Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Ἡ ἀντιμετώπισι τῶν ἐπαίνων (Τελευταῖο)

« Ὅταν οἱ ἐπαινοῦντες ἢ μᾶλλον οἱ ἀποπλανῶντες ἀρχίσουν νὰ μᾶς ἐπαινοῦν» μᾶς συμβουλεύει ὁ Ὅσιος Ἰωάννης, «ἂς ἐνθυμηθοῦμε ἀμέσως τὸ πλῆθος τῶν ἀνομιῶν μας, καὶ ἀσφαλῶς θὰ ἰδοῦμε ὅτι εἴμαστε ἀνάξιοι τῶν ἐπαίνων καὶ τῶν τιμῶν»13.
Δέν πρέπει νά ἀποδεχόμαστε, ἀλλά οὔτε καί νά ἐπιδιώκουμε τούς ἐπαίνους.
« Μὴ πείθεσαι στὸν λικμήτορα, στὸν δαίμονα δηλ. ποὺ λιχνίζει καὶ καταστρέφει», διδάσκει ὁ σοφός πνευματικά Ἰωάννης, «ὅταν σοῦ προτείνη νὰ παρουσιάζης τὶς ἀρετές σου, γιὰ νὰ ὠφεληθοῦν δῆθεν ὅσοι σὲ ἀκούουν. «Τί γὰρ ὠφεληθήσεται ἄνθρωπος, ἐὰν ὅλον τὸν κόσμο κερδήση ἢ ὠφελήση, ἑαυτὸν δὲ ζημιώση»; (Ματθ. ις´ 26). Τίποτε δὲν ὠφελεῖ περισσότερο αὐτοὺς ποὺ μᾶς βλέπουν ἀπὸ τὴν ταπεινὴ καὶ εἰλικρινὴ συμπεριφορὰ καὶ τὸν ἀνεπιτήδευτο λόγο.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_700.html

Πατέρες καὶ πατερικὴ Ὀρθοδοξία

Γράφει ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς
«ἐὰν γὰρ μυρίους παιδαγωγοὺς ἔχητε ἐν Χριστῷ, ἀλλ’ οὐ πολλοὺς πατέρας...»
Ὅταν ὁ «ἄρχων τῶν Ἰουδαίων» Νικόδημος ἐπισκέφθηκε νύκτα τὸν Χριστό, Ἐκεῖνος τοῦ μίλησε γιὰ μία γέννηση πέρα ἀπὸ τὴν σωματικὴ - βιολογική. Τοῦ ἀπεκάλυψε τὴν πνευματικὴ ἀναγέννηση τοῦ πιστοῦ «ἐξ ὕδατος καὶ Πνεύματος», μὲ τὴν ὁποία εἰσέρχεται κανεὶς στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Γι’ αὐτὴν τὴν γέννηση μιλεῖ σήμερα καὶ ὁ Ἀπ. Παῦλος, ὑπογραμμίζοντας τὴν παρουσία ὡρισμένων προσώπων στὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ποὺ μὲ τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ ἀξιώνονται νὰ γίνουν οἱ κατ’ ἄνθρωπον συντελεστές της. Καὶ τὰ πρόσωπα αὐτὰ εἶναι οἱ Πατέρες, ἕνα μέγεθος οὐσιαστικότατο στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας.
Πατέρες – Παιδαγωγοὶ
Ὁ Παῦλος κάνει διάκριση ἀνάμεσα σὲ Πατέρες καὶ Παιδαγωγοὺς - Διδασκάλους τῶν πιστῶν.....

«Μέσα στήν ἀναμπουμπούλα πού θά ἐπικρατεῖ, θά ξεσηκωθεῖ κάθε κράτος νά κάνει ὅ,τι τοῦ λέει ὁ λογισμός» (Ὁσίου Παϊσίου)




-Γέροντα, πέστε μας κάτι για τον Αντίχριστο.
-Ας πούμε μία φορά για τον Χριστό…Όσο μπορούμε να είμαστε κοντά στον Χριστό. Αν είμαστε με τον Χριστό, τον Αντίχριστο θα φοβηθούμε; Μήπως το αντίχριστο πνεύμα δεν υπάρχει τώρα; Το κακό ούτως ή άλλως το κάνει το αντίχριστο πνεύμα. Και αν γεννηθεί και ένα αντίχριστο τέρας και κάνει μερικά μπανταλά, θα γελοιοποιηθεί στο τέλος. Θα συμβούν όμως γεγονότα πολλά. Ίσως προλάβετε να ζήσετε και εσείς πολλά από τα σημεία που γράφει η Αποκάλυψη. Σιγά-σιγά αρκετά αρχίζουν να βγαίνουν.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_881.html

‘Ὀρθόδοξο’’ φεστιβάλ στή Ρουμανία… οἰκουμενιστικῆς ὑπόστασης καί κατεύθυνσης

‘’Ορθόδοξο’’ φεστιβάλ στη Ρουμανία… οικουμενιστικής υπόστασης και κατεύθυνσης
Προετοιμασία πολτοποίησης της συνείδησης των ορθοδόξων νέων ανά την Οικουμένη
Αντώνιος Κ. Καλόγηρος
Νέοι από την Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού προσκληθήκαμε από τον Μητροπολίτη Κλούζ κ. Ανδρέα (επίσημος τίτλος αρχιεπισκοπής: Archdiocese of Vad , Feleac and Cluj), στην Τρανσυλβανία της Ρουμανίας προκειμένου να συμμετάσχουμε σε ορθόδοξο φεστιβάλ με τη συμμετοχή δεκάδων αποστολών ορθοδόξων νέων από διάφορες –ευρωπαϊκές- κυρίως χώρες. Το ορθόδοξο φεστιβάλ έλαβε χώρα στην ανωτέρω Μητρόπολη από 4 έως 7 Σεπτεμβρίου 2015. 
Λόγω του ότι μετά τη λήξη του φεστιβάλ θα ακολουθούσε άλλο ένα τριήμερο με επισκέψεις σε ιερές μονές, πολλές εκ των οποίων ιστορικές και κάποιες εξ’ αυτών με πνευματικό σύνδεσμο με τον όσιο Γέροντα Κλεόπα Ηλιέ, αποφασίσαμε να παρευρεθούμε. Όπως θα αποδειχθεί όμως, ξεγελαστήκαμε. Πολλά από τα 24 μέλη της ελληνικής ομάδας είχαν βέβαια αποφασίσει να μη συμμετάσχουν -κατά συνείδηση- σε εκδηλώσεις όπως π.χ. συναυλίες κλπ που δεν συνάδουν με την ορθόδοξη πνευματικότητα και τον Πατερικό ασκητικό τρόπο ζωής.
Ένας ακόμη λόγος που νιώθαμε οικειότητα με τους νέους τουλάχιστον, Ρουμάνους της επαρχίας του Κλούζ ήταν ότι εδώ και πολλά χρόνια στην ενορία του Αγίου Γεωργίου Διονύσου της Μητροπόλεως Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού φιλοξενούνται νέοι από τη Ρουμανία για λίγες ημέρες κατά την καλοκαιρινή, ως επί το πλείστον, περίοδο. Την φιλοξενία κάνουν πράξη με πολλή αγάπη ενορίτισσες με πνευματικό σύνδεσμο με τον μακαριστό αρχιμανδρίτη Μάρκο Μανώλη.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_806.html

«Οἱ Χριστιανοί μέσα στόν κόσμο» μέρος στ΄

ΟΜΙΛΙΑ 2η
π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου
Λόγοι Ἀφυπνίσεως
Χρήση τοῦ πολιτισμοῦ· ὄχι κατάχρηση.

Δεύτερο. Οἱ Χριστιανοί, λέει ἡ Πρός Διόγνητον, «μετέχουσι πάντων ὡς πολῖται καί πάνθ᾿ ὑπομένουσιν ὡς ξένοι»· δηλαδή οἱ Χριστιανοί, σάν πολίτες μιᾶς πόλεως, μετέχουν σέ ὅσα προσφέρει αὐτή ἡ πόλη, καί ταυτόχρονα τά πάντα ὑπομένουν, σάν νά μήν ἦταν πολίτες αὐτῆς τῆς πόλεως.
Δηλαδή ὁ Χριστιανός, ὅταν μετέχει ὡς πολίτης μιᾶς πόλεως, σημαίνει ὅτι ἔχει πολιτικά δικαιώματα ἀλλά καί πολιτικές ὑποχρεώσεις. Ψηφίζει ὅπως ὅλοι, ἀλλά τούς ἀρίστους, χωρίς ἰδιοτέλεια· δέν κρίνει τά συμφέροντά του μέ βάση τήν τσέπη του, ἀλλά μέ βάση τό γενικό συμφέρον. Μετέχει τοῦ πολιτισμοῦ, ἀλλά κατά τό μέτρο πού θέτει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο· καί τό μέτρο αὐτό ἀναφέρεται ἀπό τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ διά γραφίδος ἀποστόλου Παύλου –Α΄ Κορινθίους, ζ΄ : 31: «οἱ χρώμενοι τῷ κόσμῳ τοῦτο ὡς μή καταχρώμενοι»· ἐκεῖνοι πού κάνουν χρήση τοῦ κόσμου, μή κάνουν κατάχρηση. Προσέξτε αὐτό τό σημεῖο· εἶναι πολύτιμο. Χρήση τοῦ πολιτισμοῦ· ποτέ κατάχρηση.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_154.html


Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Νὰ ἀποφύγωμεν τὴν ὀργὴν τοῦ Θεοῦ

Νὰ ἀποφύγωμεν τὴν ὀργὴν τοῦ Θεοῦ 
 
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση 
 
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ εὔκολα ἐπηρεάζονται ἀπό τά ὄργανα τοῦ διαβόλου καί ἀποµακρύνονται ἀπό τό Θεό, περιφρονώντας κάθε ἠθικό φραγµό. Ἡ διάβρωση πιά τῶν συνειδήσεων εἶναι εὐρύτατη, καί στούς ἄρχοντες καί στόν ἁπλό λαό, γι᾿ αὐτό καί ἡ ἀνησυχία εἶναι µεγάλη.
∆υστυχῶς, λείπουν οἱ ἄνθρωποι πού θά µποροῦσαν νά πείσουν τό λαό νά ἀπαρνηθεῖ τίς ἁµαρτωλές του συνήθειες καί νά ἐπιλέξει τό δρόµο τοῦ Θεοῦ, δηλαδή τήν τήρηση τῶν ἐντολῶν καί τήν πνευµατική ζωή, πού καλλιεργεῖται ἐντός τῆς Ἐκκλησίας διά τῶν µυστηρίων.
Τή λύση στό µεγάλο αὐτό πρόβληµα πρέπει νά τή δώσουν οἱ ἴδιοι οἱ ἄνθρωποι µέ τή µετάνοιά τους, προτοῦ ξεσπάσει ἡ ὀργή τοῦ Θεοῦ.

Ὁ Μανώλης Καπετανάκης καί ἡ σύζυγός του Μαρία ἔχουν μεγάλη εὐλάβεια καί γνώρισαν πολλούς μοναχούς καί ἀσκητές κατά τή διάρκεια τῆς ζωῆς τους. Ἅγιος Παϊσιος ραδιοφωνική ἐκπομπή - μαρτυρίες


http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2015/09/blog-post_459.html
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_499.html

Σέ ἀπόλυτη ἐφαρμογή τό διαβολικό σχέδιο τῆς Λέσχης Μπίλντερμπεργκ.

Κατά γράμμα εφαρμόζεται κατά πως φαίνεται το πανούργο σχέδιο της νεοταξικής ελίτ κατά του πλανήτη.
Όλα όσα συζήτησε η περιβόητη Λέσχη Μπιλντερμπεργκ τον περασμένο Ιούνιο στην Αυστρία ξεδιπλώνονται σαν βεντάλια μόλις τρεις μήνες μετά τις αποφάσεις που έλαβαν υπό άκρα μυστικότητα όπως πάντα αυτοί που επιδιώκουν να αποτελέσουν ινστρούκτορες του ανθρώπινου είδους.
Όπως είχε γραφτεί τον Ιούνιο εκ των βασικών θεμάτων που τέθηκαν επί τάπητος στην φετινή συνεδρίαση ήταν:
Η κατάργηση των μετρητών
τα θέματα της Ουκρανίας,
τα θέματα των πολεμικών συγκρούσεων και
η προώθηση των προσφυγικών ρευμάτων προς την Ευρώπη

Και ω του θαύματος στη Δανία ήδη υλοποιείται η κατάργηση των μετρητών, στη Γερμανία προωθείται και έπεται συνέχεια.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_138.html

Περί θλίψεων, πόνων καί κόπων… (Γέρων Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης)

Η θλίψις είναι όργανον, εργαλείον, το οποίον κρατεί ο Θεός εις το χέρι Του, και Αυτός μόνος το εργάζεται, καθώς Του υπαγορεύει η άπειρος σοφία Του. Εις τον κάθε άνθρωπον διαφοροτρόπως το εργάζεται, αναλόγως της ανάγκης που έχει έκαστος.
Η θλίψις με την ποικιλομορφία της εξαγνίζει και αγιάζει τον άνθρωπον εκείνον, που με σοφίαν και γνώσιν την δέχεται. Δηλαδή κάθε θλίψις του χριστιανού είναι θεία επίσκεψις έχουσαν σκοπόν την σωτηρίαν αυτού και την αποστέλλει η γλυκυτάτη δεξιά του ουρανίου μας Πατρός, αν και απαρέσκεται η φύσις μας εις την τοιαύτην, καθώς και τα πικρά φάρμακα απαρέσκουν εις τον ασθενούντα...

Τοῦ μίλησε στὸ ὄνειρό της!

Τοῦ μίλησε στὸ ὄνειρό της! 
 Κάποια κυρία ἤθελε νὰ ἐκμυστηρεθεῖ στὸν Γέροντα Πορφύριο κάτι, ποὺ τῆς βάραινε τὴν ψυχή. Ἀλλὰ ὅλο καὶ κάτι τῆς συνέβαινε καὶ δὲν κατάφερνε νὰ πάει νὰ τὸν δεῖ. Ἕνα βράδυ βλέπει στὸ ὄνειρό της ὅτι συναντήθηκε μὲ τὸν Γέροντα Πορφύριο κι ὅτι τοῦ μίλησε γι’ αὐτὸ τὸ πρόβλημά της. Ξυπνώντας τὸ πρωὶ τοῦ τηλεφώνησε, γιὰ νὰ τὸν ρωτήσει πότε θὰ μποροῦσε νὰ πάει νὰ τὸν δεῖ. Καί, κατάπληκτη, τὸν ἄκουσε νὰ τῆς λέει: “Μὰ ἀφοῦ μοῦ τὰ εἶπες ψές. Πάλι νὰ μοῦ ξαναπεῖς τὰ ἴδια;”. 
 

ρήματα Ζωῆς: Πρόσεξε μήν τόν χάσεις

Αν έχεις τον Χριστό στην καρδιά σου, πρόσεξε να μην τον χάσεις, γιατί μαζί του θα χάσεις και την ειρήνη. Θα είναι δύσκολο μετά να ξαναρχίσεις από την αρχή. Οι προσπάθειες μετά την πτώση είναι οδυνηρές και σε πολλούς κοστίζουν πολλά δάκρυα.
Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης 
 http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-prosexe-min-ton-chasis/
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/09/blog-post_520.html

«Ἡ Σιωπή»

Ἀδιαλείπτως καί προσεχῶς δεῖ τῷ Θεῷ προσεύχεσθαι”
Ἁγίου Μακαρίου τοῦ Αἰγυπτίου

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΟΥ ΙΩΣΗΦ
Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΠΗΛΑΙΩΤΗΣ”

Πολύ βασική ἀρετή, γιά νά προκόψῃ κανείς στήν Νοερά προσευχή, εἶναι ἡ σιωπή. Ὄχι μόνο στό στόμα τοῦ σώματος, ἀλλά κυρίως στό στόμα τῆς ψυχῆς, στόν νοῦ δηλαδή, γιατί ὁ σκορπισμός τοῦ νοῦ εἶναι σοβαρώτατο ἐμπόδιο γιά τήν νοερά ἐργασία.
Ὁ Γέροντας μᾶς θύμιζε διαρκῶς τόν λόγο: ὅτι ἡ φύλαξις τοῦ στόματος, ἐάν κανείς σιωπᾶ μέ ἐπίγνωσι, ξυπνᾶ τήν συνείδησι πρός τόν Θεό. Καί μᾶς ἔλεγε πώς ὅσο ἐμεῖς σιωποῦμε καί ἀγωνιζόμαστε στόν ἀπαρρησίαστο τρόπο συμπεριφορᾶς, τόσο θά μᾶς ἐπισκέπτονται τά δάκρυα.
Καί πράγματι, δέν ξέραμε τί θά πῇ ἀργολογία μέσα στήν ἀδελφότητα μας. Συνεχῶς λέγαμε τήν εὐχή. Μιλοῦσε ὁ Γέροντας καί ὁ Γερο-Ἀρσένιος, μά ἐμεῖς οἱ νεώτεροι μεταξύ μας δέν μιλούσαμε. Μπροστά στόν Γέροντα ἤμασταν πάντα σιωπηλοί καί συνεσταλμένοι. Ἰδίως ἐγώ οὔτε τολμοῦσα νά μιλήσω μέ ἀδελφό μπροστά στόν Γέροντα.

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 25 Σεπτεμβρίου

Ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική θεραπευτική
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας
πού ἑορτάζουν σήμερα 25 Σεπτεμβρίου  ἐδῶ

25 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής. Ευφροσύνης Οσίας, Πανφουτίου Οσίου, Πανφουτίου Οσιομάρτυρα, Ανάμνηση μεγάλου σεισμού, των Αγίων Παύλου, Ταττή και των τέκνων τους, Βυζατηνός, Σέρπου Θαυματουργού, Θεοφίλου Αρχιεπισκόπου.

Ἡ Ὁσία Εὐφροσύνη

Ἦταν μοναχοκόρη καὶ πολὺ πλούσια. Ὃ πατέρας της Παφνούτιος ἦταν ὁ πλουσιότερος τῆς Ἀλεξάνδρειας καὶ μαζὶ μὲ τὴν σύζυγό του διακρίνονταν γιὰ τὴν θερμὴ πίστη τους στὸν Θεό.
Δώδεκα χρονῶν ἡ Εὐφροσύνη ἔμεινε ὀρφανὴ ἀπὸ μητέρα, καὶ ὁ πατέρας της ἀφοσιώθηκε ἀκόμα πιὸ φιλόστοργα στὴν ἐπιμέλεια τῆς κόρης του. Ὅταν ἡ Εὐφροσύνη ἔφθασε στὸ 18ο ἔτος τῆς ἡλικίας της, ὁ πατέρας της θέλησε νὰ τὴν παντρέψει μὲ ἕναν νέο ὑψηλῆς κοινωνικῆς τάξης. Ὅμως τὴν ψυχὴ τῆς Εὐφροσύνης εἶχε καταλάβει ὁ θεῖος ἔρωτας. Ὁ γάμος καὶ οἱ κοσμικότητες θὰ τῆς ἦταν ἐμπόδιο νὰ ἀφιερωθεῖ συστηματικὰ στὴν ἐλεημοσύνη καὶ στὴν ὑπηρεσία τοῦ πλησίον.
Γι’ αὐτὸ κάποια μέρα, ἀφοῦ διαμοίρασε τὰ ὑπάρχοντά της στοὺς φτωχούς, ἔφυγε κρυφὰ ἀπὸ τὸ σπίτι, καὶ μετὰ ἀπὸ πολλὲς περιπέτειες, κατέληξε μεταμφιεσμένη ἀνδρικὰ σὲ κοινόβιο ἀνδρικὸ μοναστῆρι. Ἐκεῖ πῆρε τὸ ὄνομα Σμάραγδος καὶ ὅλοι οἱ μοναχοὶ θαύμαζαν τὸν πνευματικό της ἀγῶνα καὶ τὴ διακονία ποὺ πρόθυμα πρόσφερε σὲ ὅλους. Ἔζησε στὸ μοναστῆρι 38 χρόνια. Στὸ τέλος τῆς ζωῆς της συναντήθηκε καὶ μὲ τὸν πατέρα της, ὅταν καὶ αὐτὸς ἔγινε μοναχὸς στὸ ἴδιο μοναστῆρι.

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα τῆς Παρασκευῆς 25 Σεπτεμβρίου

Ἀπόστολος: ( Ἐφεσ. δ΄ 17-25 )  

παλαι κα να ζωή

17 Τοτο ον λγω κα μαρτρομαι ν Κυρίῳ, μηκτι μς περιπατεν καθς κα τ λοιπ θνη περιπατε ν ματαιτητι το νος ατν,
18 σκοτισμνοι τ διανοίᾳ, ντες πηλλοτριωμνοι τς ζως το Θεο δι τν γνοιαν τν οσαν ν ατος δι τν πρωσιν τς καρδας ατν,
19 οτινες, πηλγηκτες, αυτος παρδωκαν τ σελγείᾳ ες ργασαν καθαρσας πσης ν πλεονεξίᾳ.
20 μες δ οχ οτως μθετε τν Χριστν,
21 εγε ατν κοσατε κα ν ατ διδχθητε, καθς στιν λθεια ν τ ησο,
22 ποθσθαι μς κατ τν προτραν ναστροφν τν παλαιν νθρωπον τν φθειρμενον κατ τς πιθυμας τς πτης,
23 νανεοσθαι δ τ πνεματι το νος μν
24 κα νδσασθαι τν καινν νθρωπον τν κατ Θεν κτισθντα ν δικαιοσν κα σιτητι τς ληθεας.

Παραγγλματα δι τν καθημερινν ζωήν

25 Δι ποθμενοι τ ψεδος λαλετε λθειαν καστος μετ το πλησον ατο· τι σμν λλλων μλη.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Ἡ παλαιὰ καὶ ἡ νέα ζωή

17 Τοῦτο λοιπὸν λέγω καὶ σᾶς ἐξορκίζω ἐν Κυρίῳ, νὰ μὴ φέρεσθε πλέον ὅπως φέρονται καὶ οἱ ἄλλοι ἐθνικοὶ μέσα εἰς τὰς ματαίας σκέψεις τοῦ νοῦ των,
18 σκοτισμένοι κατὰ τὴν διάνοιαν, ἀποξενωμένοι ἀπὸ τὴν ζωὴν τοῦ Θεοῦ ἐξ αἰτίας τῆς ἀγνοίας ποὺ ὑπάρχει μέσα τους, ἕνεκα τῆς πωρώσεως τῆς καρδιᾶς των,
19 οἱ ὁποῖοι, ἀφοῦ ἔγιναν ἀναίσθητοι, παρέδωκαν τὸν ἑαυτόν τους εἰς τὴν ἀσέλγειαν διὰ νὰ κάνουν ἀχόρταγα κάθε ἀκαθαρσίαν.
20 Ἂλλὰ σεῖς δὲν ἐμάθατε ἔτσι τὸν Χριστόν,
21 ἐὰν βέβαια τὸν ἀκούσατε καὶ ἐδιδαχθήκατε εἰς αὐτόν, καθὼς ὑπάρχει ἀλήθεια εἰς τὸν Ἰησοῦν.
22 Πρέπει νὰ ἀποβάλετε τὸν παλαιὸν ἄνθρωπον τῆς προτέρας σας ζωῆς, ὁ ὁποῖος φθείρεται ἀπὸ τὰς ἀπατηλὰς ἐπιθυμίας,
23 νὰ ἀνανεώνεσθε δὲ ὡς πρὸς τὸ πνεῦμα τοῦ νοῦ σας,
24 καὶ νὰ ἐνδυθῆτε τὸν νέον ἄνθρωπον, τὸν δημιουργηθέντα κατὰ Θεὸν πρὸς ἀληθινὴν δικαιοσύνην καὶ ἁγιότητα.

Παραγγέλματα διὰ τὴν καθημερινὴν ζωήν

25 Διὰ τοῦτο ἀποβάλατε τὸ ψεῦδος καὶ ὁμιλεῖτε ἀλήθειαν ὁ καθένας μὲ τὸν πλησίον του, διότι εἴμεθα μέλη ὁ Ἕνας τοῦ ἄλλου.
Εὐαγγέλιο: ( Λουκ. δ΄ 22-30 ) 

22 Κα πντες μαρτρουν ατ κα θαμαζον π τος λγοις τς χριτος τος κπορευομνοις κ το στματος ατο κα λεγον· οχ οτς στιν υἱὸς ωσφ;
23 Κα επε πρς ατος· πντως ρετ μοι τν παραβολν τατην· ατρ, θερπευσον σεαυτν· σα κοσαμεν γενμενα ν τ Καπερναομ, ποησον κα δε ν τ πατρδι σου.
24 Επε δ· μν λγω μν τι οδες προφτης δεκτς στιν ν τ πατρδι ατο.
25 π᾿ ληθεας δ λγω μν, πολλα χραι σαν ν τας μραις λιο ν τ σραλ, τε κλεσθη ορανς π τη τρα κα μνας ξ, ς γνετο λιμς μγας π πσαν τν γν,
26 κα πρς οδεμαν ατν πμφθη λας ε μ ες Σρεπτα τς Σιδωνας πρς γυνακα χραν.
27 Κα πολλο λεπρο σαν π λισαου το προφτου ν τ σραλ, κα οδες ατν καθαρσθη ε μ Νεεμν Σρος.
28 Κα πλσθησαν πντες θυμο ν τ συναγωγ κοοντες τατα,
29 κα ναστντες ξβαλον ατν ξω τς πλεως κα γαγον ατν ως φρος το ρους, φ᾿ ο πλις ατν κοδμητο, ες τ κατακρημνσαι ατν.
30 Ατς δ διελθν δι μσου ατν πορεετο.
 ΕΡΜΗΝΕΙΑ

22 Καὶ ὅλοι συγκατένευαν πρὸς αὐτὸν καὶ ἐθαύμαζαν διὰ τὴν χάριν τῶν λόγων ποὺ ἔβγαιναν ἀπὸ τὸ στόμα του καὶ ἔλεγαν, «Δὲν εἶναι αὐτὸς ὁ υἱὸς τοῦ Ἰωσήφ;».
23 Καὶ ὁ Ἰησοῦς τοὺς εἶπε, «Ἀσφαλῶς θὰ μοῦ πῆτε αὐτὴν τὴν παροιμίαν, Ἰατρέ, θεράπευσε τὸν ἑαυτόν σου. Ὅσα ἀκούσαμε ὅτι ἔγιναν εἰς τὴν Καπερναούμ, κάνε τα καὶ ἐδῶ εἰς τὴν πατρίδα σου».
24 Καὶ προσέθεσε, «Ἀλήθεια σᾶς λέγω ὅτι κανένας προφήτης δὲν εἶναι δεκτὸς εἰς τὴν πατρίδα του.
25 Νὰ εἶσθε βέβαιοι ὄτι ὑπῆρχαν πολλὲς χῆρες τὴν ἐποχὴν τοῦ Ἠλία μεταξὺ τοῦ Ἰσραήλ, ὅταν ἔκλεισε ὁ οὐρανὸς ἐπὶ τρία χρόνια καὶ ἕξη μῆνες, καὶ ἔγινε μεγάλη πεῖνα εἰς ὅλην τὴν χώρα,
26 ἀλλ’ ὁ Ἠλίας δὲν ἐστάλη σὲ καμμίαν ἀπὸ αὐτὲς ἀλλὰ σὲ μία χήρα εἰς τὴν Σαρεπτὰ τῆς Σιδωνίας.
27 Ἦσαν καὶ πολλοὶ λεπροὶ μεταξὺ τῶν Ἰσραηλιτῶν τὴν ἐποχὴν τοῦ Ἐλισαίου τοῦ προφήτου ἀλλὰ κανεὶς ἀπ’ αὐτοὺς δὲν ἐκαθαρίσθηκε παρὰ ὁ Νεεμὰν ὁ Σῦρος».
28 Καὶ ὅλοι εἰς τὴν συναγωγὴν ὠργίσθησαν ὄταν ἄκουσαν αὐτὰ
29 καὶ ἐσηκώθηκαν καὶ τὸν ἔδιωξαν ἔξω ἀπὸ τὴν πόλιν καὶ τὸν ἔφεραν ἕως τὴν κορυφὴν τοῦ βουνοῦ, ἐπάνω εἰς τὸ ὁποῖον ἦτο κτισμένη ἡ πόλις των, μὲ σκοπὸν νὰ τὸν ρίξουν εἰς τὸν κρημνόν.
30 Αὐτὸς ὅμως ἐπέρασε διὰ μέσου αὐτῶν καὶ ἔφυγε.

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής