Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Τό Ἄκτιστο Φῶς. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Π.ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ-ΤΟ ΑΚΤΙΣΤΟ ΦΩΣ 1
Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
http://hristospanagia3.blogspot.gr

Ἡ σχέση τοῦ πνευματικοῦ τέκνου μέ τόν Πνευματικό του Πατέρα


"Από το βιβλίο: Το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως
Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου
Η σχέση του πνευματικού τέκνου με τον Πνευματικό του πατέρα

Η διάκριση του Πνευματικού πρέπει να είναι πολύ μεγάλη, ώστε να οδηγήσει το πνευματικό του παιδί στην Πνευματική θεραπεία. Η ωφέλεια για τον μετανοούντα-εξομολογούμενο θα είναι μέγιστη όταν και αυτός ανταποκριθεί δια της χρηστομίμητης υπακοής στις θεραπευτικές οδηγίες του Πνευματικού του πατρός.
"Αφ΄ού με τη βοήθεια και χάριν του Θεού καταξιωθείς να τον εύρης"  (τον Πνευματικό Σου Πατέρα) διδάσκει ο Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος "τότε δείξαι εις αυτόν 
περισσοτέραν την επιμέλειαν, 
μεγαλυτέραν την προθυμίαν,
 πολλήν την ταπείνωσιν, 
πολλήν την ευλάβειαν, 
υπερβολικήν την τιμήν, 
την πίστιν καθαράν και αδίστακτον.
Επειδή δια τους τέτοιους είπεν ο Σωτήρ ημών και Θεός: " ο δεχόμενος ημάς εμέ δέχεται".
Συγκολλήσου μαζί του μ ε αγάπην και πίστιν και με φόβον και πόθον ωσάν να ήσουν μαζί με αυτόν τον ίδιον τον Χριστόν και να γένης συμμέτοχος και συγκληρονόμος της αιωνίου δόξης και βασιλείας Του"."

"Η διάκριση του Πνευματικού πρέπει να είναι πολύ μεγάλη, ώστε να οδηγήσει το πνευματικό του παιδί στην Πνευματική θεραπεία. Η ωφέλεια για τον μετανοούντα-εξομολογούμενο θα είναι μέγιστη όταν και αυτός ανταποκριθεί δια της χρηστομίμητης υπακοής στις θεραπευτικές οδηγίες του Πνευματικού του πατρός....
"Αφού με τη βοήθεια και χάριν του Θεού καταξιωθείς να τον εύρης" (τον Πνευματικό Σου Πατέρα) διδάσκει ο Άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος "τότε δείξαι εις αυτόν
  • περισσοτέραν την επιμέλειαν, 
  • μεγαλυτέραν την προθυμίαν,
  • πολλήν την ταπείνωσιν, 
  • πολλήν την ευλάβειαν, 
  • υπερβολικήν την τιμήν, 
  • την πίστιν καθαράν και αδίστακτον.

Μικρά καί ὠφέλιμα: Τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ

  "Τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ ἔρχεται σέ μᾶς μέ τήν ὀρθή πίστη στά δόγματα καί τήν ἐκπλήρωση τῶν ἐντολῶν Του".
Ἅγ. Μάρκος ὁ Εὐγενικός
 Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιαστική θεραπευτική

Ἡ ἀρετή τῆς μετανοίας δέν ἔχει τέλος (Γέροντας Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης)

elder ephraim 2

Το να πέσωμεν και να τραυματισθώμεν, τούτο έξεστι τοις ανθρώποις, εφ’ όσον και αν μία ημέρα εστίν η ζωή του ανθρώπου επί της γης, έγκειται η διάνοια αυτού επί τα πονηρά εκ γεννήσεως αυτού, αλλά το να πέσωμεν και να μείνωμεν εν τω πτώματι, τούτο ουχί ανθρώπινον.
Η μετάνοια αναδημιουργεί τον άνθρωπον, αύτη εδόθη, ίνα θεραπεύη την ψυχήν μετά το βάπτισμα, και εάν αύτη έλειπεν, σπανίως θα εσώζετο άνθρωπος.

Δοξολογία Σκουρτανιώτου πλ α Σιμωνοπετρίτες


Πῶς ἡ ἁμαρτία ἐξαπατᾶ τόν ἄνθρωπο.

Αποτέλεσμα εικόνας για ιουστινος ποποβιτ


Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
Τι σημαίνει να είσαι χριστιανός; «Περιπατών εν αληθεία», να είσαι όλος εν τη Αληθεία και εκ της Αληθείας. Αυτό εξασφαλίζει στον άνθρωπο την αθανασία και την αιώνια ζωή, επειδή τον σώζει από την αμαρτία, απ’ αυτό το βασικό και κύριο ψέμα.
Η αμαρτία σ’ όλες τις αμέτρητες μορφές της μόνο ένα κάνει: ψεύδεται. Λέει στον άνθρωπο ότι μπορεί να του δώσει ζωή, ενώ τον καταποντίζει στο θάνατο, υπόσχεται ότι μπορεί να του δώσει παράδεισο, ενώ τον οδηγεί στην κόλαση, λέει ότι μπορεί να τον κάνει Θεό, ενώ τον μεταμορφώνει σε διάβολο. Ποια αμαρτία δεν είναι ψέμα; Με ποια αμαρτία ο άνθρωπος δεν αυτοεξαπατάται;
Ιδού η υπερηφάνεια! Δεν αυτοεξαπατάται με την υπερηφάνεια ο άνθρωπος, εφόσον θεωρεί τον εαυτό του μεγάλο, ενώ στην πραγματικότητα είναι σκόνη και στάχτη;

Ἔχεις πονηρές σκέψεις;

Φωτο:theatreviewer.blogspot.com
(Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου)

  1. Έχεις πονηρές σκέψεις; Μην τις προφέρεις με λόγια· άφησέ τις να ησυχάζουν μέσα σου και γρήγορα εξαφανίζονται. Είμαστε άνθρωποι και πολλές φορές κάνουμε πολλές πονηρές, απρεπείς και αισχρές σκέψεις. Αλλά ας μην αφήνουμε να γίνονται οι σκέψεις λόγια, ώστε, πιεζόμενες προς τα κάτω, να εξασθενίζουν και να χάνονται.
Γιατί, όπως ακριβώς όταν ρίξει κανείς μέσα σε λάκκο διάφορα άγρια θηρία και τον φράξει από πά­νω, τα πνίγει εύκολα, ενώ αν αφήσει κάποιο άνοιγμα, για να αναπνέουν λίγο, τα ανακουφίζει πολύ και δεν τα αφήνει να χαθούν, αλλ’ αντίθετα τα εξαγριώνει περισσότερο, έτσι γίνεται και με τις πονηρές σκέψεις. Όταν γεννηθούν μέσα μας, αν φράξουμε το δρόμο τους προς τα έξω, τις εξαφανίζουμε γρήγορα. Αν όμως τις εξωτερικεύσουμε με λόγια, και αυτές τις κάνουμε πιο δυνατές, αφού επιτρέψαμε να αναπνεύσουν με τη γλώσσα, και γρήγορα πέφτουμε από τη συνήθεια των αισχρών λόγων στα βάραθρα των παράλογων πρά­ξεων.

Ὀρθόδοξοι Πνευματικοί Λόγοι: "Ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖον ἔγινε ὁ Θεός ἄνθρωπος"

      "Ἡ πρώτη Ἐκκλησία εἶναι ἡ Ἴδια ἡ Ἁγία Τριάδα· εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Θεός...
   Ἀπό τή στιγμή, ὅμως, πού παρακούσαμε τόν Θεό, ἀπομακρύνθηκε τό Ἅγιο Πνεῦμα...
       Ὁ Θεός, ἐντούτοις, δέν μᾶς ἐγκατέλειψε...
     Ἔστειλε τόν Υἱό Του, γιά νά μᾶς ἑνώσει καί πάλι μαζί Του. Αὐτός εἶναι ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖον ἔγινε ὁ Θεός ἄνθρωπος: γιά νά ἀποκαταστήσει πάλι τό Ἅγιο Πνεῦμα μέσα μας, γιά νά μᾶς ξαναφέρι σέ κοινωνία μαζί Του καί νά μᾶς κάνει πάλι μέλη τῆς πρώτης Ἐκκλησίας Του, μέλη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἁγίας Τριάδος".
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Πηγή: Ἀπό τό βιβλίο:"Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ", Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, σελ.15,16
 http://hristospanagiapsavvas.blogspot.gr/
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

"Θά καλεῖτε τόν Θεό"


Δέν χρειάζεται, δίδασκε, κόπος γιά τό καλό. Ἀρκεῖ νά στρεφόμαστε πρός τόν Χριστό καί ἀμέσως ἔρχεται ἡ Χάρη Του. Πολλοί λένε ὅτι εἶναι πολύ δύσκολη ἡ κατά Χριστόν ζωή. Ὅμως εἶναι πάρα πολύ εὔκολη, ὅταν ὑπάρχει ταπείνωση καί ἀγάπη. Ἔλεγε ὁ σεβαστός Γέρων: «Τά πράγματα εἶναι ἁπλά. Θά καλεῖτε τόν Θεό κι Ἐκεῖνος θά μεταβάλλει τά πράγματα πρός τό καλό»[12]. Ὅ,τι κάνει ὁ ἄνθρωπος, δίδασκε ὁ Γέροντας, πρέπει νά τό κάνει μέ ἀγάπη καί ὄχι ἀναγκαστικά. Τότε ἑλκύεται ἡ Χάρη.Διαβάστε περισσότερα >>
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2010/12/blog-post_31.html

Μεγάλου Ἀντωνίου – 170 Παραινέσεις – (Προοίμιον Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου)



ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ
ΥΠΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Αντώνιος ό μέγας πατήρ (της ορθοδοξίας), ο κορυ­φαίος στο χορό των ασκητών της ερήμου, ήκμασε επί της βασιλείας Κωνσταντίνου του Μεγάλου, γύρω στα 330 από τής γεννήσεως του Χριστού. Ήταν σύγχρονος του Μεγά­λου Αθανασίου, ο όποιος έγραψε κατά πλάτος καί βάθος τον βίον του.
 Είχε απαλλαγή από τα πάθη καί έφθασε σε ακρότα­τα ύψη αρετής καί απάθειας.
Ονομάζει τον εαυτό του «ιδιώτην» καί ήταν αγράμ­ματος, είχε όμως διδάσκαλο άνωθεν τη σοφία του Πνεύ­ματος, πού συνετίζει, σωφρονίζει καί φωτίζει ψαράδες καί «νηπίους» (απλούς) ανθρώπους. Από τη σοφία αύτη φωτισμένος καί εμπνευσμένος έδωκε καί άλλες πολλές ιερές καί πνευματικές υποθήκες πού αφορούσαν διάφορες υποθέσεις, καθώς καί σοφότατες αποκρίσεις (γεμάτες πνευματικότητα) σε διαφόρους χριστιανούς, πού ζητού­σαν να ωφεληθούν ψυχικά, όπως φαίνεται σε πολλά μέ­ρη των «Γεροντικών» βιβλίων.
Άλλα έκτος άπ’ αυτές άφησε ό αοίδιμος καί τα εκατόν εβδομήκοντα «κεφά­λαια» πού περιλαμβάνονται στο βιβλίο αυτό.
 Ότι τα κεφάλαια αυτά είναι καθαρό γέννημα της«θεοειδούς» διανοίας του το επιβεβαιώνει, έκτος των άλ­λων, και ό οσιομάρτυς Πέτρος από την Δαμασκό. Συνέχεια

Ἡ αἰτία τῶν συμφορῶν. Ὁ βίος τοῦ Ὁσίου Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς τῆς κατ’ Ἀλεξάνδρειαν

Εκεινο τόν καιρό ἔπεσε φοβερο θανατικό στή γῆ. Οἱ ἄνθρωποι πέθαιναν ξαφνικά καί μέ φρικτό τρόπο.
Ἕνας φίλος τοῦ ὁσίου, πού λεγόταν Γρηγόριος, ἦρθε στό κελλί του καί τόν ρώτησε:
-Σέ παρακαλῶ, πάτερ, πές μου, πῶς ἔγινε καί μᾶς βρῆκε τοῦτο τό κακό;
-Ἦταν φυσικό, παιδί μου, ἀποκρίθηκε ὁ δίκαιος χωρίς δισταγμό. Πικραίνουμε τόσο πολύ τόν ἀθάνατο Θεό, παραβαίνοντας συνέχεια τό νόμο Του. Γι’ αὐτό μᾶς ἔστειλε τοῦτο τό δρεπάνι, πού μᾶς θερίζει. Εἶναι γραμμένο ὅτι «ἁμαρτία θάνατον κατεργάζεται»159. Νά, χθές εἶδα ἕναν ἄνδρα φοβερό, πού ἀπειλοῦσε τή γῆ καί τῆς ἔλεγε: ‟Ὅλους τούς ἀκόλαστους πού ζοῦνε πάνω σου, ὅλους τούς μέθυσους καί τούς κοιλιόδουλους, ὅλους τούς φιλάργυρους καί τούς τοκογλύφους, ὅλους τούς ψεῦτες καί τούς συκοφάντες, μά προπαντός ὅλους τους σοδομίτες, πού δέν μετανοοῦν, ἐγώ θά τούς ἐξολοθρεύσω!….’’. Ἄν λοιπόν, παιδάκι μου, δέν εἴχαμε παροργίσει τόν Πλάστη καί προστάτη μας, δέν θά παθαίναμε ὅ,τι πάθαμε. Ἀλλά ποῦ ν’ ἀκούσεις καί πόσα ἄλλα χειρότερα εἷπε! Δέν θά τ’ ἀντέξεις… Συνέχεια
 http://www.hristospanagia.gr/?p=44368

Γέροντα, πῶς νά ἀγαπᾶμε ἕναν κακό ἄνθρωπο;

952412e7fb76409cebdc8ddb70ed930b_L
- Κατανοώ την ερώτηση σας. Να μισείτε την κακία και την αμαρτία, όμως τον άνθρωπο πρέπει να τον λυπάστε και να τον αγαπάτε. Μόνον ο Θεός ξέρει. Μπορεί αυτός που εμείς μισούμε σήμερα, αύριο, με προσευχή, με δάκρυα, με νηστεία, με μετάνοια, να καθαριστεί και ο Κύριος να τον συμπεριλάβει στους Αγγέλους. Υπήρξαν πολλοί τέτοιοι άνθρωποι στην ιστορία.





Όταν έβριζαν ή κατηγορούσαν τον άγιο, τον ρωτούσαν με ειλικρινή απορία:
- Στ’ αλήθεια, Γέροντα, ακόμη τους αγαπάς;
- Τώρα πιο πολύ τους αγαπώ και τους λυπάμαι, απαντούσε μελαγχολικά. Συνέχεια

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής