Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα Σαββάτου 8 Ὀκτωβρίου

Ἀπόστολος: (Α΄Κορ. ι΄23- 28 )
Α Κορ. 10,23      Πάντα μοι ἔξεστιν, ἀλλ᾿ οὐ πάντα συμφέρει. πάντα μοι ἔξεστιν, ἀλλ᾿ οὐ πάντα οἰκοδομεῖ.
Α Κορ. 10,23            Ολα έχω το δικαίωμα να τα πράττω, αλλά δεν είναι συμφέρον και ωφέλιμον δι' εμέ να τα πράττω όλα. Ολα έχω το δικαίωμα να τα κάνω, αλλά δεν οικοδομούν όλα στο έργον της σωτηρίας.
Α Κορ. 10,24      μηδεὶς τὸ ἑαυτοῦ ζητείτω, ἀλλὰ τὸ τοῦ ἑτέρου ἕκαστος.
Α Κορ. 10,24            Κανείς δε, παρασυρόμενος από την φιλαυτίαν του, να μη επιζηήή ο,τι του αρέσει η ο,τι τον εξυπηρετε, αλλ' ας επιδιώκη και ας ενδιαφέρεται ο καθένας και δια το καλόν του άλλου.
Α Κορ. 10,25      Πᾶν τὸ ἐν μακέλλῳ πωλούμενον ἐσθίετε μηδὲν ἀνακρίνοντες διὰ τὴν συνείδησιν·
Α Κορ. 10,25            Ετσι κάθε κρέας που πωλείται στο κρεοπωλείον, χωρίς να εξετάζετε από που προέρχεται, ας το τρώγετε, δια να μη δίδετε και αφορμήν ταραχής εις την συνείδησίν σας.
Α Κορ. 10,26      τοῦ γὰρ Κυρίου ἡ γῆ καὶ τὸ πλήρωμα αὐτῆς.
Α Κορ. 10,26            Ας σκέπτεσθε δε, ότι όχι μόνον τα κρέατα, αλλ' “όλη η γη και τα εν αυτή ανήκουν στον Κυριον”.
Α Κορ. 10,27      εἰ δέ τις καλεῖ ὑμᾶς τῶν ἀπίστων καὶ θέλετε πορεύεσθαι, πᾶν τὸ παρατιθέμενον ὑμῖν ἐσθίετε μηδὲν ἀνακρίνοντες διὰ τὴν συνείδησιν.
Α Κορ. 10,27            Εάν δε σας προσκαλή εις φάγητον κάποιος από τους απίστους και θέλετε να πάτε, τρώγετε κάθε τι που παρατίθεται εις την τράπεζαν, χωρίς να εξετάζεται από που προέρχεται, δια να μη δώσετε αφορμήν τύψεων εις την συνείδησίν σας.
Α Κορ. 10,28      ἐὰν δέ τις ὑμῖν εἴπῃ, τοῦτο εἰδωλόθυτόν ἐστι, μὴ ἐσθίετε δι᾿ ἐκεῖνον τὸν μηνύσαντα καὶ τὴν συνείδησιν· τοῦ γὰρ Κυρίου ἡ γῆ καὶ τὸ πλήρωμα αὐτῆς.
Α Κορ. 10,28            Εάν όμως σας πη κανείς “αυτό που παρατίθεται είναι ειδωλόθυτον”, μη το τρώτε, όχι διότι είναι μολυσμένον, αλλά δι' εκείνον, που σας το κατέστησε γνωστόν και δια την συνείδησίν του, η οποία είναι επόμενον να τον τύψη εάν φάγη και αυτός και να εξεγερθή και σκανδαλισθή εναντίον σας, εάν αυτός μεν δεν φάγη, φάγετε όμως σεις. Παλιν όμως σας επαναλαμβάνω, ότι τα πάντα ανήκουν στον Κυριον, διότι του Κυρίου είναι η γη και κάθε τι που την γεμίζει.

Εὐαγγέλιο: ( Λουκ. ε΄27- 32 )
Λουκ. 5,27         Καὶ μετὰ ταῦτα ἐξῆλθε καὶ ἐθεάσατο τελώνην ὀνόματι Λευΐν, καθήμενον ἐπὶ τὸ τελώνιον, καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἀκολούθει μοι.
Λουκ. 5,27                Και έπειτα από αυτά εβγήκεν από το σπίτι ο Ιησούς και είδε τον τελώνην Λευίν να κάθεται στο γραφείον εισπράξεως φόρων, και είπε προς αυτόν· “ηκολούθησέ με ως πιστός και παντοτεινός μαθητής μου”.
Λουκ. 5,28         καὶ καταλιπὼν ἅπαντα ἀναστὰς ἠκολούθησεν αὐτῷ.
Λουκ. 5,28                Και εκείνος αφήκε όλα, εσηκώθηκε αμέσως και τον ηκολούθησε.
Λουκ. 5,29         καὶ ἐποίησε δοχὴν μεγάλην Λευΐς αὐτῷ ἐν τῇ οἰκίᾳ αὐτοῦ, καὶ ἦν ὄχλος τελωνῶν πολὺς καὶ ἄλλων οἳ ἦσαν μετ᾿ αὐτῶν κατακείμενοι.
Λουκ. 5,29                Και έκαμε τότε ο Λευίς μεγάλην υποδοχήν στο σπίτι του προς χάριν του Ιησού. Και πλήθος πολύ από τελώνας και άλλους, οι οποίοι είχαν παρακαθήσει μαζή των στο φάγητον.
Λουκ. 5,30         καὶ ἐγόγγυζον οἱ γραμματεῖς αὐτῶν καὶ οἱ Φαρισαῖοι πρὸς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ λέγοντες· διατί μετὰ τῶν τελωνῶν καὶ ἁμαρτωλῶν ἐσθίετε καὶ πίνετε;
Λουκ. 5,30                Και εγόγγυζον στους μαθητάς του Χριστού οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι λέγοντες· “διατί τρώγετε και πίνετε με τους τελώνας και αμαρτωλούς;”
Λουκ. 5,31         καὶ ἀποκριθεὶς ὁ Ἰησοῦς εἶπε πρὸς αὐτούς· οὐ χρείαν ἔχουσιν οἱ ὑγιαίνοντες ἰατροῦ, ἀλλ᾿ οἱ κακῶς ἔχοντες·
Λουκ. 5,31                 Και αποκριθείς ο Ιησούς τους είπε· “δεν έχουν ανάγκην από ιατρόν οι υγιείς, αλλά οι πάσχοντες από ασθενείας.
Λουκ. 5,32         οὐκ ἐλήλυθα καλέσαι δικαίους, ἀλλὰ ἁμαρτωλοὺς εἰς μετάνοιαν.
Λουκ. 5,32                Δεν έχω έλθει να καλέσω δικαίους η εκείνους που θεωρούν τον εαυτόν των δίκαιον, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν”.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

"Ἄν κλαῖμε στό ψυχολογικό ἐπίπεδο ἡ ἐσωτερική μας ζωή θά νεκρωθεῖ. Ἄν πενθοῦμε πνευματικά θά ἀναγεννηθοῦμε"


"Όλοι οι Πατέρες εξαίρουν το πνευματικό πένθος. Το βλέπουμε αυτό στις γραφές του αγ. Συμεών του Νέου Θεολόγου ή στην επιστολή του αγ. Γρ. Παλαμά προς τη μοναχή Ξένη. 
Αλλά δεν είναι εύκολο να μάθουμε να πενθούμε με τον ορθό τρόπο. 
Αν κλαίμε στο ψυχολογικό επίπεδο όλη η εσωτερική μας ζωή θα μαρανθεί και σταδιακά θα νεκρωθεί.
Αν όμως πενθούμε πνευματικά, όχι μόνο δεν θα υποστούμε καμία βλάβη αλλά επιπλέον θα αναγεννηθούμε.
 \Στο βιβλίο Οψόμεθα τον Θεό καθώς εστι, ο Γέροντας Σωφρόνιος εξηγεί τη διαφορά μεταξύ ψυχολογικού και πνευματικού πένθους.
Κατ΄αυτόν, το ψυχολογικό πένθος έχει σχέση με τον περιορισμό της ζωής μας στο επίπεδο των ορωμένων.
Πνευματικό πένθος γεννιέται αντίθετα, όταν αναφέρουμε όλες μας τις εμπειρίες στον Θεό, σε Εκείνον από τον οποίο εξαρτιόμαστε κατά πάντα, αφού το μόνο κύριο για το οποίο μπορούμε να θρηνήσουμε είναι η απόσταση που μας χωρίζει από Αυτόν.
Συχνά υποφέρουμε από πόνο και τραύματα στο ψυχολογικό επίπεδο, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ενέργειες που συντρίβουν την καρδιά μας.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Ἁγίου Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος Τρίτο Κεφάλαιο 1ον.1)«Ὕπουλος τρόπος εἰσαγωγῆς τοῦ σφραγίσματος » 2)«Σφράγισμα ἴσον ἄρνηση»


Λόγοι Β΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ" ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 Τά σημεία των καιρών
«Ύπουλος τρόπος εισαγωγής του σφραγίσματος  »

Σιγά-σιγά, μετά τήν κάρτα καί τήν ταυτότητα, δηλαδή τό «φακέλωμα», θά προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα. Με διάφορα πονηρά μέσα θα κάνουν εκβιασμούς, γιά να δέχωνται οί άνθρωποι το σφράγισμα στο μέτωπο ή στο χέρι.
Θα στριμώξουν τα πράγματα και θά πουν: «Μόνο με τις κάρτες θά κινήσθε· τα χρήματα θά καταργηθούν». Θά δίνη κανείς την κάρτα στο κατάστημα και θά ψωνίζη, και ό καταστηματάρχης θά παίρνη τά χρήματα άπό τήν Τράπεζα.
Όποιος δεν θά εχη κάρτα, δεν θά μπορή ούτε νά πουλάη ούτε νά άγοράζη.
Άπό τό άλλο μέρος θά αρχίσουν νά διαφημίζουν «τό τέλειο σύστημα», τό σφράγισμα μέ ακτίνες λέιζερ μέ τό 666 στο χέρι ή στο μέτωπο, πού δεν θά διακρίνεται εξωτερικά.
Συγχρόνως στην τηλεόραση θά δείχνουν ότι ό τάδε πήρε τήν κάρτα του τάδε και του πήρε τά χρήματα άπό τήν Τράπεζα και θά λένε συνέχεια: «Πιο σίγουρο είναι τό σφράγισμα μέ ακτίνες λέιζερ στο χέρι ή στο μέτωπο, γιατί μόνον ό κάτοχος ξέρει τό νούμερο του.
Τό σφράγισμα είναι τό τελειότερο σύστημα. Ούτε τό κεφάλι μπορεί νά πάρη ό άλλος ούτε τό χέρι ούτε τό σφράγισμα τό βλέπει».
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

«Αὐτό τό σπίτι, ὅπου κατοικῶ, εἶναι δῶρο τοῦ Θεοῦ καί μοῦ τό ἔδωσε γιά τήν ἀνάπαυσή μου»


Πάντοτε να θυμάσαι με αγάπη το Θεό σου και την αγάπη Του για μας.
Όλα όσα βλέπεις στον ουρανό και στη γή, στον τόπο της κατοικίας σου, σε ξυπνούν, για να θυμάσια τον Κύριο σου και την αγάπη Του, πού μέσα της κλείνει κι εμάς.
Κάθε πλάσμα του Θεού φανερώνει την αγάπη Του σ΄εμάς. Βλέποντας λοιπόν και απολαμβάνοντας τα δημιουργήματά Του, λέγε μέσα σου:
Αυτό είναι έργο των χειρών του Θεού μου και έχει δημιουργηθεί για χάρη μου.

Αυτοί οι φωστήρες του ουρανού, ο ήλιος, το φεγγάρι και τ΄άλλα αστέρια είναι δημιουργήματα του Κυρίου μου, για να φωτίζουν όλη την οικουμένη κι εμένα.

Αυτή η γη που πάνω της ζω, που δίνει τους καρπούς της σ΄εμένα και στα ζώα μου, αυτή, μαζί με ό,τι έχει, είναι του Κυρίου μου δημιούργημα.

Αυτό το νεράκι που ποτίζει εμένα και τα ζώα μου, είναι του Κυρίου μου αγαθό.

Ψήφισμα διαμαρτυρίας τῶν Θεολόγων Ἀχαΐας γιά ἄμεση ἀναστολή τῶν νέων προγραμμάτων τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικών.


Αποτέλεσμα εικόνας για νεο προγραμμα σπουδων θρησκευτικα
Ψήφισμα διαμαρτυρίας εξέδωσαν οι Θεολόγοι- καθηγητές της Αχαΐας για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών με αίτημα την άμεση αναστολή των νέων προγραμμάτων σπουδών για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Το θέμα των θρησκευτικών θα απασχολήσει και την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, στην συνεδρίαση της Τετάρτης 5 Οκτωβρίου 2016. Το ψήφισμα υπογράφουν 50 εν ενεργεία καθηγητές Θεολόγοι των σχολείων Νομού Αχαΐας, οι οποίοι και αιτούνται την άμεση αναστολή των Ν. Π. Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών, για τους εξής λόγους:
1.  Σημαντικότατο εμπόδιο είναι η μη ύπαρξη βιβλίου για τους μαθητές, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο μάθημα και καθιστά αδύνατη τη διεξαγωγή του μαθήματος.
2.   Θεωρούμε αναγκαία προϋπόθεση για την εφαρμογή οποιασδήποτε αλλαγής, το να προηγηθεί συστηματική επιμόρφωση όλων των συναδέλφων Θεολόγων.

Οἱ Θεολόγοι ὑποχρεοῦνται καί δικαιοῦνται νά μήν ἐφαρμόσουν τά νέα Προγράμματα Σπουδῶν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν – Γνωμοδότηση ἐπιτίμου Ἀνωτάτου δικαστικοῦ λειτουργοῦ


Αποτέλεσμα εικόνας για Αποστόλος Φ. Βλάχος Προέδρος Εφετών
ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ
 
Αποστόλου Φ. Βλάχου
Επιτίμου Προέδρου Εφετών
 
Χαλάνδρι, 26/9/2016
 
Από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) μου ετέθησαν τα κάτωθι ερωτήματα και μου εζητήθη η επ' αυτών επιστημονική μου άποψη:
1) Η νέα ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών, η εισαγομένη στις σχολικές μονάδες δια των υπ' αριθ. 143575/Δ2/2016 και 143579/Δ2/2016 αποφάσεων του Υπουργού Παιδείας στο Φ.Ε.Κ. Β΄/13/9/16 είναι σύμφωνες προς το Σύνταγμα και τον νόμο;

2) Σε αρνητική απάντηση (εάν δηλ. είναι η εν λόγω ύλη αντίθετη προς το Σύνταγμα και τον νόμο) οι καθηγητές, που καλούνται, να την διδάξουν, δικαιούνται και υποχρεούνται να αρνηθούν την εφαρμογή των παραπάνω υπουργικών αποφάσεων και αν ναι, εις ποίες διατάξεις θα στηριχθούν;
Η επιστημονική μου άποψη επί των ως άνω ερωτημάτων είναι η ακόλουθη:

Ὁ Ἀββᾶς Κασσιανός ταξιδεύει στήν ἔρημο τῆς Αἰγύπτου καί συνομιλεῖ μέ τούς πατέρες τῆς ἐρήμου.Ρωτᾶ τόν ἀββᾶ Σερῆνο γιά τήν προέλευση τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων



ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΒΒΑ ΣΕΡΗΝΟ

Η προέλευση των αγγελικών δυνάμεων.

Πριν δημιουργήσει ο Θεός τον ορατό κόσμο, έπλασε τις ουράνιες πνευματικές Δυνάμεις, τους Αγίους Αγγέλους. Η γνώση καί η αίσθηση ότι αυτοί έχουν παραχθεί από τό μηδέν, δηλαδή από την πλήρη ανυπαρξία καί έχουν κληθεί να συμμετέχουν σε τέτοια δόξα καί μακαριότητα -κι αυτό όχι από κάποια ανάγκη του Δημιουργού, αλλά από τη Θεϊκή Του αγάπη καί μόνο- δημιουργούσε στους Αγγέλους την ευχαριστιακή καί δοξολογική τάση, ώστε να Του ανταποδίδουν «εις τό διηνεκές» εκφράσεις ευγνωμοσύνης καί να αναπέμπουν σ’ Αυτόν ατέρμονη δοξολογία. Κανείς από τούς πιστούς δεν αμφιβάλλει γι’ αυτό. Δεν πρέπει ασφαλώς να νομίζουμε ότι ο Θεός άρχισε τό δημιουργικό έργο Του μέ τη σύσταση αυτού τού ορατού κόσμου. Ότι δηλαδή η Θεία Πρόνοια, πού κυβερνά τά πάντα, παρέμεινε αδρανής κατά τη διάρκεια των αναρίθμητων αιώνων πού προηγήθηκαν της δημιουργίας του κόσμου, καί ότι ο Θεός ήταν κλεισμένος στην πληρότητα της Θεϊκής Του ύπαρξης.

Ἑλένη Βασσάλου, «Τό Πρόγραμμα τοῦ “Παγκοσμίου Δικτύου Θρησκειῶν γιά Παιδιά” (GNRC ) τῆς ARIGATOU ὡς πρότυπο τῶν ἑλληνικῶν Προγραμμάτων Σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά»


«Το Πρόγραμμα του “Παγκοσμίου Δικτύου Θρησκειών για Παιδιά” (GNRC ) της ARIGATOU ως πρότυπο των ελληνικών Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά».
 
Ελένη Βασσάλου, Θεολόγος
 
«Η ιστορία εκτυλίσσεται ως εξής:
Εν μέσω σκόπιμης πρόκλησης αναταραχής στα σχολεία, κυρίως της Μέσης Εκπαίδευσης, εξαιτίας των  εγκυκλίων[1] του 2008, που αφορούν στις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών, τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή, το 2011, το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου, το οποίο αλλάζει ριζικά τον προσανατολισμό του μαθήματος. Εγκαταλείπεται η ισχύουσα μέχρι σήμερα γνώση της Ορθόδοξης πνευματικότητας και η γνωριμία των θρησκειών σε χωριστές ενότητες, αντί ενός διαθρησκειακού συγκρητιστικού συνονθυλεύματος[2], επενδυμένου με διαλογισμό[3], βιωματικές πρακτικές[4], διαθρησκειακές κατασκευές[5], συνεντεύξεις με ιερείς θρησκειών[6], διαθρησκειακά παιχνίδια[7] κ.α.

Ἀφοῦ ὁ Θεός γνωρίζει ποιοί θά πᾶνε στήν κόλαση, γιατί τούς φέρνει στή ζωή;


Αποτέλεσμα εικόνας για κολασηΟ Χριστός για τον Ιούδα είπε ότι ήταν καλύτερα γι’ αυτόν να μην είχε γεννηθεί, για άγνωστο για μας λόγο. Οπωσδήποτε δεν ήταν απόλυτα αναγκαίος για τη σύλληψη και τη Σταύρωση του Χριστού.
Αν ο Θεός έφερνε στη ζωή μόνο όσους θα σώζονταν, τότε η γη θα ήταν παράδεισος από τώρα, δε θα υπήρχε πειρασμός και δοκιμασία των καλών. Στην παραβολή των ζιζανίων (Ματθ. 13,24-30 και 36-43) ο Χριστός λέει ότι ο διάβολος σπέρνει ζιζάνια ανάμεσα στο φυτεμένο σιτάρι, δηλ. διαστρέφει κάποιους ανθρώπους στην ανθρώπινη κοινωνία, και μέσω αυτών πειράζει τους καλούς συνανθρώπους τους.
Όλοι οι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα και του καλού και του κακού.

Ἐκδήλωση στήν Μυτιλήνη γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΙΗΜΕΡΙΔΑ

Η Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, η Ένωση Θεολόγων Λέσβου και το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, ανταποκρινόμενοι στην απαίτηση πολλών γονέων και συμπολιτών μας, για αντίδραση πάνω στην κλιμακούμενη αποδόμηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, σας προσκαλούν στην Ημιημερίδα που διοργανώνουν με θέμα:

Εκκλησία – Πολιτεία και το μάθημα των Θρησκευτικών :
Προσέγγιση στην ορθόδοξη παράδοση
ή κατήχηση των μαθητών στην πολυθεΐα;

Η Ημιημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, σε γονείς και κηδεμόνες μαθητών, σε κληρικούς και σε κάθε ενδιαφερόμενο. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί  το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 18:00, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Κεντρικά Λύκεια).
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΙΗΜΕΡΙΔΟΣ
Πρόεδρος: Παναγιώτης Τσαγκάρης, Mr Θεολογίας, Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων
18:00 – 18:15 Έναρξη - Χαιρετισμοί
18:15 – 18:35 «Τα νέα Προγράμματα Σπουδών  του μαθήματος των Θρησκευτικών και οι επιπτώσεις τους  στην  ορθόδοξη ταυτότητα των μαθητών»
Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ
18:35 – 18:55 «Δομική προσέγγιση του νέου Αναλυτικού Προγράμματος του μαθήματος των Θρησκευτικών στο ελληνικό σχολείο: Κοινωνικο-διδακτικοί προβληματισμοί και ερωτήματα»

7 Οκτωβρίου Συναξαριστής. Σέργιος καὶ Βάκχος, Ἰουλιανὸς καὶ Καισάριος, Λεόντιος, Εὐσέβιος καὶ Φήλιξ, Φήλιξ, Ἀνδέχιος καὶ Θύρσος, Πολυχρόνιος, Ἰωάννης καὶ 99 Πατέρες, Σέγιος, Παρμενίας, Πολυτέλειος, Ἐλυμᾶς, Μώκιος, Χρυσοτέλης, Μάξιμος, Λουκᾶς, Ἀβδίας, Σέμνιος καὶ Ὀλυμπιάδα, Μνήμη Παναγίας Ναυπακτιώτισσας.

Οἱ Ἅγιοι Σέργιος καὶ Βάκχος


Ὑπηρετοῦσαν στὶς στρατιωτικὲς τάξεις τοῦ αὐτοκράτορα Μαξιμιανοῦ. Τοὺς διέκρινε μεγάλη ἀνδρεία στὰ πεδία τῶν μαχῶν, ἀλλὰ καὶ σωφροσύνη στὴν καθημερινή τους ζωή.
Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ αὐτοκράτορας τοὺς ἀπένειμε τὰ ἀξιώματα τοῦ πριμικηρίου καὶ τοῦ σεκουνδουκηρίου, ἀντίστοιχα.
Ὅταν ὅμως ἔμαθε ὅτι οἱ δυὸ ἐπίλεκτοι στρατιῶτες του ἦταν χριστιανοί, δὲν ἤθελε μὲ κανένα τρόπο νὰ τὸ πιστέψει. Γιὰ νὰ πεισθεῖ λοιπὸν χειροπιαστά, ὀργάνωσε τελετὲς μὲ θυσίες σὲ εἰδωλολατρικὸ ναὸ καὶ κάλεσε νὰ παραστοῦν σ’ αὐτὲς οἱ Σέργιος καὶ Βάκχος. Οἱ δυὸ χριστιανοὶ στρατιῶτες ἀρνήθηκαν καὶ ὁμολόγησαν τὸν Χριστὸ μὲ θαρραλέο φρόνημα. Ἐξοργισμένος τότε ὁ αὐτοκράτορας, διέταξε καὶ τοὺς ἀφαίρεσαν τὰ διάσημα τῶν ἀξιωμάτων τους. Ἔπειτα, ἀφοῦ τοὺς ἐνέπαιξαν καὶ τοὺς διαπόμπευσαν μὲ διάφορους τρόπους, τοὺς ἔστειλαν σὲ ἕνα σκληρὸ δοῦκα τῆς Ἀνατολῆς, τὸν Ἀντίοχο.
Αὐτὸς μὲ πρωτοφανὴ ὠμότητα μαστίγωσε μέχρι θανάτου τὸ Βάκχο. Στὸν δὲ Σέργιο, ἐπειδὴ κάποτε τὸν εἶχε εὐεργετήσει , πρότεινε, ἀφοῦ ἀρνηθεῖ τὸν Χριστό, νὰ τοῦ χαρίσει τὴν ζωή. Ἡ γενναία ἀπάντηση τοῦ Σεργίου ἦταν τὰ λόγια του Ἀπ. Παύλου: «Ἐμοὶ τὸ ζῆν Χριστὸς καὶ τὸ ἀποθανεὶν κέρδος». Σὲ μένα, εἶπε ὁ Σέργιος, ζωὴ εἶναι ὁ Χριστός. Ἀλλὰ καὶ τὸ νὰ πεθάνω εἶναι κέρδος, διότι ἔτσι θὰ ἑνωθῶ πλήρως μὲ τὸ Χριστό.

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 7 Ὀκτωβρίου

   Ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική θεραπευτική
   Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας

  πού ἑορτάζουν σήμερα 7 Ὀκτωβρίου ἐδῶ

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής