Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

Μετάνοια-Ἐξομολόγηση_Ὁμιλία στὴν Οἰα Σαντορίνης_Πανηγυρόσπιτο Ἁγίου Γεωργίου_mp3

Π. Σάββας 2015-11-18_Μετάνοια-Ἐξομολόγηση_Ὁμιλία στὴν Οἰα Σαντορίνης_Πανηγυρόσπιτο Ἁγίου Γεωργίου_mp3 Κάνετε κλίκ ἐδῶ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-11-2015 (Ὁμιλία στὴν Οἰα Σαντορίνης_Πανηγυρόσπιτο Ἁγίου Γεωργίου Οἴας).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία) 
 http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/mp3_7.html

Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς κατάθλιψης . Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ὁμιλία στίς 22-02-2015 στόν Ἱ. Ν. Ἁγίων Πέτρου καί Παύλου, Γιαννιτσῶν

 Νά εὐχηθῶ καί ’γω μέ τή σειρά μου καλή καί ἁγία Μεγάλη Τεσσαρακοστή μέ πλούσια τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, μέ μετάνοια πραγματική, μέ ἀλλοτρίωση ὡς πρός τήν ἁμαρτία καί μέ μετοχή – μέ μέθεξη στή Θεία Χάρη.
Κατ’ ἀρχήν νά εὐχαριστήσω τόν Ἅγιο Θεό πού μοῦ δίνει ἀκόμα μιά φορά τήν εὐκαιρία νά μιλήσω στήν ἀγάπη σας καί στή συνέχεια τό Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας, τόν κ.κ. Ἰωήλ, τόν πατέρα Νικόδημο, ὅλους τούς σεβαστούς πατέρες τοῦ ναοῦ, καθώς καί ὅλους ἐσᾶς πού ἤρθατε γιά νά ἀκούσετε τήν ταπεινότητά μου.
Ὅπως ξέρετε, τό θέμα μας εἶναι ἡ ἀντιμετώπιση τῆς κατάθλιψης.
Θά ἀρχίσουμε μέ τόν Ἅγιο Γέροντα Πορφύριο.
«Σήμερα» ἔλεγε ὁ Ἅγιος Γέροντας, «συμβαίνει πολλές φορές ὁ ἄνθρωπος νά αἰσθάνεται θλίψη, ἀπελπισία, νωθρότητα, τεμπελιά, ἀκηδία καί ὅλα τά σατανικά. Νά εἶναι θλιμμένος, νά κλαίει, νά μελαγχολεῖ, νά μή δίνει σημασία στήν οἰκογένειά του. Νά ξοδεύει ἕνα σωρό χρήματα στούς ψυχαναλυτές γιά νά πάρει φάρμακα. Αὐτά οἱ ἄνθρωποι τά λένε ἀνασφάλεια. Ἡ θρησκεία μας», ἐννοεῖ ἡ Ὀρθοδοξία, «πιστεύει ὅτι αὐτά εἶναι πειρασμικά πράγματα». Δηλαδή τοῦ πειρασμοῦ, τοῦ διαβόλου. «Κύριο αἴτιο εἰς τήν κατάθλιψη, ἔλεγε ὁ μακάριος Ἅγιος Γέροντας Πορφύριος, «καί σέ ὅλα αὐτά πού τά λένε πειρασμικά – σατανικά, ὅπως εἶναι ἡ νωθρότης, ἡ ἀκηδία, ἡ τεμπελιά.. εἶναι ὅτι ἔχεις μεγάλον ἐγωισμό μέσα σου».

Μετάνοια-Ἀλλαγὴ ἀντιλήψεων καὶ ζωῆς_Κήρυγμα σὲ Ἀγρυπνία στὴν Οἴα Σαντορίνης_mp3

Π. Σάββας 2015-11-17_Μετάνοια-Ἀλλαγὴ ἀντιλήψεων καὶ ζωῆς_Κήρυγμα σὲ Ἀγρυπνία στὴν Οἴα Σαντορίνης_mp3 Κάνετε κλίκ ἐδῶ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 17-11-2015 (Κήρυγμα σὲ Ἀγρυπνία στὴν Οἴα Σαντορίνης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία) 
 http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/mp3_37.html

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΟΤΟΒΙΛΩΦ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ. ΠΩΣ ΒΙΩΣΑ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΑΥΤΗ. «Ἡ ἀπελπισία εἶναι βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος»

«Ή απελπισία είναι βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος»
Αυτή είναι η αιτία πού χάθηκε ο Ιούδας, γι’ αυτό η απελπισία είναι η πιο βαριά αμαρτία απ’ όλες τις αμαρτίες πού υπάρχουν στον κόσμο. Διότι απελπισία σημαίνει αναίρεση της παντοδύναμης χάρης του Θεού πού μάς δόθηκε εξαιτίας των σεπτών Παθών, του Θανάτου και της Αναστάσεως του Χριστού. 
Είναι βλασφημία κατά του 'Αγίου Πνεύματος, διότι αν ο Χριστός σήκωσε τις αμαρτίες όλου του κόσμου, είναι δυνατόν να μην σηκώσει και τις δικές μας; Να μην καθαρίσει με το Πανάγιο και Ζωοποιό Αίμα Του τις δικές μας αμαρτίες; Να μην θεραπεύσει τις πνευματικές και τις σωματικές μας πληγές, με το Θεανθρώπινο Σώμα Του; Γι’ αυτό δεν θα έπρεπε να απελπιστεί ο Ιούδας, θα μπορούσε και εκείνος να σωθεί. Αφού ένας άλλος Απόστολος, ό Πέτρος, πού αμάρτησε με ίδια μ’ εκείνον αμαρτία, δεν απελπίστηκε αλλά «εξελθών έξω έκλαυσε πικρώς» (Μτ. 26, 75).
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_648.html

Εἶναι πολύ δύσκολο νά θυμοῦνται οἱ διαθρησκειακοί οἰκουμενιστές αὐτά πού εἶπε ὁ ὅσιος Παΐσιος γιά τή Γαλλία



ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο OΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
 
«Ασ’ τους αυτούς που μαζεύουν τους Μουσουλμάνους και τους κτίζουν τζαμιά» - Όσιος Παΐσιος
 
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Το Παρίσι γέμισε μουσουλμάνους και τζαμιά.  Οι Γάλλοι που έγιναν μουσουλμάνοι πλησιάζουν τις εκατό χιλιάδες.  Με πόνο ο σοφός Γέροντας της Παναγούδας, ο Γέροντας της αγάπης και της ομολογίας, ο Όσιος Παΐσιος  έλεγε για την κατάντια τόσων χιλιάδων Γάλλων που έγιναν μουσουλμάνοι το 1988 : «Στην Γαλλία παρόλο που είναι κράτος προοδευμένο, δεν είναι υποανάπτυκτο, τελευταία ογδόντα χιλιάδες έγιναν μουσουλμάνοι.  Γιατί;
  Γιατί έχουν κάνει την αμαρτία μόδα.  Βλέπεις ελέγχονται και θέλησαν να αναπαύσουν την συνείδησή τους.  Και όπως οι αρχαίοι Έλληνες για να δικαιολογούν τα πάθη τους, είχαν βρει τους δώδεκα θεούς, έτσι και αυτοί έψαξαν να βρουν μια θρησκεία που να δικαιολογεί τα πάθη τους, για να τους αναπαύσει σ’ αυτό το θέμα.  Ο Μουσουλμανισμός κατά κάποιο τρόπο τους εξυπηρετεί. 

Ἡρακλής Ρεράκης Ποῦ ἀποσκοποῦν οἱ προθέσεις τοῦ κ. Φίλη: Τά θρησκειολογικά του σχέδια καί ἡ μεθόδευση ἀποδόμησης τῶν πνευματικῶν θεμελίων τοῦ Ἑλληνισμοῦ


Εκτός από τις μη έγκυρες επιστημονικά και προσβλητικές για ολόκληρο τον ελληνικό λαό θέσεις του κ. Φίλη για το θέμα της Γενοκτονίας των Ποντίων, ο νέος Υπουργός Παιδείας εκφράζει, επίσης, σε κάθε ευκαιρία τις προθέσεις του να χρησιμοποιήσει την εξουσία του αξιώματός του για να μετατρέψει το έως τώρα διδασκόμενο στα σχολεία ορθόδοξο μάθημα των Θρησκευτικών σε θρησκειολογία ή πολυθρησκεία (πολυθεΐα). Στο σχέδιό του χρησιμοποιεί το φορτισμένο από διαστρέβλωση, παραπλάνηση και υποτίμηση επιχείρημα ότι το ορθόδοξο μάθημα, που απευθύνεται στους ορθόδοξους πιστούς έλληνες μαθητές, είναι κατηχητικό, ομολογιακό και αναχρονιστικό. Είναι άγνωστο, αν ο κ. Φίλης τολμούσε να αποδώσει τους ίδιους χαρακτηρισμούς και για το μουσουλμανικό, εβραϊκό, ρωμαιοκαθολικό και προτεσταντικό μάθημα.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_373.html

Ἡ μνήμη τοῦ θανάτου_Πνευματικὸ Ἀλφάβητο_Ι.Ν. Ἁγ. Παρασκευῆς_mp3

Π. Σάββας 2015-11-06_Ἡ μνήμη τοῦ θανάτου_Πνευματικὸ Ἀλφάβητο_Ι.Ν. Ἁγ. Παρασκευῆς_mp3 Κάνετε κλίκ ἐδῶ 
 Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 06-11-2015 (Κήρυγμα στόν Ι.Ν. Ἁγ. Παρασκευῆς Γιαννιτσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/mp3_22.html

Τά σοφίσματα τοῦ αἱρετικοῦ Εὐνομίου καί ἡ απόκρουσή τους

EV8C0059 2015-03-07 10-32-24

Ο Ευνόμιος απήντησεν εις αυτά τα επιχειρήματα του Βασιλείου με την αξίωσιν ότι ο Υιός είναι ο άγγελος του Όντος, αλλ’ ουχί ο Ίδιος “ο Ών”. Ο άγγελος ούτος ονομάζεται Θεός δια να δείξη την υπεροχήν του επί όλων των πραγμάτων τα οποία εδημιουργήθησαν δι’ αυτού, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι “ο Ών”. Ούτως ο Ευνόμιος ισχυρίζεται ότι “ο μεν αποστέλλων Μωσήν, αυτός ήν ο Ών, δι’ ου δε απέστειλε ελάλει, του μεν όντος άγγελος, των δε άλλων απάντων Θεός”. [ 12 ]
Η σοφιστική πανουργία του επιχειρήματος ημπορεί να φαίνεται παράξενος, αλλά είναι εν τούτοις σπουδαία ως η μαρτυρία του γεγονότος, ότι η ταυτότης του Αγγέλου, ο Οποίος ονομάζεται Θεός εις την Παλαιάν Διαθήκην, με τον Χριστόν, τον Μονογενή Υιόν του Θεού και Δημιουργόν, ήτο τόσον κατωχυρωμένη εις την παράδοσιν, ώστε οι Ευνομιανοί δεν ημπορούσαν ποτέ να σκεφθούν να μην αμφισβητήσουν ως ο Αυγουστίνος, είς νεώτερος σύγχρονος αυτών, έτοιμος να πράξη τούτο εις την Βόρειον Αφρικήν, παρά το γεγονός ότι ο υποτιθέμενος δάσκαλός του Αμβρόσιος και όλοι οι λοιποί Δυτικοί Πατέρες συνεφώνησαν με την παράδοσιν, την οποίαν περιεγράψαμεν εδώ.
Ο Μέγας Βασίλειος δεν ημπορούσε να απαντήση εις τας ερωτήσεις του Ευνομίου κατά των ιδικών του επιχειρημάτων, διότι είχεν αποθάνει.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_670.html

Πορίσματα ἡμερίδας μὲ θέμα: «Yoga; Εὐχαριστῶ δὲν θὰ πάρω!»

Πορίσματα ἡμερίδας μὲ θέμα: «Yoga; Εὐχαριστῶ δὲν θὰ πάρω!»
πού διοργανώθηκε ἀπὸ τὴν ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ὑπὸ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱ.Μ.Κηφισίας Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦ
μετὰ τοῦ ἀντιαιρετικοῦ  της Γραφείου
στὶς 14 Νοεμβρίου 2015 στὸ Δημοτικὸ Θέατρο Πεύκης.

1. Ἡ Γιόγκα δέν εἶναι ἁπλή γυμναστική, ἤ μέθοδος χαλαρώσεως, δέν εἶναι ἐπιστήμη, δέν εἶναι ἡ φωτεινή πλευρά τῆς ζωῆς, δὲν εἶναι τρόπος ἀποβολῆς τοῦ ἄγχους, δὲν εἶναι μέθοδος σωματικῆς εὐεξίας.

Ἡ γιόγκα εἶναι ἕνα ὑπαρξιακὸ σύστημα, ποὺ βασίζεται στὴ φιλοσοφία τῆς Ἀνατολικῆς πνευματικότητας, συμπλέκεται  μὲ τὸν Δυτικὸ ἀποκρυφισμὸ, τήν μαγεία, τήν ἀστρολογία,  καὶ σήμερα μὲ τὸ σύνδρομο τῆς Νέας Ἐποχῆς τοῦ Ὑδροχόου. Ὁ διαλογισμός, εἶναι μία διαδικασία σταδιακῆς αὐτο-ύπνωσης μέσῳ τῆς φαντασίας. Θεμελιώνεται στόν ἀπόλυτο μονισμό καί στήν ὁλιστική θεώρηση τοῦ κόσμου.Ὑπάρχει τεράστια διαφορά ἀπό τήν χριστιανική προσευχή. Ἐκεῖνο πού σέ φέρνει στά κέντρα τῆς γιόγκα εἶναι ἡ ἀνάπτυξη της συνειδητότητάς σου, δηλ. ἡ προσπάθεια αὐτοεξελίξεως μέ ἀπώτερο στόχο τήν ἀπορρόφηση στήν ἀπρόσωπη «ἀνεκδήλωτη θεότητα». Πρόκειται γιά ἐκμηδένιση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/yoga_22.html

Κυριακή Θ' Λουκᾶ (Ἡ παραβολή τοῦ Ἄφρονος Πλουσίου): Ἀπόστολος-Εὐαγγέλιο-Ὁμιλία γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ Δ´ 1 - 7
1 Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς ἐγὼ ὁ δέσμιος ἐν Κυρίῳ, ἀξίως περιπατῆσαι τῆς κλήσεως ἧς ἐκλήθητε, 2 μετὰ πάσης ταπεινοφροσύνης καὶ πρᾳότητος, μετὰ μακροθυμίας, ἀνεχόμενοι ἀλλήλων ἐν ἀγάπῃ, 3 σπουδάζοντες τηρεῖν τὴν ἑνότητα τοῦ Πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης. 4 ἓν σῶμα καὶ ἓν Πνεῦμα, καθὼς καὶ ἐκλήθητε ἐν μιᾷ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν· 5 εἷς Κύριος, μία πίστις, ἓν βάπτισμα· 6 εἷς Θεὸς καὶ πατὴρ πάντων, ὁ ἐπὶ πάντων καὶ διὰ πάντων, καὶ ἐν πᾶσιν ὑμῖν. 7 Ἑνὶ δὲ ἑκάστῳ ἡμῶν ἐδόθη ἡ χάρις κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ.
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Ι. ΚΟΛΙΤΣΑΡΑ
ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ Δ´ 1 - 7
1 Σας παρακαλώ, λοιπόν, και σας εξορκίζω εγώ, ο οποίος είμαι φυλακισμένος και αλυσοδεμένος δια το όνομα του Κυρίου, να ζήτε και να συμπεριφέρεσθε, όπως ταιριάζει εις την υψηλήν κλήσιν, με την οποίαν έχετε προσκληθή από τον Θεόν. 2
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_138.html

«Θέλουμε ἀνόρθωσι»

Διαβάστε το κείμενο του Π.Αυγουστίνου Καντιώτη  το 1976 που προέβλεψε όλα όσα θα συμβούν σημερα





Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτου


Ἡ ἀνθρωπότης πεσμένη στά πάθη, θέλει νά σηκωθῇ. Ἀνόρθωσι ζητάει ὁ κόσμος. Ποιός θά τόν σηκώσῃ; Οἱ κοσμοδιορθωταί, πού προβάλλουν κατά καιρούς δικά τους «εὐαγγέλια», ἐξαπατοῦν. Μιά εἶναι ἡ ὁδός, δέν ὑπάρχει ἄλλη· εἶναι ἡ στενή καί τεθλιμμένη ἀλλά νικηφόρος ὁδός μέ τήν πινακίδα «ὁδός Γολγοθᾶ». Εἶναι ἡ ὁδός πού ἐβάδισε ὁ Χριστός, καί μᾶς καλεῖ νά τήν βαδίσουμε κ᾿ ἐμεῖς....

http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_676.html

Πότε ἡ ὑπηρεσία μας πρός τούς ἄλλους εἶναι εὐπρόσδεκτη ἀπό τόν Θεό.

Γράφει ὁ Ἅγιος Μακάριος ὁ Αἰγύπτιος:
   «Εκείνοι που από ανωριμότητα δεν μπορούν ακόμη να επιδοθούν τελείως στο έργο της προσευχής, αυτοί πρέπει να αναλάβουν την υπηρεσία των αδελφών με ευλάβεια και πίστη και φόβο Θεού, σαν να υπηρετούν εντολή του Θεού και πνευματική υπόθεση, και όχι σαν να περιμένουν μισθό και δόξα ή ευχαριστία από ανθρώπους. Επίσης να μη γογγύζουν διόλου, ούτε να υψηλοφρονούν ή να αμελούν και να χαλαρώνουν. Έτσι δε θα σπιλώνεται και δε θα διαφθείρεται το αγαθό αυτό έργο, αλλά μάλλον με την ευλάβεια, το φόβο και τη χαρά, θα γίνεται ευπρόσδεκτο από το Θεό»[1].

«Καρδία σκληρὰ βαρυνθήσεται πόνοις, καὶ ὁ ἁμαρτωλὸς προσθήσει ἁμαρτίαν ἐφ᾿ ἁμαρτίαις».

 
Ανθρωπος εσκληρυμμένος και εγωπαθής θα καταβαρυνθή με πολλάς ταλαιπωρίας. Και ο αμαρτωλός αυτός θα προσθέτη συνεχώς την μίαν αμαρτίαν επάνω εις τας άλλας αμαρτίας του.
 Σοφ. Σειρ. 3,27
Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀμήν

http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/PD/30.%20SofiaSeir.htm
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_626.html

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 22 Νοεμβρίου

Ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική θεραπευτική
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας
πού ἑορτάζουν σήμερα 22 Νοεμβρίου   ἐδῶ

22 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Φιλήμωνα Ἀποστόλου καὶ τῶν σὺν αὐτῶ Ἀρχιππου, Ὀνησίμου καὶ Ἀπφία, τῶν Ἁγίων Κικιλίας, Βαλεριανοῦ καὶ Τιβουρτίου, Μαξίμου Καπιτουλάριου, τῶν Ἁγίων Μάρκου Στεφάνου καὶ Μάρκου, Προκοπίου Παλαιστινίου, Μενίγνου τοῦ Κναφέα, Ἀββᾶ Ὁσίου, Καλλίστου Ὁσίου, Χριστοφόρου καὶ Εὐφημίας, Θαλλαλαίου καὶ Ἀνθίμου, Θαδαίου, Ἀγαπίωνος Ρωμαίου, Ἀγαπίου, Σισινίου Ἱερομάρτυρα, Κλήμη Θαυματουργοῦ, Γερμανοῦ Ὁσίου.

Ὁ Ἅγιος Φιλήμων ὁ Ἀπόστολος καὶ οἱ σὺν αὒτῷ Ἄρχιππος, Ὀνήσιμος καὶ Ἀπφία

Καὶ γιὰ τοὺς τέσσερις Ἁγίους ἀναφέρει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στὴν πρὸς Φιλήμονα ἐπιστολή του.
Ὁ Φιλήμων καὶ ἡ σύζυγός του Ἀπφία ἦταν χριστιανοὶ στὴν πόλη τῶν Κολοσσῶν, μὲ ἀνεπτυγμένο αἴσθημα φιλανθρωπίας. Χρησιμοποιοῦσαν δὲ τὰ πλούτη τους μὲ προθυμία γιὰ τὴν ἀνακούφιση φτωχῶν, ἀσθενῶν καὶ γιὰ τὴν ἀνάπτυξη τοῦ ἔργου τοῦ Χριστοῦ. Στὸ χριστιανισμὸ προσῆλθαν διὰ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ὅταν αὐτὸς εἶχε ἔλθει στὴν πόλη τους.
Μάλιστα, γιὰ τὶς ἀγαθοεργίες τοῦ Φιλήμονα γράφει συγκεκριμένα: «Χάριν ἔχομεν πολλὴν καὶ παράκλησιν ἐπὶ τῇ ἀγάπῃ σου ὅτι τὰ σπλάγχνα τῶν ἁγίων ἀναπέπαυται διὰ σοῦ, ἀδελφέ». Δηλαδή, ἔχουμε πολλὴ χαρὰ καὶ παρηγοριὰ γιὰ τὴν ἀγάπη σου, διότι οἱ καρδιὲς τῶν ἀδελφῶν χριστιανῶν ἔχουν βρεῖ ἀνάπαυση μὲ τὶς εὐεργεσίες καὶ ἀγαθοεργίες σου, ἀδελφέ.
Γιὰ τὸν Ἄρχιππο λέγεται ὅτι ἦταν συγγενής, ἴσως καὶ γιὸς τοῦ Φιλήμονα καὶ τῆς Ἀπφίας. Ὁ Παῦλος, ἐπειδὴ ὁ Ἄρχιππος εἶχε μεγάλη ἀφοσίωση στὴν διάδοση τοῦ Εὐαγγελίου, στὴν πρὸς Φιλήμονα ἐπιστολή του τὸν ὀνομάζει στρατιώτη.

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής