του 20ου αιώνα στην Ρουμανία ο γέροντας Κλεόπας Ιλίε,καταστώντας την Μονή Σιχαστρία ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά κέντρα της σύγχρονης Ρουμανίας Μιά από τις μεγαλύτερες δοκιμασίες που έζησε ο πρωτοσύγκελος Ιωαννίκιος Μορόι στην Σιχαστρία,ήταν η αλλαγή του ημερολογίου,τον Οκτώβριο του 1924.Σχεδόν τρία χρόνια ο ηγούμενος δεν ήθελε να αλλάξει το ημερολόγιο και να ακολουθεί το νέο.Φοβόνταν μήπως έκανε κάποιο μεγάλο λάθος.Σε αυτό τον επηρέαζαν και πολυάριθμοι μοναχοί και πνευματικοι οι οποίοι τον συμβούλευαν να μην αλλάξει το ημερολόγιο.  Μια φορά τον κάλεσαν στην Μονή Νεάμτς όπου ο μητροπολίτης Νικόδημος Μουντεάνου,ηγούμενος της Λαύρας,του είπε:

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής