Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Προσκύνημα τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου στό Ἅγιον Ὄρος

Προσκύνημα τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου στὸ Ἅγιον Ὄρος

 Το καλοκαίρι του 1898 ο Άγιος Νεκτάριος, μητροπολίτης Πενταπόλεως, διωγμένος από τη θέση του στην Αίγυπτο και όντας τότε ύστερα από πολλές ταπεινώσεις και ταλαιπωρίες, τις οποίες όμως υπέμενε αγόγγυστα και με χριστιανική καρτερία διευθυντής της Ριζαρείου Σχολής, πραγματοποίησε προσκυνηματική επίσκεψη στο Άγιον Όρος, στο οποίο πάντοτε με ιδιαίτερο πόθο προσέβλεπε και στο οποίο, μετά την εκδίωξή του από την Αίγυπτο, σκόπευε να μονάσει.
Στο ιστορικό Πρωτάτο των Καρυών προσκύνησε την εφέστιο του Όρου ς θαυματουργή εικόνα «Άξιόν εστι», θαύμασε τις περίφημες τοιχογραφίες του Πανσέληνου και χοροστάτησε σε κάποιες ιερές Ακολουθίες, όπου ένιωσε βαθιά την κατάνυξη, που μόνο όσοι έχουν βρεθεί εκεί κατά καιρούς, και μάλιστα όταν είναι πρώτη φορά, έχουν αισθανθεί.
 Ως καλόγερος
Στη συνέχεια, φορώντας τον σκούφο και το ταπεινό ράσο του καλόγερου, με χοντρά άρβυλα, και είτε πεζοπορώντας για ώρες, είτε με ζώα που με προθυμία έθεταν στη διάθεσή του οι μοναχοί, είτε με τα πλοιάρια, επεσκέφθη πολλά μοναστήρια, καθίσματα, καλύβες, κελλιά, σκήτες και ησυχαστήρια.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_533.html

Ποιμενάρχης. Ὁ βίος τοῦ Ὁσίου Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς τῆς κατ’ Ἀλεξάνδρειαν


Tρεῖς μέρες μείναμε στήν Ἀλεξάνδρεια μετά τή χειροτονία τοῦ ὁσίου, πού καθημερινά κήρυσσε στούς ἀνθρώπους τό λόγο τοῦ Θεοῦ. Καί ὅλοι ἄκουγαν μέ θαυμασμό τίς θεόσοφες διδαχές του.
Τήν τρίτη μέρα ξεκίνησε γιά τήν ἐπισκοπή του μαζί μέ τόν ἀρχιδιάκονο Ἀθανάσιο καί ἄλλους σεβάσμιους κληρικούς, πού ὁ ἀρχιεπίσκοπος ἔστειλε γιά νά τόν ἐθρονίσουν. Ἔτσι κι ἔγινε.
Ἀφοῦ πρόσφεραν στόν Κύριο τήν ἀναίμακτη θυσία, τόν ἐθρόνισαν ἐπίσημα στόν μεγάλο ναό τῆς Κωνσταντιανῆς. Ἦταν 4 Σεπτεμβρίου.
Οἱ κληρικοί ἔμειναν λίγες μέρες ἀκόμα κοντά στόν ὅσιο, εὐφράνθηκαν ἀπ’ τά γλυκύτατα πνευματικά του λόγια, κι ἔφυγαν γιά τήν Ἀλεξάνδρεια, ἀφοῦ τόν θερμοπαρακάλεσαν νά τούς θυμᾶται στίς ἅγιες προσευχές του.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_47.html

Τό μυστήριο τοῦ θανάτου. Γερόντισσα Χαριθέα.''Εὐτυχής πού θά ἀξιωθεί ἐκείνης τῆς αἰωνίας χαρᾶς μαζί μέ τόν Χριστό.''

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ.
ΕΥΤΥΧΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΩΘΗ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΧΑΡΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ.

Τα γράμματά της γινόταν βάλσαμο στις πληγωμένες ψυχές των ανθρώπων. Ως πραγματική μητέρα ως  αδελφή και ως φίλη, καταπράυνε, με τον λόγο της και την έμπρακτη Αγάπη και συμπαράστασή της, τις ψυχές μητέρων πού έχασαν τά παιδιά τους με τραγικό θάνατο. Αναφέρουμε:
Εύχομαι το γράμμα μου να σάς συναντήσει υγεία και πνευματικώς παρηγορημένη διά τον αδόκητο θάνατον τον προσφιλούς σου υιόν. Επήρα το γράμμα σου και μην έχεις έννοια διά τις Θειες λειτουργίες και τά μνημόσυνα  σας. Τά έχουμε χρονικός . Θα τον γράψωμεν και έκφώνος στις Θειες λειτουργίες μας και θα προσευχόμαστε και εμείς.
Ευχαριστώ διά τά σταλέντα.
Αγαπητή μου Α ό Θεός είναι γεμάτος αγάπη . Το γιατί παραχώρησε ό Θεός αυτό το απροσδόκητο δυστύχημα  δεν μπορούμε να ξέρομαι, διότι αι οδοί του Κυρίου είναι ανεξιχνίασται.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_28.html

«Οἱ χριστιανοί ,γενικά, δέν πρέπει νά παίζουν μουσικά ὄργανα, οὔτε νά χορεύουν καί νά τραγουδοῦν»_Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου_Χρηστοήθεια_A΄μέρος_mp3

Π. Σάββας 2011-01-30_Οἱ χριστιανοί ,γενικά, δέν πρέπει νά παίζουν μουσικά ὄργανα, οὔτε νά χορεύουν καί νά τραγουδοῦν_Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου_Χρηστοήθεια_A΄ μέρος_mp3 Κάνετε κλίκ ἐδῶ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 30-01-2011 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/amp3.html

Πρόεδρος Π.Ε.Θ Κωνσταντῖνος Σπαλιώρας: “Τό τελευταῖο διάστημα γινόμαστε θεατές μιᾶς μεθοδευμένης καί συγκροτημένης ἐπίθεσης σέ βάρος τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν”

....... Ο πρόεδρος της ΠΕΘ Κωνσταντίνος Σπαλιώρας υπήρξε καυστικός όσον αφορά τις τελευταίες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας. Έκανε λόγο για μεθοδευμένη και συγκροτημένη επίθεση εναντίον του μαθήματος των Θρησκευτικών, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Αναρωτιέται κανείς αν το όνομα και το πρόσωπο του Χριστού έχουν τεθεί υπό διωγμόν. Το τελευταίο διάστημα γινόμαστε θεατές μιας μεθοδευμένης και συγκροτημένης επίθεσης σε βάρος του μαθήματος των Θρησκευτικών, έτσι όπως διδάσκεται σήμερα στο ελληνικό σχολείο. Τόσο από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων όσο και από μια μικρή μερίδα συναδέλφων θεολόγων απαξιώνεται ο υφιστάμενος χαρακτήρας του μαθήματος με το πρόσχημα ότι είναι ομολογιακός - κατηχητικός».
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_578.html

Λόγος τοῦ Μ. Βασιλείου εἰς τό «Καθελῶ μου τάς ἀποθήκας...» καί εἰς τήν πλεονεξία_mp3

Π. Σάββας 2011-11-20_ΛΟΓΟΣ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ''ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΘΕΛΩ ΜΟΥ ΤΑΣ ΑΠΟΘΗΚΑΣ...'' ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑΝ_mp3 Κάνετε κλίκ ἐδῶ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 20-11-2011(Συνάξεις Κυριακῆς στό Ἀρχονταρίκι).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)
 http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/mp3_13.html

«Οἱ πολέμιοι τοῦ Χριστιανισμοῦ»

Διαβάστε το κείμενο του Π.Αυγουστίνου Καντιώτη  το 1976 που προέβλεψε όλα όσα θα συμβούν σημερα

Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτου

...Πάντοτε τό σκοτάδι θά μισῇ τό φῶς, τό ψέμα τήν ἀλήθεια, ἡ κακία τήν ἀρετή, ἡ ἀπιστία τήν πίστι. Ἀξίζει ν᾿ ἀφήσουμε νά παρελάσουν γιά λίγο μπροστά μας συντεταγμένα τά παιδιά τῆς ἀπιστίας, οἱ ἐχθροί τοῦ Χριστοῦ, καί νά διαβάσουμε στά πανώ πού ὑψώνουν τά ψεύτικα καί ἀπατηλά συνθήματά τους· ὄχι ὅλα, ἀλλά τά πλέον διακεκριμένα.
  • πρῶταπρῶτα ἐμφανίζονται οἱ ὑλισταί· ἰσχνοί, ρακένδυτοι, σά νά βγῆκαν μέσα ἀπό τόν τάφο. Ὕλη καί μόνο ὕλη! φωνάζουν· δέν ὑπάρχει Θεός, ἀνύπαρκτος Χριστός, μῦθος ἠθική του διδασκαλία, κατασκεύασμα καί μέλλουσα κρίσις... Δόγμα τους τό «Ἄρπαξε νά φᾷς καί κλέψε νά ᾿χῃς». Εἶναι ἄνθρωποι πού ἀρνήθηκαν κάθε πνευματική ἀξία. Γι᾿ αὐτό ἀκριβῶς δέν ἀξίζει ν᾿ ἀσχοληθῇ κανείς καί πολύ μαζί τους. Μέσα σέ λίγο καιρό ἰδεολογία τους ἔδειξε πόσο κενή εἶναι.
  • Πίσω ἀπό αὐτούς ἀκολουθοῦν τά παιδία τους, οἱ μαρξισταί. Αὐτοί διακηρύττουν, ὅτι ἡ χριστιανική θρησκεία εἶναι τό ὄπιο τοῦ λαοῦ· κάτω οἱ αἰώνιοι θεσμοί, κάτω τό Εὐαγγέλιο!... Γιά νά ἐκλείψῃ ἡ πίστις στό Χριστό, πού ἦταν τό μέγα ἐμπόδιο στά σχέδιά του, δέν δίστασαν νά ἐξοντώσουν χιλιάδες Χριστιανούς.

«Κάτι γιά τό ξεκίνημα τῆς προσευχῆς»

Αν κάποιος δεν έχει όρεξη για προσευχή και δεν είναι αποδεδειγμένα κουρασμένος, αυτός μπορεί να ξεκινήσει τον προσωπικό του διάλογο με τον Θεό προσευχόμενος για τους άλλους, έτσι ώστε σιγά - σιγά "να ξεπαγώσουν τα λάδια της ψυχής του" και μετά να αρχίσει να προσεύχεται και για τον εαυτό του. Ο άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης, ο Ρώσος, (+24.9.1938) που έζησε στο Μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονος (Ρώσικο), μας είπε ότι οι πιο ευπρόσδεκτες προσευχές για τους άλλους είναι οι εξής:
Πρώτα πρέπει να προσευχόμαστε για τους εχθρούς μας (Χριστομίμητη προσευχή, γιατί και ο Χριστός προσευχήθηκε για τους σταυρωτές Του πάνω από το Σταυρό).
Δεύτερον πρέπει να προσευχόμαστε για τους νεκρούς μας, γιατί αυτοί από μας τους ζωντανούς περιμένουν μέχρι τη Β΄ Παρουσία, για να τους βοηθήσουμε με τις ευχές, προσευχές, μνημόσυνα και ελεημοσύνες μας υπέρ συγχωρήσεως και αναπαύσεως της ψυχής τους.

Ὁμιλία: «Ὁ βίος τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου»



Ἀκοῦστε μία καταπληκτικὴ ὁμιλία γιὰ τὸν βίο καὶ τὴν πολιτεία τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου ἐκφωνηθεῖσα ἀπὸ τὸν Πανοσιολογιώτατο Ἀρχιμανδρίτη πατέρα Νεκτάριο Παπαγιαννούλη.

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2015/11/blog-post_64.html 

http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_39.html

ΒΙΒΛΙΟ: (Νέα ἔκδοση μέ Ὁμιλίες τοῦ μακαριστοῦ Γέρ. Γεωργίου Καψάνη) ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΕΣ, ΔΕΣΠΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ (ΤΩΝ ΕΤΩΝ 1981-1991). ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ, 2015.

ΒΙΒΛΙΟ: (Νέα έκδοση με Ομιλίες του μακαριστού Γέρ. Γεωργίου Καψάνη) ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΕΣ, ΔΕΣΠΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ (ΤΩΝ ΕΤΩΝ 1981-1991).
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ, 2015.

Για το πνευματικό περιεχόμενο της έκδοσης είναι αρκούντως εύγλωττος ο Πρόλογός της, τον οποίο παραθέτουμε αυτούσιο:
Η πνευματική κληρονομιά και παρακαταθήκη που άφησε στην Ιερά Μονή μας ο μακαριστός Καθηγού­μενος και Γέροντάς μας, Αρχιμανδρίτης Γεώργιος, είναι μεγάλη και πολύτιμη. Ένα μέρος αυτής της κληρονομιάς είναι το ομιλητικό του έργο. Συνέγρα­ψε βεβαίως και εξεφώνησε ομιλίες για θέματα μεγά­λα, τις οποίες ο ίδιος είχε φροντίσει να δημοσιεύση προς στηριγμόν του λαού του Θεού. Όμως, μερικές εκατοντάδες ομιλίες του στην Τράπεζα της Μονής και άλλες τόσες στις ιδιαίτερες συνάξεις της Αδελ­φότητος, είναι επίσης πολύτιμες.
Πρόθεσίς μας είναι να δημοσιεύσουμε όλες τις ο­μιλίες του, αλλά αυτό χρειάζεται χρόνο. Προς το πα­ρόν προσφέρουμε τις ομιλίες του σε ακίνητες δεσποτικές και σε θεομητορικές εορτές της δεκαετίας 1981-1991.
Θελήσαμε να τον τιμήσουμε κατά το ετήσιο μνη­μόσυνό του με την έκδοσι ωρισμένων ομιλιών του στην Τράπεζα της Μονής. Πιστεύουμε ότι με την δημοσίευσί τους ο πιστός λαός θα ωφεληθή, όπως ωφελούμεθα και εμείς καθώς τις ακούμε ή τις διαβά­ζουμε πάλι.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/1981-1991-2015.html

Oἱ τρεῖς τάξεις τῆς Χάριτος (Γέρoντος Ἰωσήφ τοῦ Ἡσυχαστή)

Elder Joseph Hesychast 1
Σε τρεις τάξεις διαιρείται η χάρις: Καθαρτική, φωτιστική, τελειωτική. Σε τρεις και η ζωή μας: Κατά φύσιν, υπέρ φύσιν, παρά φύσιν. Σε αυτές τις τρεις τάξεις ανέρχεται και κατέρχεται. Τρία είναι και τα μεγάλα χαρίσματα, που λαμβάνει: Θεωρία, αγάπη, απάθεια.
Λοιπόν στην «πράξιν» συνεργεί χάρις καθαρτική, η οποία βοηθά στην κάθαρση. Και κάθε ένας, που μετανόησε, η χάρις είναι που τον προτρέπει στη μετάνοια.
Και όσα κάνει της χάριτος είναι, αν και δεν το γνωρίζει αυτός που την έχει, όμως αυτή τον τροφοδοτεί και τον οδηγεί. Και ανάλογα με την προκοπή του, ανέρχεται ή κατέρχεται ή μένει στην ιδία κατάσταση.
Εάν έχει ζήλο και αυταπάρνηση ανεβαίνει σε θεωρία, την οποία διαδέχεται φωτισμός θείας γνώσεως και λίγη απάθεια. Εάν ψυχρανθεί ο ζήλος, η προθυμία, τότε συστέλλεται και η ενέργεια της χάριτος.

Τό σκουλήκι τῆς καρδιᾶς

Η θλίψις είναι το σκουλήκι της καρδιάς, που κατατρώγει την μητέρα που το γέννησε. Όποιος νίκησε τα πάθη αυτός νίκησε και την θλίψη. Όποιος νικιέται από τα πάθη δεν θα αποφύγει τα δεσμά της θλίψεως. Όπως ο άρρωστος φαίνεται από το χρώμα του προσώπου του, έτσι ο εμπαθής από την κατάθλιψη.
 
Όσιος Σεραφείμ του Σάρωφ 


http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/to-skouliki-tis-kardias/
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2015/11/blog-post_54.html

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 13 Νοεμβρίου

Ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική θεραπευτική
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας
πού ἑορτάζουν σήμερα 13 Νοεμβρίου   ἐδῶ

13 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Ιωάννου Χρυσοστόμου, Δαμασκηνού του νέου Οσιομάρτυρα, Ιλαρίωνος οσίου.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως

Ὁ μεγάλος αὐτὸς πατέρας καὶ διδάσκαλος τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας γεννήθηκε στὴν Ἀντιόχεια τὸ 347 μ.Χ. Πατέρας του ἦταν ὁ στρατηγὸς Σεκοῦνδος καὶ μητέρα του ἡ Ἀνθοῦσα. Γρήγορα ἔμεινε ὀρφανὸς ἀπὸ πατέρα, καὶ ἡ μητέρα του – χήρα τότε 20 ἐτῶν – τὸν ἀνέθρεψε καὶ τὸν μόρφωσε κατὰ τὸν καλύτερο χριστιανικὸ τρόπο.
Ἦταν εὐφυέστατο μυαλὸ καὶ σπούδασε πολλὲς ἐπιστῆμες στὴν Ἀντιόχεια – κοντὰ στὸν τότε διάσημο ρήτορα Λιβάνια – ἀλλὰ καὶ στὴν Ἀθήνα, μαζὶ μὲ τὸν ἀγαπημένο του φίλο Μ. Βασίλειο. Ὅταν ἀποπεράτωσε τὶς σπουδές του, ἐπανῆλθε στὴν Ἀντιόχεια καὶ ἀποσύρθηκε στὴν ἔρημο γιὰ πέντε χρόνια, ὅπου ἀσκήτευε προσευχόμενος καὶ μελετώντας τὶς Ἅγιες Γραφές.
Ἀσθένησε ὅμως καὶ ἐπέστρεψε στὴν Ἀντιόχεια, ὅπου χειροτονήθηκε διάκονος – τὸ 381, σὲ ἡλικία 34 ἐτῶν – ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀντιοχείας Μελέτιο. Ἀργότερα δὲ, ἀπὸ τὸν διάδοχο τοῦ Μελετίου Φλαβιανό, πρεσβύτερος σὲ ἡλικία 40 ἐτῶν.
Κατὰ τὴν ἱερατική του διακονία ἀνέπτυξε ὅλα τὰ ψυχικά του χαρίσματα, πύρινο θεῖο ζῆλο καὶ πρωτοφανὴ εὐγλωττία στὰ κηρύγματά του. Ἔσειε καὶ συγκλόνιζε τὰ πλήθη τῆς Ἀντιόχειας καὶ συγκινοῦσε τὶς ψυχές τους βαθύτατα. Ἡ φήμη του αὐτὴ ἔφτασε μέχρι τὴν βασιλεύουσα καὶ ἔτσι, τὴν 15η Δεκεμβρίου 397, μὲ κοινὴ ψῆφο βασιλιὰ Ἀρκαδίου καὶ Κλήρου, ἔγινε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, κάτι ποὺ ὁ ἴδιος δὲν ἐπεδίωξε ποτέ.

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα τῆς Παρασκευῆς 13 Νοεμβρίου

Ἀπόστολος: ( Ἐβρ. ζ΄ 26 - η΄ 2)
Εβρ. 7,26           Τοιοῦτος γὰρ ἡμῖν ἔπρεπεν ἀρχιερεύς, ὅσιος, ἄκακος, ἀμίαντος, κεχωρισμένος ἀπὸ τῶν ἁμαρτωλῶν καὶ ὑψηλότερος τῶν οὐρανῶν γενόμενος,
Εβρ. 7,26                  Διότι τέτοιος τέλειος και αιώνιος Αρχιερεύς μας εχρειάζετο, όσιος, χωρίς κανένα ίχνος κακίας και πονηρίας, αμόλυντος από κάθε σπίλον αμαρτίας, χωρισμένος και εντελώς διάφορος με την αγιότητά του από τους αμαρτωλούς και ο οποίος έχει ανυψωθή πάρα πάνω από τους ουρανούς, εις τα δεξιά του Πατρός και Θεού,
Εβρ. 7,27           ὃς οὐκ ἔχει καθ᾿ ἡμέραν ἀνάγκην, ὥσπερ οἱ ἀρχιερεῖς, πρότερον ὑπὲρ τῶν ἰδίων ἁμαρτιῶν θυσίας ἀναφέρειν, ἔπειτα τῶν τοῦ λαοῦ· τοῦτο γὰρ ἐποίησεν ἐφάπαξ ἑαυτὸν ἀνενέγκας.
Εβρ. 7,27                  και δεν έχει ανάγκην, όπως οι Αρχιερείς του Νομου, να προσφέρη πρώτον θυσίας δια τας ιδικάς του αμαρτίας και έπειτα δια τας αμαρτίας του λαού. Αφ' ενός μεν διότι είναι απολύτως αναμάρτητος, αφ' ετέρου δε διότι προσέφερε μίαν φοράν υπέρ του λαού την υψίστην λυτρωτικήν θυσίαν, θυσιάσας τον εαυτόν του επάνω στον σταυρόν.
Εβρ. 7,28           ὁ νόμος γὰρ ἀνθρώπους καθίστησιν ἀρχιερεῖς ἔχοντας ἀσθένειαν, ὁ λόγος δὲ τῆς ὁρκωμοσίας τῆς μετὰ τὸν νόμον υἱὸν εἰς τὸν αἰῶνα τετελειωμένον.
Εβρ. 7,28                  Διότι ο Νομος του Μωϋσέως εγκαθιστά αρχιερείς, που και αυτοί σαν άνθρωποι έχουν ηθικήν ασθένειαν και ατέλειαν. Ο δε λόγος της ενόρκου υποσχέσεως του Θεού, που εδόθη μετά τον Νομον δια μέσου του προφήτου Δαυΐδ, εγκαθιστά αιώνιον αρχιερέα τον Υιόν του Θεού, ο οποίος τέλειος ως Θεός ανεδείχθη και ως άνθρωπος κατά πάντα τέλειος και μένει τέλειος στους αιώνας των αιώνων.
Εβρ. 8,1            Κεφάλαιον δὲ ἐπὶ τοῖς λεγομένοις, τοιοῦτον ἔχομεν ἀρχιερέα, ὃς ἐκάθισεν ἐν δεξιᾷ τοῦ θρόνου τῆς μεγαλωσύνης ἐν τοῖς οὐρανοῖς,
Εβρ. 8,1                     Το δε σημαντικώτερον και βασικωτάτης σπουδαιότητος από όσα μέχρι τώρα είπομεν είναι τούτο ότι έχομεν τέτοιον Αρχιερέα, ο οποίος εκάθισεν εις τα δεξιά του θρόνου της θείας μεγαλωσύνης επάνω στους ουρανούς
Εβρ. 8,2            τῶν ἁγίων λειτουργὸς καὶ τῆς σκηνῆς τῆς ἀληθινῆς, ἣν ἔπηξεν ὁ Κύριος, καὶ οὐκ ἄνθρωπος.
Εβρ. 8,2                    και έγινε λειτουργός εις τα Αγια του Ουρανού και εις την αληθινήν σκηνήν, την οποίαν εθεμελίωσε και κατεσκεύασεν ο Κυριος και όχι άνθρωπος. 
Εὐαγγέλιο: ( Ἰωάν. ι΄ 9 - 16)
Ιω. 10,9             ἐγώ εἰμι ἡ θύρα· δι᾿ ἐμοῦ ἐάν τις εἰσέλθῃ, σωθήσεται, καὶ εἰσελεύσεται καὶ ἐξελεύσεται, καὶ νομὴν εὑρήσει.
Ιω. 10,9                     Εγώ είμαι η θύρα. Δι' εμού εάν κανείς εισέλθη, θα σωθή. Και θα εισέλθη εις την μάνδραν, δια να εύρη ασφάλειαν και ανάπαυσιν, και θα βγη, όταν είναι καιρός βοσκής και θα εύρη τροφήν.
Ιω. 10,10           ὁ κλέπτης οὐκ ἔρχεται εἰ μὴ ἵνα κλέψῃ καὶ θύσῃ καὶ ἀπολέσῃ· ἐγὼ ἦλθον ἵνα ζωὴν ἔχωσι καὶ περισσὸν ἔχωσιν.
Ιω. 10,10                   Ο κλέπτης δεν έρχεται, ει μη μόνον δια να κλέψη και να σφάξη και να καταστρέψη. Τετοιοι ήσαν οι κακοί ποιμένες του Ισραήλ. Εγώ όμως ήλθα, δια να έχουν τα πρόβατα ζωήν, δια να έχουν με το παραπάνω την τροφήν των και κάθε τι καλόν και χρήσιμον.
Ιω. 10,11           ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός. ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τίθησιν ὑπὲρ τῶν προβάτων·
Ιω. 10,11                    Εγώ είμαι ο ποιμήν ο καλός και πονετικός. Ο ποιμήν ο καλός και την ζωήν του ακόμα θυσιάζει δια να προφυλάξη τα πρόβατα από κάθε κίνδυνον.
Ιω. 10,12           ὁ μισθωτὸς δὲ καὶ οὐκ ὢν ποιμήν, οὗ οὐκ εἰσὶ τὰ πρόβατα ἴδια, θεωρεῖ τὸν λύκον ἐρχόμενον καὶ ἀφίησι τὰ πρόβατα καὶ φεύγει· καὶ ὁ λύκος ἁρπάζει αὐτὰ καὶ σκορπίζει τὰ πρόβατα.
Ιω. 10,12                   Ο μισθωτός δε βοσκός, που δεν είναι ιδικά του τα πρόβατα και τα βόσκει μόνον και μόνον δια τον μισθόν του, βλέπει τον λύκον να έρχεται και αφίνει τα πρόβατα και φεύγει. Και τότε ανενόχλητος ο λύκος αρπάζει, κατασπαράσσει και διασκορπίζει τα πρόβατα. (Οι ανάξιοι πνευματικοί ποιμένες, που έχουν το έργον των μόνον και μόνον ως προσδοφόρον επάγγελμα, δεν ενδιαφέρονται να προφυλάξουν τα λογικά πρόβατα από τον διάβολον και τα όργανά του).
Ιω. 10,13           ὁ δἑ μισθωτὸς φεύγει, ὅτι μισθωτός ἐστι καὶ οὐ μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων.
Ιω. 10,13                   Ο μισθωτός βοσκός φεύγει, ακριβώς διότι είναι μισθωτός και δεν έχει καμμίαν διάθεσιν να εκθέση εις κίνδυνον την ζωήν του δια τα πρόβατα, διότι δεν ενδιαφέρεται δι' αυτά, παρά μόνον δια τον μισθόν του.
Ιω. 10,14           ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός, καὶ γινώσκω τὰ ἐμὰ καὶ γινώσκομαι ὑπὸ τῶν ἐμῶν,
Ιω. 10,14                   Εγώ είμαι ο καλός ποιμήν και γνωρίζω τα ιδικά μου πρόβατα και γνωρίζομαι από τα ιδικά μου.
Ιω. 10,15           καθὼς γινώσκει με ὁ πατὴρ κἀγὼ γινώσκω τὸν πατέρα, καὶ τὴν ψυχήν μου τίθημι ὑπὲρ τῶν προβάτων.
Ιω. 10,15                   Οπως με γνωρίζει και με αγαπά ο Πατήρ και εγώ επίσης γνωρίζω και αγαπώ τον Πατέρα, έτσι γνωρίζω και γνωρίζομαι από τα πρόβατα, έτσι αγαπώ και αγαπώμαι από τα πρόβατα, δια τούτο και παραδίδω την ψυχήν μου εις θάνατον χάριν των προβάτων.
Ιω. 10,16           καὶ ἄλλα πρόβατα ἔχω, ἃ οὐκ ἔστιν ἐκ τῆς αὐλῆς ταύτης· κἀκεῖνά με δεῖ ἀγαγεῖν, καὶ τῆς φωνῆς μου ἀκούσουσι, καὶ γενήσεται μία ποίμνη, εἷς ποιμήν.
Ιω. 10,16                   Εχω και άλλα πρόβατα, τα οποία δεν είναι από αυτήν την μάνδραν, δεν ανήκουν στο έθνος των Εβραίων. Και εκείνα πρέπει εγώ να τα οδηγήσω και να τα ποιμάνω μαζή με τα άλλα ως καλός ποιμήν. Και εκείνα θα με γνωρίσουν και όταν τα καλώ θα ακούσουν την φωνήν μου, όπως και τα άλλα· και θα γίνη έτσι μία ποίμνη, η Εκκλησία, και ένας ποιμήν, ο Χριστός.

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής