Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Ὀρθόδοξοι Πνευματικοί Λόγοι: "Ἡ Ὀρθοδοξία ἀγκαλιάζει ὅλους τούς ἀνθρώπους"

  "Ἡ Ὀρθοδοξία ἀγκαλιάζει ὅλους τούς ἀνθρώπους, γιατί δέν εἶναι θρησκεία. Εἶναι θεραπεία, εἶναι θεραπευτική, εἶναι ἰατρεῖο... ἡ Ἐκκλησία ὑπάρχει γιά νά θεραπεύσει ὅλο τόν κόσμο... Τούς ἀγκαλιάζει ὅλους ἡ Ἐκκλησία".

Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης 

Συνεχίζεται...
Ἀπό τό βιβλίο: "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ", Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, σελ. 29   http://hristospanagiapsavvas.blogspot.gr/

www.hristospanagia.gr

Εὐχαριστοῦμε θερμά τόν  π. Σάββα Ἁγιορείτη γιά τήν ἄδεια δημοσίευσης ἀποσπασμάτων ἀπό τά βιβλία πού ἐκδίδει.

«Στόν Πέτρο Σ. , πού ρωτᾶ τί εἶναι ἡ βλασφημία κατά τοῦ ἁγίου Πνεύματος»

Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Διάβασες στό Εὐαγγέλιο τούς λόγους τοῦ Χριστοῦ: «Πᾶσα ἁμαρτία καί βλασφημία ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις, ἡ δέ τοῦ Πνεύματος βλασφημία οὐκ ἀφεθήσεται τοῖς ἀνθρώποις... οὔτε ἐν τῷ νῦν αἰῶνι οὔτε ἐν τῷ μέλλοντι»1. Καί ρωτᾶς τί σημαίνει βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;
Εἶναι ἡ βλασφημία κατά τῆς ἀλήθειας καί τῆς ζωῆς, πού προέρχονται ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἄπιστος πού μισεῖ καί διώκει τήν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ, βλασφημεῖ κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὁ αὐτόχειρας πού μισεῖ καί ἀφαιρεῖ τή ζωή του, βλασφημεῖ κατά τοῦ ἁγίου Πνεύματος.

Ἡ πρόφασις: Ὄχι τά λόγια ἀλλά τά ἔργα σώζουν





 Ίσως όμως κάποιος από τους πιο ράθυμους και από αυτούς που δεν θέλουν να προσεύχωνται με θέρμη και ζήλο, θα μπορούσε να ισχυρισθή ότι ο Θεός είπε αυτά τα λόγια ,δηλαδή∙ Δεν θα εισέλθη στη βασιλεία εκείνος που με αποκαλεί Κύριε, Κύριε, αλλά εκείνος που εφαρμόζει το θέλημα του Ουράνιου Πατέρα μου” ( Ματθ. 7,21 ).
 Εάν όμως εγώ έκρινα σωστό ότι για τη σωτηρία μας θα ήταν αρκετή μόνον η προσευχή, εύλογα θα μπορούσε κάποιος να χρησιμοποιήση τα παραπάνω λόγια∙ επειδή όμως πιστεύω ότι η προσευχή είναι το κεφάλαιο των αγαθών και το θεμέλιο και η ρίζα της πνευματικής ζωής, κανείς ας μη χρησιμοποιήση τα λόγια εκείνα ως πρόφασι της ραθυμίας. 

Ὁ ἀγώνας κατά τῆς λαιμαργίας (Ἁγίου Πορφυρίου)

Άγιος Πορφύριος
 
 Ὁ Γέρων Πορφύριος συνέδεε τὸ θέμα τῶν πνευματικῶν ἀγώνων μὲ τὴ γαστριμαργία καὶ τὴ λαιμαργία.  Ἔλεγε δὲ πώς, ἂν ὁ ἄνθρωπος καταφέρει νὰ τρώει μὲ πρόγραμμα καὶ μὲ λογική, τότε ὁ Θεὸς ἀναλαμβάνει νὰ τοῦ συμπληρώσει ὅλες τὶς ἄλλες ἀτέλειες.
 Ἐξαιτίας τῆς λαιμαργίας τοῦ ἀνθρώπου, ἔλεγε, ὁ διάβολος τοῦ πῆρε τὴν ἐξουσία καὶ τὸν ἔβγαλε ἀπὸ τὸν παράδεισο. Κι ὁ Θεὸς καλεῖ τὸν ἄνθρωπο νὰ κάνει ἀγώνα, γιὰ νὰ πάρει πίσω αὐτὴ τὴ χαμένη ἐξουσία.

Ἐπικίνδυνες πόρτες· Μάγοι καί μαγεία: Τά εἴδη τῆς μαγείας

Φωτο:pointfromview.blogspot.com


Με τον όρο μαγεία, εννοούνται πολλές πράξεις. Δεν εξαντλείται η μαγεία μόνο σε μία ενέργεια, το να καταφύγει, δηλαδή, κανείς σε μάγους και μάγισσες. Η ανάλυση που θα ακολουθήσει, την οποία δανειζόμαστε από τον άγιο Νικόδημο, θα δείξει την ευρύτητα της μαγείας και των μάγων.

Κατ’ αρχήν πρέπει να σημειωθεί ότι η μαγεία δεν είναι ανεξάρτητη από τις σατανικές και διαβολικές ενέργειες. Αφού ο διάβολος χωρίστηκε από τον ένα Θεό, έγινε «νούς ποικίλος και πολυμέριστος». Έτσι και τα είδη της κακίας και των μαγικών που επινόησε και έσπειρε στους ταλαίπωρους ανθρώπους, είναι ποικίλα, σχεδόν αναρίθμητα. Ας δούμε τα βασικότερα είδη, όπως τα περιγράφει ο άγιος Νικόδημος.

Πρώτο είδος είναι «η κυρίως και καθαυτό λεγάμενη μαγεία», που είναι η μέθοδος εκείνη διά της οποίας οι άνθρωποι έρχονται σε επαφή με τους δαίμονες, για να τους ρωτήσουν διάφορα θέματα που τους απασχολούν. Όσοι ασκούνται σ’ αυτή την τέχνη λέγονται μάγοι.

Γέροντα, πώς πρέπει να προσεύχομαι...

Πηγαίνοντας σήμερα στην καλύβα του γέροντα, ήθελα να μου μιλήσει πολύ για την προσευχή, που είναι το κέντρο της πνευματικής ζωής του χριστιανού. Φθάνοντας κοντά του λέω:
–Την ευχή σας, γέροντα.
–Του Κυρίου Ιησού Χριστού.

I
–Έλα, σήμερα ας περπατήσουμε μέσα στο δάσος.

« Γιατί ἡ μέλλουσα χάρη δίνεται σέ ὅλους ἀνάλογα μέ τήν ποιότητα καί τήν ποσότητα τῆς δικαιοσύνης τους»

Τοιχογραφία τοῦ Ἐμμανουήλ Πανσέληνου
(ἔζησε γύρω στό 13ο με 14ο αἰώνα) 
στό Πρωτάτο τοῦ Ἁγίου Ὄρους.
Τοῦ ἁγίου Μαξίμου
«ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ»
Ἄν ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ Πατέρα καί Θεός ἔγινε Υἱός ἀνθρώπου καί ἄνθρωπος, ἀκριβῶς γιά νά κάνει θεούς καί παιδιά τοῦ Θεοῦ τούς ἀνθρώπους, ἄς πιστέψουμε ὅτι ἐκεῖ θά φτάσουμε, ὅπου τώρα εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός πιό ψηλά ἀπό ὅλους τούς οὐρανούς1 ὡς κεφαλή ὅλου τοῦ σώματος (τῆς Ἐκκλησίας)2, καθώς ἔγινε γιά χάρη μας πρόδρομος μας3 πρός τόν Πατέρα ὡς ἄνθρωπος. Γιατί στή σύναξη τῶν θεῶν, αὐτῶν δηλαδή πού θά σωθοῦν, θά σταθεῖ ὁ Θεός Λόγος ἀνάμεσά τους4, μοιράζοντας τίς ἀμοιβές τῆς οὐράνιας μακαριότητας, χωρίς νά ὑπάρχει καμιά ἀπόσταση ἀνάμεσα σέ αὐτόν καί τούς ἄξιους.

Κυριακὴ Ι΄ Ματθαίου - «Ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν;» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)


«Ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν;» (Ματθ. 17,17)
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)
  
Ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν;», ἕως πότε θὰ σᾶς ἀνέχωμαι, ὣς πότε θὰ σᾶς ὑποφέρω; Τίνος, ἀγαπητοί μου, εἶναι φωνὴ αὐτή; εἶναι τοῦ δυστυχισμένου πατέρα, ποὺ βλέπει τὰ παιδιά του νὰ βαδίζουν σὲ ἄσχημο δρόμο καὶ στενοχωριέται; εἶναι τὸ παράπονο μιᾶς μάνας, ποὺ κοπίασε γιὰ ν᾿ ἀναθρέψῃ τὰ παιδιά της, κ᾿ ἔπειτα τὰ βλέπει νὰ βαδίζουν ἕνα δρόμο τρισάθλιο καὶ καταριέται τὴν ὥρα ποὺ τὰ γέννησε; εἶναι τὸ παράπονο τοῦ ποιμένος, ποὺ βλέπει τὰ πνευματικά του παιδιὰ νὰ μὴ βαδίζουν τὸ δρόμο τῆς τιμῆς καὶ τῆς πίστεως; εἶναι τὸ παράπονο τοῦ ἱεροκήρυκος, ποὺ ἀναστενάζει γιὰ τὴν ἀσέβεια τῶν χρόνων του; εἶναι φωνὴ προφήτου, ἀγγέλου, ἀρχαγγέλου;

http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/08/blog-post_576.html#more

Παναγία ἡ Ἱεροσολυμίτισσα

Περίφημη αχειροποίητος εικόνα της Παναγίας των νεώτερων χρόνων είναι και η Ιεροσολυμίτισσα (1870). Η παράδοση που συνοδεύει την εικόνα έγινε ευρέως γνωστή από διηγήσεις γερόντων όπως εκείνη του γέροντα Παΐσιου του αγιορείτη. Η δημιουργία της εικόνας συνδέεται με τη μοναχή αγιογράφο Τατιανή, η οποία μόνασε στη ρώσικη Ιερά μονή της Μυροφόρου Αγίας Μαρίας  της Μαγδαληνής στην Ιερουσαλήμ. Σύμφωνα με την παράδοση, η Τατιανή βλέπει σε όραμα ότι την επισκέπτεται στο κελί της μία άγνωστη μοναχή, η οποία της ζητά να την ζωγραφίσει. Η Τατιανή απαντά ότι δεν είναι ζωγράφος αλλά αγιογράφος. Τότε η άγνωστη μοναχή της λέει να την αγιογραφήσει. 
Διαβάστε περισσότερα »
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/08/blog-post_186.html#more
 

«Δεῦτε ἀναβῶμεν εἰς τό ὄρος Κυρίου...»

transfiguration_of_christ_icon_sinai_12th_century
Τροπάριον
Δόξα καί νῦν. Ἦχος πλ. α΄.

Δεῦτε ἀναβῶμεν εἰς τό ὄρος Κυρίου, καί
εἰς τόν οἶκον τοῦ Θεοῦ ἡμῶν, καί θεασώμεθα τήν δόξαν τῆς Μεταμορφώσεως αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρά Πατρός·
φωτί προσλάβωμεν φῶς· καί μετάρσιοι γενόμενοι τῷ πνεύματι,
Τριάδα ὁμοούσιον ὑμνήσωμεν εἰς τούς αἰῶνας.

Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα τῆς Πέμπτης 13 Αὐγούστου

 
Ἀπόστολος (Β΄ Κορινθ. δ΄1-12) 
1 Διὰ τοτο, χοντες τν διακοναν τατην καθς λεθημεν, οκ κκακομεν,
2 λλ᾿ πειπμεθα τ κρυπτ τς ασχνης, μ περιπατοντες ν πανουργίᾳ μηδ δολοντες τν λγον το Θεο, λλ τ φανερσει τς ληθεας συνιστντες αυτος πρς πσαν συνεδησιν νθρπων νπιον το Θεο.
3 Ε δ κα στι κεκαλυμμνον τ εαγγλιον μν, ν τος πολλυμνοις στ κεκαλυμμνον,
4 ν ος θες το αἰῶνος τοτου τφλωσε τ νοματα τν πστων ες τ μ αγσαι ατος τν φωτισμν το εαγγελου τς δξης το Χριστο, ς στιν εκν το Θεο.
5 Ο γρ αυτος κηρσσομεν, λλ Χριστν ησον Κριον, αυτος δ δολους μν δι ησον.
6 τι Θες επν κ σκτους φς λμψαι, ς λαμψεν ν τας καρδαις μν πρς φωτισμν τς γνσεως τς δξης το Θεο ν προσπ ησο Χριστο.
7 χομεν δ τν θησαυρν τοτον ν στρακνοις σκεεσιν, να περβολ τς δυνμεως το Θεο κα μ ξ μν,
8 ν παντ θλιβμενοι λλ᾿ ο στενοχωρομενοι, πορομενοι λλ᾿ οκ ξαπορομενοι,
9 διωκμενοι λλ᾿ οκ γκαταλειπμενοι, καταβαλλμενοι λλ᾿ οκ πολλμενοι,
10 πντοτε τν νκρωσιν το Κυρου ησο ν τ σματι περιφροντες, να κα ζω το ησο ν τ σματι μν φανερωθ.
11 ε γρ μες ο ζντες ες θνατον παραδιδμεθα δι ησον, να κα ζω το ησο φανερωθ ν τ θνητ σαρκ μν.
12 στε μν θνατος ν μν νεργεται, δ ζω ν μν. 
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
1 Διὰ τοῦτο, ἐπειδὴ ἔχομεν τὴν ὑπηρεσίαν αὐτὴν μὲ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, δὲν χάνομε τὸ θάρρος μας,
2 ἀλλ’ ἀπαρνηθήκαμε τὰς πράξεις ποὺ οἱ ἄνθρωποι κρύβουν ἀπὸ ντροπὴ καὶ δὲν φερόμεθα μὲ πανουργίαν οὔτε νοθεύομεν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ἀλλά, φανερώνοντες τὴν ἀλήθειαν, συσταίνομε τὸν ἑαυτόν μας πρὸς κάθε συνείδησιν ἀνθρώπων ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ.
3 Ἐὰν εἶναι σκεπασμένο τὸ εὐαγγέλιόν μας, εἶναι σκεπασμένο δι’ ἐκείνους ποὺ χάνονται.
4 Ὁ θεὸς τοῦ κόσμου τούτου ἐτύφλωσε τὸν νοῦν τῶν ἀπίστων, ὥστε νὰ μὴ ἰδοῦν τὸ φῶς τοῦ εὐαγγελίου τῆς δόξης τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι εἰκὼν τοῦ Θεοῦ.
5 Διότι δὲν κηρύσσομεν τὸν ἑαυτόν μας ἀλλὰ τὸν Χριστὸν Ἰησοῦν ὡς Κύριον, τοὺς δὲ ἑαυτούς μας δούλους σας πρὸς χάριν τοῦ Ἰησοῦ.
6 Διότι ὁ Θεὸς ποὺ εἶπε νὰ λάμψῃ φῶς ἀπὸ τὸ σκοτάδι, αὐτὸς ἔλαμψε μέσα μας, διὰ νὰ φέρῃ εἰς φῶς τὴν γνῶσιν τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ ἐν τῷ προσώπῳ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
7 Ἔχομεν δὲ τὸν θησαυρὸν αὐτὸν μέσα σὲ πήλινα σκεύη, διὰ νὰ φανῇ ὅτι τέτοια ὑπερβολικὴ δύναμις εἶναι τοῦ Θεοῦ καὶ δὲν προέρχεται ἀπὸ μᾶς.
8 Πιεζόμεθα μὲ κάθε τρόπον, ἀλλὰ δὲν φθάνομεν σὲ ἀδιέξοδον, εὑρισκόμεθα σὲ ἀδυναμίαν ἀλλ’ ὄχι σὲ ἀπελπισίαν, διωκόμεθα ἀλλὰ δὲν ἐγκαταλειπόμεθα,
9 καταβαλλόμεθα ἀλλὰ δὲν χανόμεθα.
10 Πάντοτε φέρομεν εἰς τὸ σῶμά μας τὸν θάνατον τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ, διὰ νὰ φανερωθῇ καὶ ἡ ζωὴ τοῦ Ἰησοῦ εἰς τὸ σῶμά μας.
11 Διότι ἐνῷ ζῶμεν παραδιδόμεθα πάντοτε εἰς θάνατον χάριν τοῦ Ἰησοῦ, διὰ νὰ φανερωθῇ καὶ ἡ ζωὴ τοῦ Ἰησοῦ εἰς τὸ θνητόν μας σῶμα.
12 Ὥστε ὁ μὲν θάνατος συντελεῖται σ’ ἐμᾶς, ἀλλ’ ἡ ζωὴ σ’ ἐσᾶς.


Εὐαγγέλιο (Ματθ. κδ΄13-28) 
13 δ πομενας ες τλος, οτος σωθσεται.
14 Κα κηρυχθσεται τοτο τ εαγγλιον τς βασιλεας ν λ τ οκουμν ες μαρτριον πσι τος θνεσι, κα ττε ξει τ τλος.
15 ταν ον δητε τ βδλυγμα τς ρημσεως τ ρηθν δι Διανιλ το προφτου στς ν τπ γίῳ - ναγινσκων νοετω
16 ττε ο ν τ ουδαίᾳ φευγτωσαν π τ ρη,
17 π το δματος μ καταβαιντω ραι τ κ τς οκας ατο,
18 κα ν τ γρ μ πιστρεψτω πσω ραι τ μτια ατο.
19 Οα δ τας ν γαστρ χοσαις κα τας θηλαζοσαις ν κεναις τας μραις.
20 Προσεχεσθε δ να μ γνηται φυγ μν χειμνος μηδ σαββτ.
21 σται γρ ττε θλψις μεγλη, οα ο γγονεν π᾿ ρχς κσμου ως το νν οδ᾿ ο μ γνηται.
22 Κα ε μ κολοβθησαν α μραι κεναι, οκ ν σθη πσα σρξ· δι δ τος κλεκτος κολοβωθσονται α μραι κεναι.
23 Ττε ἐάν τις μν επ, δο δε Χριστς δε, μ πιστεσητε·
24 γερθσονται γρ ψευδχριστοι κα ψευδοπροφται κα δσουσι σημεα μεγλα κα τρατα, στε πλανσαι, ε δυνατν, κα τος κλεκτος.
25 δο προερηκα μν.
26 Ἐὰν ον επωσιν μν, δο ν τ ρμ στ, μ ξλθητε, δο ν τος ταμεοις, μ πιστεσητε·
27 σπερ γρ στραπ ξρχεται π νατολν κα φανεται ως δυσμν, οτως σται κα παρουσα το υο το νθρπου·
28 που γρ ἐὰν τ πτμα, κε συναχθσονται ο ετο.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
13 Ἐκεῖνος δὲ ποὺ θὰ ὑπομείνῃ ἕως τὸ τέλος, αὐτὸς θὰ σωθῇ.
14 Καὶ θὰ κηρυχθῇ τὸ εὐαγγέλιον τοῦτο τῆς βασιλείας εἰς ὅλην τὴν οἰκουμένην, πρὸς μαρτυρίαν εἰς ὅλα τὰ ἔθνη καὶ τότε θὰ ἔλθῃ τὸ τέλος.
15 Ὅταν λοιπὸν ἰδῆτε τὸ βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως, διὰ τὸ ὁποῖον ἐμίλησε ὁ Δανιὴλ ὁ προφήτης, νὰ στέκεται εἰς τὸν ἅγιον τόπον - ὁ ἀναγνώστης ἂς ἐννοήσῃ - τότε ἐκεῖνοι,
16 ποὺ εἶναι εἰς τὴν Ἰουδαίαν, ἄς φεύγουν πρὸς τὰ βουνά,
17 ἐκεῖνος, ποὺ εἶναι ἐπάνω εἰς τὴν ταράτσα, ἂς μὴ κατέβῃ νὰ πάρῃ τὰ πράγματα ἀπὸ τὸ σπίτι του,
18 καὶ ἐκεῖνος, ποὺ εἶναι εἰς τὸ χωράφι, ἂς μὴ γυρίσῃ πίσω νὰ πάρῃ τὰ ἐνδύματά του.
19 Ἀλοίμονον δὲ εἰς ἐκείνας, ποὺ θὰ εἶναι ἔγκυοι καὶ θὰ θηλάζουν κατ’ ἐκείνας τὰς ἡμέρας.
20 Προσεύχεσθε νὰ μὴ γίνῃ ἡ φυγή σας κατὰ τὸν χειμῶνα ἢ κατὰ τὸ Σάββατον.
21 Διότι θὰ ἔλθῃ τότε θλῖψις τόσο μεγάλη, ποὺ δὲν ἔγινε ἀπὸ τὴν ἀρχὴν τοῦ κόσμου μέχρι σήμερα καὶ οὔτε θὰ γίνῃ.
22 Καὶ ἐὰν δὲν ἐσυντομεύοντο αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι, κανεὶς ἄνθρωπος δὲν θὰ ἐσώζετο, ἀλλὰ πρὸς χάριν τῶν ἐκλεκτῶν θὰ συντομευθοῦν αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι.
23 Τότε, ἐὰν σᾶς πῇ κανείς, «Νά, ἐδῶ εἶναι ὁ Χριστὸς» ἢ «Ἐκεῖ», μὴ τὸν πιστέψετε.
24 Διότι θὰ ἐμφανισθοῦν ψευδόχριστοι καὶ ψευδοπροφῆται καὶ θὰ κάνουν μεγάλα θαύματα καὶ τέρατα, ὥστε νὰ πλανήσουν, εἰ δυνατόν, καὶ τοὺς ἐκλεκτούς.
25 Ἰδοὺ, σᾶς τὰ προεῖπα.
26 Ἐὰν σᾶς ποῦν, «Νά, εἶναι εἰς τὴν ἔρημον», μὴ πηγαίνετε, «Νά, εἶναι εἰς τὰ ἀπόμερα δωμάτια», μὴ πιστέψετε.
27 Διότι ὅπως ἡ ἀστραπὴ βγαίνει ἀπὸ τὴν ἀνατολὴν καὶ φαίνεται ἕως τὴν δύσιν, ἔτσι θὰ εἶναι καὶ ἡ ἔλευσις τοῦ Υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου.
28 Ὅπου εἶναι τὸ πτῶμα, ἐκεῖ θὰ μαζευθοῦν οἱ ἀετοί. 

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής