Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Πόσο μεγάλο καλό εἶναι ἡ συνεχής προσευχή… (Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος)

christ and monk 1

Πόσο μεγάλο καλό είναι η συνεχής προσευχή, το μαθαίνουμε από τη Χαναναία εκείνη του Ευαγγελίου, που δεν σταματούσε να κραυγάζει: «Ελέησέ με, Κύριε!» (Ματθ. 15:22). ( Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος )
Κι έτσι, αυτό που αρνήθηκε ο Χριστός στους αποστόλους, τους μαθητές Του, το πέτυχε εκείνη με την υπομονή της. Ο Θεός, βλέπετε, προτιμά για τα δικά μας ζητήματα να Τον παρακαλάμε εμείς οι ίδιοι, που είμαστε και υπεύθυνοι, παρά να Τον παρακαλούν άλλοι για λογαριασμό μας. Όταν έχουμε την ανάγκη ανθρώπων, χρειάζεται και χρήματα να δαπανήσουμε και δουλόπρεπα να κολακέψουμε και πολύ να τρέξουμε. Γιατί οι άρχοντες του κόσμου τούτου όχι μόνο δεν μας δίνουν εύκολα ό,τι τους ζητάμε, αλλά συνήθως ούτε καν να μας μιλήσουν δεν καταδέχονται.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_171.html#more

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα τῆς Τρίτης 15 Σεπτεμβρίου

Ἀπόστολος: (Γαλ. ε΄ 11-21 ) 

11 γ δ, δελφο, ε περιτομν τι κηρσσω, τ τι δικομαι; ρα κατργηται τ σκνδαλον το σταυρο.
12 φελον κα ποκψονται ο ναστατοντες μς.

λευθερα πρπει ν κατευθνεται π τν γπην

13 μες γρ π' λευθερίᾳ κλθητε, δελφο· μνον μ τν λευθεραν ες φορμν τ σαρκ, λλ δι τς γπης δουλεετε λλλοις.
14 γρ πς νμος ν ν λγ πληροται, ν τ, γαπσεις τν πλησον σου ς σεαυτν.
15 Ε δ λλλους δκνετε κα κατεσθετε, βλπετε μ π' λλλων ναλωθτε.

δηγα το Πνεματος

16 Λγω δ, πνεματι περιπατετε κα πιθυμαν σαρκς ο μ τελσητε. 17 Ἡ γρ σρξ πιθυμε κατ το πνεματος, τ δ πνεμα κατ τς σαρκς· τατα δ ντκειται λλλοις, να μ ν θλητε τατα ποιτε.
18 Ε δ Πνεματι γεσθε, οκ στ π νμον.
19 Φανερ δ στι τ ργα τς σαρκς, τιν στι μοιχεα, πορνεα, καθαρσα, σλγεια,
20 εδωλολατρα, φαρμακεα, χθραι, ρεις, ζλοι, θυμο, ριθεαι, διχοστασαι, αρσεις,
21 φθνοι, φνοι, μθαι, κμοι κα τ μοια τοτοις, προλγω μν καθς κα προεπον, τι ο τ τοιατα πρσσοντες βασιλεαν Θεο ο κληρονομσουσιν. 
  ΕΡΜΗΝΕΙΑ

11 Ἀλλ’ ἐὰν ἐγώ, ἀδελφοί, κηρύττω ἀκόμη ἀναγκαίαν τὴν περιτομήν, πῶς συμβαίνει νὰ καταδιώκωμαι ἀκόμη; Ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει δὲν θὰ ὑφίστατο πλέον τὸ σκάνδαλον τοῦ σταυροῦ.
12 Ἠμποροῦν ἀκόμη καὶ νὰ εὐνουχισθοῦν ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι σᾶς ἀναστατώνουν.

Ἡ ἐλευθερία πρέπει νὰ κατευθύνεται ἀπὸ τὴν ἀγάπην

13 Σεῖς ὅμως, ἀδελφοί, εἶσθε καλεσμένοι διὰ τὴν ἐλευθερίαν. Μόνον μὴ παίρνετε τὴν ἐλευθερίαν ὡς πρόφασιν διὰ σαρκικὰς ἀπολαύσεις, ἀλλὰ διὰ τῆς ἀγάπης νὰ ἐξυπηρετῆτε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον,
14 διότι ὅλος ὁ νόμος ἐκπληρώνεται μὲ ἕναν λόγον, Νὰ ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου σὰν τὸν ἑαυτόν σου.
15 Ἐὰν δὲ ὁ ἕνας δαγκώνει καὶ κατατρώγῃ τὸν ἄλλον, προσέχετε μήπως καταφαγωθῆτε μεταξύ σας.

Ἡ ὁδηγία τοῦ Πνεύματος

16 Ἐννοῶ νὰ ὁδηγῆσθε ἀπὸ τὸ Πνεῦμα καὶ τότε δὲν θὰ ἐκτελῆτε τὴν ἐπιθυμίαν τῆς σαρκός,
17 διότι ἡ σάρκα ἔχει ἐπιθυμίες ἀντίθετες πρὸς τὸ Πνεῦμα, τὸ δὲ Πνεῦμα ἀντίθετες πρὸς τὴν σάρκα. Αὐτὰ εἶναι ἀντίθετα τὸ ἕνα πρὸς τὸ ἄλλο, ὥστε νὰ μὴ μπορῆτε νὰ κάνετε ἐκεῖνα ποὺ θέλετε.
18 Ἐὰν ὅμως ὁδηγῆσθε ἀπὸ τὸ Πνεῦμα, τότε δὲν εἶσθε κάτω ἀπὸ τὸν νόμον.
19 Εἶναι δὲ φανερὰ τὰ ἔργα τῆς σαρκός: μοιχεία, πορνεία, ἀκαθαρσία, ἀκολασία,
20 εἰδωλολατρεία, μαγεία, ἐχθρότης, φιλονεικίαι, ζηλοτυπίαι, θυμοί, ραδιουργίαι, διχόνοιαι, αἱρέσεις,
21 φθόνοι, φόνοι, μέθαι, ἀσωτίαι καὶ τὰ ὅμοια πρὸς αὐτά, διὰ τὰ ὁποῖα σᾶς προειδοποιῶ, καθὼς καὶ ἄλλοτε σᾶς προειδοποίησα, ὅτι ἐκεῖνοι ποὺ κάνουν παρόμοια πράγματα δὲν θὰ κληρονομήσουν τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ.

Εὐαγγέλιο: (Μαρ. ζ΄ 5-16) 
5 πειτα περωτσιν ατν ο Φαρισαοι κα ο γραμματες· διατ ο περιπατοσιν ο μαθητα σου κατ τν παρδοσιν τν πρεσβυτρων, λλ᾿ νπτοις χερσν σθουσι τν ρτον;
6 δ ποκριθες επεν ατος τι καλς προεφτευσεν σαας περ μν τν ποκριτν, ς γγραπται· οτος λας τος χελεσ με τιμ, δ καρδα ατν πρρω πχει π᾿ μο·
7 μτην δ σβοντα με, διδσκοντες διδασκαλας ντλματα νθρπων.
8 φντες γρ τν ντολν το Θεο κρατετε τν παρδοσιν τν νθρπων, βαπτισμος ξεστν κα ποτηρων, κα λλα παρμοια τοιατα πολλ ποιετε.
9 Κα λεγεν ατος· καλς θετετε τν ντολν το Θεο να τν παρδοσιν μν τηρσητε.
10 Μωυσς γρ επε· τμα τν πατρα σου κα τν μητρα σου· κα κακολογν πατρα μητρα θαντ τελευττω·
11 μες δ λγετε· ἐὰν επ νθρωπος τ πατρ τ μητρ, κορβν, στι δρον, ἐὰν ξ μο φεληθς,
12 κα οκτι φετε ατν οδν ποισαι τ πατρ ατο τ μητρ ατο,
13 κυροντες τν λγον το Θεο τ παραδσει μν παρεδκατε. Κα παρμοια τοιατα πολλ ποιετε.
14 Κα προσκαλεσμενος πντα τν χλον λεγεν ατος· κοετ μου πντες κα συνετε.
15 Οδν στιν ξωθεν το νθρπου εσπορευμενον ες ατν δναται ατν κοινσαι, λλ τ κπορευμεν στι τ κοινοντα τν νθρωπον.
16 Ε τις χει τα κοειν, κουτω.
 ΕΡΜΗΝΕΙΑ 
5 ἔπειτα τὸν ἐρωτοῦν οἱ Φαρισαῖοι καὶ οἱ γραμματεῖς, «Γιατὶ δὲν βαδίζουν οἱ μαθηταί σου σύμφωνα πρὸς τὴν παράδοσιν τῶν πρεσβυτέρων ἀλλὰ τρώγουν μὲ ἀκάθαρτα χέρια;».
6 Αὐτὸς δὲ τοὺς εἶπε, «Καλὰ ἐπροφήτευσε ὁ Ἡσαΐας γιὰ σᾶς τοὺς ὑποκριτάς, καθὼς εἶναι γραμμένον, Ὁ λαὸς αὐτὸς μὲ τὰ χείλη μὲ τιμᾶ, ἐνῷ ἡ καρδιά τους εἶναι μακρυὰ ἀπὸ ἐμέ,
7 τοῦ κάκου μάλιστα μὲ σέβονται, διότι διδάσκουν διδασκαλίας, ποὺ εἶναι ἀνθρώπιναι ἐντολαί.
8 Ἀφήνετε τὴν ἐντολὴν τοῦ Θεοῦ καὶ κρατᾶτε τὴν παράδοσιν τῶν ἀνθρώπων, πλύσεις σκευῶν καὶ ποτηριῶν καὶ ἄλλα τέτοια παρόμοια κάνετε».
9 Καὶ τοὺς ἔλεγε, «Ὡραῖα, παραβαίνετε τὴν ἐντολὴν τοῦ Θεοῦ, διὰ νὰ φυλάξετε τὴν παράδοσίν σας.
10 Ὁ Μωϋσῆς εἶπε, «Νὰ τιμᾷς τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου» καὶ «Ἐκεῖνος ποὺ λέγει κακὰ ἐναντίον τοῦ πατέρα του ἢ τῆς μητέρας του, πρέπει νὰ θανατώνεται».
11 Σεῖς ὅμως λέτε, «Ἐὰν ἕνας ἄνθρωπος πῇ εἰς τὸν πατέρα του ἢ τὴν μητέρα του, Ἐκεῖνο ποὺ ἔχεις νὰ ὠφεληθῇς ἀπὸ ἐμὲ εῑναι Κορβᾶν», δηλαδὴ δῶρον εἰς τὸν Θεόν,
12 τότε δὲν τὸν ἀφήνετε νὰ κάμῃ πλέον τίποτε διὰ τὸν πατέρα του ἢ τὴν μητέρα του
13 καὶ ἔτσι ἀκυρώνετε τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ μὲ τὴν παράδοσίν σας,τὴν ὁποίαν διαβιβάζετε. Καὶ πολλὰ παρόμοια πράγματα κάνετε».
14 Καὶ ἀφοῦ προσκάλεσε πάλιν τὸ πλῆθος τοὺς ἔλεγε, «Ἀκοῦστε με ὅλοι καὶ καταλάβετε.
15 Κανένα πρᾶγμα, ποὺ μπαίνει εἰς τὸν ἄνθρωπον ἀπ’ ἔξω, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ τὸν κάνῃ ἀκάθαρτον. Ἀλλ’ ἐκεῖνα ποὺ βγαίνουν, αὐτὰ κάνουν τὸν ἄνθρωπον ἀκάθαρτον. 16 Ἐκεῖνος ποὺ ἔχει αὐτιὰ διὰ νὰ ἀκούῃ, ἂς ἀκούῃ».

«Δῶσ’ μου τό χέρι σου Γιωργάκη, ἀνέβα στ’ ἄλογό μου, εἶμαι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τήν Ρωσία…»

Agios Ioanis Rosos 3

Ένα συγκλονιστικό Θαύμα του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου, που συνέβη πριν μερικά χρόνια!
~ Σ’ ένα από τα δύο Νοσοκομεία παίδων της Αθήνας η μάνα νύχτα-μέρα βρίσκεται στο προσκέφαλο του παιδιού της που το μετέφεραν επειγόντως από την Πάτρα, γιατί η χρόνια πάθησή του, παράλυση των κάτω άκρων (ο φάκελός του έχει όλες τις έρευνες, τα εργαστηριακά αποτελέσματα) επιδεινώθηκε τις τελευταίες ημέρες.
Στο Νοσοκομείο όπως επί χρόνια επαναλαμβάνεται η μόνιμη γνωστή θεραπεία (λείπει ασβέστιο από τον οργανισμό του παιδιού).
Ένα απόγευμα που ο ήλιος έγερνε και οι λιγοστές ακτίνες του φώτιζαν το δωμάτιο του Νοσοκομείου, η μάνα θυμήθηκε που πήγαινε σε εξωκκλήσι της Παναγίας, ψηλά έξω απ’ την Πάτρα και προσευχόταν ανάβοντας τα καντηλάκια, πότε με το σύζυγό της, πότε με τα παιδιά. Ο νους της πλανιέται στο εξωκκλήσι. Νοερά προσεύχεται: «Παναγία μου, Μάνα γλυκειά που πόνεσες, βοήθησέ μου το παιδί. Παναγιά μου, στείλε μου έναν άγιο, δες το καϋμένο μου πως παλεύει στη ζωή να σταθεί στα πόδια του. Βοήθησε το πονεμένο μου παλικαράκι».
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_213.html

'Απολυτίκιο τοῦ Τιμίου Σταυροῦ


Σῶσον Κύριε τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, νίκας τοῖς Βασιλεύσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος καὶ τὸ σὸν φυλάττων διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα.
 GreekDoctoras's channel

Ἡ Νεοεποχίτικη πλάνη τῶν “ἐλιξήριων ἀνώτερης ἐνέργειας”

Η ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΗ ΠΛΑΝΗ ΤΩΝ ‘’ΕΛΙΞΗΡΙΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ’’
 
(Προβάλλεται από κέντρα εναλλακτικών θεραπειών,  παραπλανώντας αρκετούς Χριστιανούς)
 
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Σε κέντρα Νεοεποχίτικων εναλλακτικών θεραπειών προβάλλεται και η εναλλακτική  πλάνη των Divine Life Elements, των καλουμένων  θεϊκά στοιχεία ζωής ή στοιχεία θεϊκής ζωής.  Χρειάζεται περισσότερη επεξήγηση για να αντιληφθεί κανείς, ότι η εναλλακτική  αυτή ‘’θεραπεία’’ άπτεται μεταφυσικών ορίων; Δεν είναι τυχαίο εξάλλου  η πλάνη αυτή καλείται «θεϊκά στοιχεία ζωής».  Ως γνωστό οι Νεοεποχίτικες αυτές πλάνες είναι απότοκες προγενεστέρων ινδουϊστικών πλανών.
Και μόνη η ονομασία «στοιχεία θεϊκής ζωής», αρκεί για να αντιληφθεί κανείς πόσο επικίνδυνες είναι για τον ανυποψίαστο Χριστιανό που επισκέπτεται ένα τέτοιο κέντρο εναλλακτικών θεραπειών, όπως το ρέϊκι, , την αγγελοθεραπεία (δαιμονοθεραπεία), την ολιστική ιατρική, την ολιστική γιόγκα, την ολοθεραπεία των έξη αισθήσεων, την καλούμενη ως θεραπευτικό οραματισμό, την ‘’πνευματική θεραπευτική θαυματοθεραπεία’’ κλπ, είναι και η κβαντική ‘’θεραπεία’’ και κβαντική μεταφυσική πλάνη κλπ.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_457.html#more

«Ὕ σ τ α τ η Ὥ ρ α»

Αποτέλεσμα εικόνας για αγιο ορος

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ  ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ   ΜΗΝΑ
 
Ἐπισκέφθηκα πρό τεσσάρων περίπου δεκαετιῶν ἅγιον γέροντα στά Κατουνάκια. Τόν παρεκάλεσα νά μοῦ πεῖ λόγον πνευματικῆς οἰκοδομῆς, ἀλλά καί κάποιες συμβουλές γιά τίς δυσκολίες καί τά σημεῖα τῶν καιρῶν. Ἀρνήθηκε κατ’ἀρχήν, ἀλλά στήν ἐπιμονή μου κάμφθηκε καί ἀνέφερε τά ἑξῆς: «Τί νά σᾶς πῶ, πάτερ μου; Αὐτόν τόν πολιτισμό θά τόν καταστρέψει ἡ πορνεία».
Ἀνήσυχος, ἔψαξα στούς Πατέρες καί συγκεκριμένα στόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ καί σύν τοῖς ἄλλοις, ἀνέγνωσα τό παρακάτω:
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_553.html#more

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής