Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Αν παρακολουθείς τον εαυτό σου και τον δοκιμάζεις, θα δεις ότι οι
άρχοντες και τα αφεντικά έχουν εξουσία μόνο του σώματος, όχι και της
ψυχής.
Και να το θυμάσαι αυτό πάντοτε. Γι’ αυτό, αν διατάζουν φόνους ή τίποτε
άτοπα ή άδικα και ψυχοβλαβή, δεν πρέπει να υπακούμε σ’ αυτούς και αν μας
βασανίζουν ακόμα. Γιατί ο Θεός δημιούργησε την ψυχή ελεύθερη και
αυτεξούσια σε όλα όσα κάνει, καλά η κακά.
Η λογική ψυχή φροντίζει με κάθε τρόπο να ξεφύγει από όσα δεν οδηγούν
πουθενά, την οίηση, την υπερηφάνεια, την απάτη, το φθόνο, την αρπαγή και
τα παρόμοια, όσα δηλαδή είναι έργα δαιμονικά και κακής προαιρέσεως.
Όλα κατορθώνονται με επιμέλεια και επίμονη προσοχή και μελέτη από
εκείνον τον άνθρωπο, του οποίου η επιθυμία δεν τρέχει στις κακές ηδονές.
Απόσπασμα από το βιβλίο «Θέλεις να γίνεις ανάδοχος;» του Πρεσβυτέρου Θεμιστοκλέους Στ.Χριστοδούλου, εκδόσεις Ομολογία.
To πρόσωπο του Αναδόχου είναι ιερό, συνάπτει δεσμούς πνευματικής
συγγένειας με τον Αναδεκτό και την οικογένειά του. Και λόγω της φύσεώς
του λειτουργήματός του επιβάλλεται να τυγχάνει εμπιστοσύνης και
εγκρίσεως της Εκκλησίας. Ο Ανάδοχος πρέπει να ξαναβρεί το ρόλο του, δηλ
να γίνει για τον Αναδεκτό «εγγυητής εις Χριστόν, ώστε τηρείν τα της
πίστεως και Χριστιανικώς ζήν».
Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρει: «Ότι αν οι Ανάδοχοι ήξεραν
το τι λένε, τι υπόσχονται κατά τις κατηχήσεις και το βάπτισμα και τι
μεγάλη ευθύνη αναλαμβάνουν, δεν θα ήθελαν να βαπτίσουν, ούτε και αν με
θερμά παρακάλια τους παρότρυναν».
Ο Άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης αναφέρει σχετικά με τον Ανάδοχο:
«Αναδόχους ποιείσθαι φιλευσεβείς και διδασκάλους σχεδόν της πίστεως».
Ο σύγχρονος άγιος κοιμηθείς Γέροντας της Ρουμανίας π.Κλεόπας Ήλιε
έλεγε για τους Αναδόχους: «Αντιλαμβάνονται όσοι γίνονται Ανάδοχοι, ότι
θα δώσουν λόγο ενώπιον του θεού για τα πνευματικά των παιδιά; Μπορούμε
να πούμε ότι πολλοί Ανάδοχοι σώζονται από τα πνευματικά τους παιδιά,
εάν τα αναθρέψουν με φόβο θεού. Αλλά οι περισσότεροι τιμωρούνται για
την οκνηρία και αδιαφορία των προς τα πνευματικά τους παιδιά».
Το τριαντάφυλλο δεν μιλάει αλλά μοσχοβολάει δυνατά. Το ίδιο και εμείς
πρέπει να μοσχοβολάμε, να εκπέμπουμε την Πνευματική ευωδία, την ευωδία
του Χριστού.Να ακούγεται από μακριά το άρωμα των πράξεών μας – καλών, καθαρών, δίκαιων και γεμάτων Αγάπη.
Ο Γέροντας Κλεόπας (Ilie) (10 Απριλίου 1912 - 2 Δεκεμβρίου 1998) υπήρξε πολύ γνωστός μοναχός και εκπρόσωπος της Ρουμανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και αρχιμανδρίτης και ηγούμενος στο Μοναστήρι Sihastria.
Ο Κλεόπας Ilie (κοσμικό όνομα: Constantin) γεννήθηκε στη Sulița, Botoşani σε μια οικογένεια αγροτών. Ήταν το πέμπτο από τα δέκα παιδιά που γεννήθηκαν από τον Alexandru Ilie. Παρακολούθησε το δημοτικό σχολείο στο χωριό του. Αργότερα υπήρξε μαθητής για τρία χρόνια στο μοναχό Paisie Olaru, ο οποίος ζούσε ως ερημίτης στο ερημητήριο Cozancea.
Μαζί με τον μεγαλύτερό του αδελφό, Vasile, Ilie έγινε μέλος της κοινότητας στο ερημητήριο Sihastria το Δεκέμβριο του 1929. Το 1935, κατετάγη στον στρατό στην πόλη Botoşani, αλλά επέστρεψε ένα χρόνο μετά στο ερημητήριο, όπου εκάρη μοναχός στις 2 Αυγούστου 1937, παίρνοντας το όνομα « Κλεόπας» (δηλ. «οδηγός») στη βάπτισή του. Τον Ιούνιο του 1942, διορίστηκε αναπληρωτής ηγούμενος λόγω της κακής υγείας του ηγουμένου Ioanichie Moroi.
Στις 27 Δεκεμβρίου 1944, χειροτονήθηκε ιεροδιάκονος (διάκονος - μοναχός) και στις 23 Ιανουαρίου 1945 ιερομόναχος (ιερέας -- μοναχός) από τον αρχιεπίσκοπο Galaction Cordun, ηγούμενο στο Μοναστήρι Neamț. Αργότερα επίσημα διορίστηκε ηγούμενος στο Ερημητήριο Sihastria.
Τάφος στο Μοναστήρι Sihastria To 1947, το ερημητήριο έγινε μοναστήρι και ο αντικαταστάτης αρχιμανδρίτης Κλεόπας Ilie έγινε αρχιμανδρίτης με την έγκριση του Πατριάρχη Nicodim. Επειδή η Κομμουνιστική μυστική υπηρεσία τον αναζητούσε το 1948, εξαφανίστηκε στο δάσος γύρω από το μοναστήρι, μένοντας εκεί για έξι μήνες. Στις 30 Αυγούστου 1949, διορίστηκε ηγούμενος στο Μοναστήρι Slatina στη Suceava, όπου κατέταξε 30 άλλους μοναχούς από το Μοναστήρι Sihastria ως αποτέλεσμα της απόφασης του Πατριάρχη Justinian.
Εκεί ίδρυσε μια κοινότητα με πάνω από 80 μοναχούς. Μεταξύ 1952 και 1954 κυνηγήθηκε πάλι από την Ασφάλεια και, μαζί με τον ιερομόναχο Arsenie Papacioc, δραπέτευσαν στα Όρη Stanisoara. Επέστρεψε στο μοναστήρι μετά από δυο χρόνια ύστερα από εντολή του Πατριάρχη Justinian.
Το 1956 επέστρεψε στο μοναστήρι Sihastria, όπου είχε γίνει μοναχός, και την άνοιξη του 1959 αποχώρησε για τρίτη φορά στα Όρη Neamț, ξοδεύοντας τα επόμενα πέντε χρόνια εκεί. Επέστρεψε στο μοναστήρι Sihastria το φθινόπωρο του 1964, ως εξομολόγος για ολόκληρη την κοινότητα και συνέχισε να δίνει πνευματικές συμβουλές και στους μοναχούς και στους κοσμικούς για τα επόμενα 34 χρόνια. Κοιμήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1998 στο Μοναστήρι Sihastria.
https://www.youtube.com/watch?v=6GvDdM_dE3E
Δαιμόνιο είναι επίσης και η ταπεινολογία. Το λένε και αίσθημα
κατωτερότητος. Η αληθινή ταπείνωση δεν μιλάει, δεν λέει ταπεινολογίες,
δηλαδή, «είμαι αμαρτωλός, ανάξιος, ελάχιστος πάντων…». Φοβάται ο
ταπεινός μήπως με τις ταπεινολογίες πέσει στην κενοδοξία. Η χάρις του
Θεού δεν πλησιάζει εδώ.
Αν ξέραμε τι
ωφέλεια έχουμε από τις αρρώστιες δεν θα θέλαμε να γίνουμε καλά, θα θέλαμε να
υπομείνουμε για να πάρουμε μία καλύτερη θέση στον παράδεισο και δεν θα
παρακαλούσαμε να κάνει προσευχή ο παπα-Στέφανος να γίνουμε καλά (γέλια). Γιατί
παπα-Στέφανε μου τόκανες αυτό; Αφού ήξερες παπα-Στέφανε; Γιατί μου τόκανες
αυτό; Ας μούλεγες καλά-καλά και ας μην έκανες προσευχή. Γιατί παπα-Στέφανε;
(Γελούσε).
***
Μου κάνει
εντύπωση με τον Ιπποκράτη, που βρήκε τόσα πράγματα, τόσες παρατηρήσεις, τόσες
θεραπείες. Αυτό δεν ήταν τυχαίο,… είναι θείος φωτισμός. Ο άλλος από την μούχλα
έφτιαξε την πενικιλίνη. Ένα γεροντάκι στο μοναστήρι τόχε παρατηρήσει αυτό και
μούπε να τρώω μουχλιασμένο ψωμί, βοηθούσε, αλλά… πόσο ψωμί μπορεί να φάς; Ενώ ο
άλλος έκανε το φάρμακο από τη μούχλα και έσωσε τόσους ανθρώπους. Δεν είναι για
πέταμα αυτό!
Για την παρασκευή του προσφόρου απαραίτητη η προσευχή από την νοικοκυρά μαζί με την γνώση της παρασκευής του.
Δεν ακολουθείται λοιπόν, μία απλά μία τυπική διαδικασία όπως στο
ψωμί.Του αρμόζει προσευχή,πνευματικότητα,γαλήνη ψυχής και όπως μας έχουν
μάθει οι πνευματικοί πατέρες και οι μάννες και οι γεροντότερες γυναίκες
του τόπου μας,Αγάπη Θεού, ηρεμία και αίσθηση πως με τα αμαρτωλά μας
χέρια αξιωνόμαστε να ζυμώνουμε τα Πανάχραντα Δώρα της Αγάπης του Κυρίου
μας!
Υλικὰ γιὰ τὴν παρασκευὴ ἑνὸς προσφόρου 1. Τρία (3) φλυτζάνια τσαγιοῦ αλεύρι σκληρό 2. Δύο (2) φλυτζάνια τσαγιοῦ αλεύρι μαλακό 3. Δύο (2) φλυτζάνια τσαγιοῦ χλιαρὸ νερό 4. Λίγο αλάτι 5. Νωπὴ μαγιά (30γρ.περίπου) 7.Νερό για το ζύμωμα.
Η διαδικασία θυμίζει όπως του ψωμιού,μόνο που προσθέτουμε και το σημείο της σφραγίδας από επάνω .
H ξύλινη σφραγίδα με τα γράμματα:ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ (ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ)
Έχουμε το καντήλι αναμμένο και θυμίαμα να μοσχοβολά σύμφωνα με τα
έθιμα και τα ήθη της Εκκλησίαστικής παράδοσής μας.Επίσης, φροντίζουμε να
υπάρχει πάντα η ασπροκεντημένη πετσέτα η΄ η θήκη που την φυλούμε
ξεχωριστά με προσοχή, για την παράδοση του προσφόρου στην Εκκλησία, όπως
μας δίδαξαν από γενιά σε γενιά μέσα στο πέρασμα εκατοντάδων και όχι
μόνον,χρόνων….
Γιώτα Παμπάλου,Greekpress.gr
rchangelosmichail.gr/prosforo-ke-ellinikiorthodoxi-christianiki-paradosi-ke-pos-ftiachnete
…Έρχεται
εδώ ένας Ρώσος επίσκοπος , Παύλος το όνομά του. Ανήκει στο Οικουμενικό
Πατριαρχείο. Πνευματικότατος άνθρωπος. Κάθε τρεις φράσεις που λέει,
συμπληρώνει: «Παράσχου, Κύριε». Μια μέρα τον ρωτώ:
-Γέροντα, γιατί συνέχεια λέτε Παράσχου Κύριε;
-Α, το αγαπώ πολύ.
-Σ’ αυτό συμφωνούμε, του λέω.
Ας
μας ακούσει ο Θεός. Θεέ μου, άκουσε κι εκπλήρωσε το αίτημά μας. Μακάρι
να ήσαν τέτοια τα αιτήματά μας και όχι μόνο ψωμί, δουλειά, υγεία. Κι
αυτά βεβαίως χρειάζονται, αλλά είναι δευτερεύοντα. Είπατε προηγουμένως
ότι ο κόσμος δεν τα πολυκαταλαβαίνει αυτά. Ξέρετε γιατί;
Ο αείμνηστος αγαπούσε πολύ το πράσινο και καθώς τα πεύκα ήταν σχεδόν
άγνωστα στο νησί της Πάτμου, οι απλοϊκές γυναίκες όταν τα πρωτόειδαν
φυτεμένα από εκείνον τα είπαν «Αμφιλοχιακά». Έκανε πρασιές πεύκων και
από το φυτώριό του εφύτευε νέες ρίζες ο ίδιος και έδιδε και στους άλλους
να φυτεύουν συχνά μάλιστα τους υποχρέωνε στην εξομολόγησή των να
φυτεύουν 2-5 πεύκα για να συγχωρεθούν οι αμαρτίες των – σοφή σκέψη σοφού
πατρός! Έτσι παρουσίασε λίγο πράσινο το κατάξερο νησί που τόσο αγαπούσε
ο άγιος πατέρας. «Όποιος φυτεύει δένδρο φυτεύει ελπίδα, φυτεύει ειρήνη,
φυτεύει αγάπη και έχει τις ευλογίες του Θεού» έλεγε πάντα στον κύκλο
του. Αυτό το αναγνωρίζει η Αγνή Ρουσοπούλου που γράφει στην εφημερίδα
«Το Βήμα» της 8-10-1975:
Ο Άγιος Γέροντας Ζαχαρίας (Δημητρίεβιτς) , 1850-1936 υπήρξε ο
τελευταίος μεγάλος στάρετς της Λαύρας του Αγίου Σεργίου στη Μόσχα.Η ζωή
του είναι γεμάτη θλίψεις και θαυμαστές επεμβάσεις του Θεού.
• Μια μέρα ο στάρετς είχε τελέσει ακολουθία μέσα στη εκκλησία. Όλος ο
κόσμος έμπαινε και ασπαζόταν το σταυρό. Μια γυναίκα τον κοιτούσε
περιφρονητικά και δεν πλησίαζε. Ο στάρετς λοιπόν, έρχεται προς εκείνη
και την ρωτάει:
-Γιατί δεν ασπάζεσαι το σταυρό;
Εκείνη του απάντησε με βρισιές, τον πρόσβαλλε ως ιερέα και
βλαστημούσε κάθε τι ιερό και άγιο. Ο στάρετς στεκόταν κι άκουγε με
υπομονή. Όταν τέλειωσε και δεν είχε τίποτα άλλο να πει, την ρώτησε:
Ο Γέροντας της Καλύβης Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Νέας Σκήτης μοναχός
Παΐσιος μιλάει για την σημασία του εργόχειρου στη μοναχική ζωή.
http://www.pemptousia.gr/video/i-pnevmatiki-ofelia-tou-ergochirou-stin-monachiki-paradosi/
«Τα μαθηματικά του Θεού είναι τελείως διαφορετικά από τα μαθηματικά των ανθρώπων. Για μας δύο και δύο ίσον τέσσερα. Για το Θεό δύο και δύο μπορεί να κάνουν πέντε ή δεκαπέντε ή οτιδήποτε άλλο».
— Γέροντα, τι συμβαίνει με τους ομοφυλόφιλους; Μερικοί
γιατροί λένε ότι γεννιούνται έτσι, ότι είναι δηλαδή θέμα χρωμοσωμάτων,
θέμα της φύσης, άρα είναι αδύνατο αυτοί οι άνθρωποι να αλλάξουν και
επομένως άδικα τους ταλαιπωρούν, και ότι δεν έχουν ευθύνη αυτοί.. — Πα! Πα! Όχι, βρε παιδί μου, δεν είναι έτσι. Είναι ένα πάθος και αυτό όπως και τα άλλα πάθη. Διαβάστε περισσότερα http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/07/blog-post_336.html
Γράφει
ο σοφός και ενάρετος κληρικός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, πως του έλεγε
κάποιος: «Πάτερ, ένα περίεργο πράγμα. Πάω να βιδώσω μια βίδα, δεν
βιδώνει.
Προσπαθώ, προσπαθώ, προσπαθώ, δεν βιδώνει. Άμα πω μια βλαστήμια,
βιδώνει αμέσως»! «Είναι πολύ απλό και ευεξήγητο αυτό που συμβαίνει»,
διευκρινίζει ο π. Επιφάνιος.
«Δεν εμποδίζει τη βίδα κάποιο φυσικό αίτιο, αλλά κάτι άλλο, παραπέρα:
η δαιμονική ενέργεια. Για να κάνει τον άνθρωπο να βλαστημήσει. Απ’ τη
στιγμή που θα γίνει αυτό, η δαιμονική ενέργεια φεύγει απ’ τη βίδα και
υποδουλώνει τον άνθρωπο. Τί να την κάνει τη βίδα πια; Γι’ αυτό και αυτή
βιδώνει τότε μια χαρά. Αντί να βλασφημήσεις», καταλήγει ο π. Επιφάνιος,
«δεν λες εκείνη την ώρα, κάνοντας το σημείο του σταυρού, «πίσω μου σ’
έχω, σατανά» ή «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με» Να δεις, δεν θα βιδώσει η
βίδα»;