Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα Παρασκευῆς 11 Νοεμβρίου


Ἀπόστολος: (Κολ. β΄1- 7 )
Κολ. 2,1             Θέλω γὰρ ὑμᾶς εἰδέναι ἡλίκον ἀγῶνα ἔχω περὶ ὑμῶν καὶ τῶν ἐν Λαοδικείᾳ καὶ ὅσοι οὐχ ἑωράκασι τὸ πρόσωπόν μου ἐν σαρκί,
Κολ. 2,1                     Διότι θέλω να μάθετε και σεις πόσον μεγάλον αγώνα έχω δια σας και δια τους Χριστιανούς της Λαοδικείας και δι' όσους δεν έχουν ίδει το πρόσωπόν μου και δεν με εγνώρισαν σωματικώς,
Κολ. 2,2             ἵνα παρακληθῶσιν αἱ καρδίαι αὐτῶν, συμβιβασθέντων ἐν ἀγάπῃ καὶ εἰς πάντα πλοῦτον τῆς πληροφορίας τῆς συνέσεως, εἰς ἐπίγνωσιν τοῦ μυστηρίου τοῦ Θεοῦ καὶ πατρὸς καὶ τοῦ Χριστοῦ,
Κολ. 2,2                    δια να παρηγορηθούν και ενισχυθούν αι καρδίαι των και μείνουν απρόσβλητοι και ακλόνητοι από ψευδοδιδασκαλίας και αμφιβολίας. Και αυτό θα επιτευχθή, εάν βέβαια και οι ίδιοι καλλιεργήσουν την αγάπην μεταξύ των και αρμονικώς συνδεθούν δι' αυτής και πληροφορηθούν έτσι με σοφίαν και σύνεσιν όλον τον πλούτον της αληθείας, που αναφέρεται εις την σωτηρίαν των, και γνωρίσουν εις βάθος το μυστήριον του Θεού Πατρός και του Χριστού.
Κολ. 2,3             ἐν ᾧ εἰσι πάντες οἱ θησαυροὶ τῆς σοφίας καὶ τῆς γνώσεως ἀπόκρυφοι.
Κολ. 2,3                     Να γνωρίσουν, ότι στον Χριστόν υπάρχουν όλοι οι θυσαυροί της σοφίας και της γνώσεως, οι οποίοι ήσαν προηγουμένως άγνωστοι και απόκρυφοι, και εφανερώθησαν τώρα από τον Χριστόν στους πιστούς.
Κολ. 2,4             Τοῦτο δὲ λέγω ἵνα μή τις ὑμᾶς παραλογίζηται ἐν πιθανολογίᾳ·
Κολ. 2,4                    Αυτό δε σας το λέγω, δια να μη σας παραπλανά κανείς εις παραλογισμούς και αστηρίκτους εικασίας, που βασίζονται εις αναποδείκτους πιθανολογίας, και σας απομακρύνει έτσι από τον Χριστόν.
Κολ. 2,5             εἰ γὰρ καὶ τῇ σαρκὶ ἄπειμι, ἀλλὰ τῷ πνεύματι σὺν ὑμῖν εἰμι, χαίρων καὶ βλέπων ὑμῶν τὴν τάξιν καὶ τὸ στερέωμα τῆς εἰς Χριστὸν πίστεως ὑμῶν.
Κολ. 2,5                     Εχω όμως πεποίθησιν εις σας, ότι θα μείνετε ακλόνητοι εις την αλήθειαν. Διότι, αν και απουσιάζω σωματικώς, είμαι εν τούτοις δια του πνεύματός μου παρών μαζή σας και χαίρω, διότι βλέπω την τάξιν, που έχετε και την σταθερότητα της πίστεως σας στον Χριστόν.
Κολ. 2,6             Ὡς οὖν παρελάβετε τὸν Χριστὸν Ἰησοῦν τὸν Κύριον, ἐν αὐτῷ περιπατεῖτε,
Κολ. 2,6                    Οπως λοιπόν εδιδάχθητε από τον Επαφράν και παρελάβατε τον Ιησούν Χριστόν, τον Κυριον, έτσι σύμφωνα με αυτά να προχωρήτε και συμπεριφέρεσθε.
Κολ. 2,7             ἐῤῥιζωμένοι καὶ ἐποικοδομούμενοι ἐν αὐτῷ καὶ βεβαιούμενοι ἐν τῇ πίστει καθὼς ἐδιδάχθητε, περισσεύοντες ἐν αὐτῇ ἐν εὐχαριστίᾳ.
Κολ. 2,7                     Εξακολουθείτε να μένετε βαθειά ριζωμένοι και να οικοδομήσθε επάνω στον Χριστόν και να προχωρήτε συνεχώς με αδίστακτον βεβαιότητα δια την πίστιν σας, όπως έχετε διδαχθή, προοδεύοντες ολονέν και περισσότερον εις αυτήν και ευχαριστούντες συγχρόνως τον Θεόν, που σας έδωσε αυτήν την πίστιν.
Εὐαγγέλιο: ( Λουκ. ιγ΄31- 35 )
Λουκ. 13,31        Ἐν αὐτῇ τῇ ἡμέρᾳ προσῆλθόν τινες Φαρισαῖοι λέγοντες αὐτῷ· ἔξελθε καὶ πορεύου ἐντεῦθεν, ὅτι Ἡρῴδης θέλει σε ἀποκτεῖναι.
Λουκ. 13,31               Κατά την ημέραν εκείνην ήλθαν προς αυτόν μερικοί Φαρισαίοι, οι οποίοι δια να τον αναγκάσουν να φύγη από την Γαλιλαίαν, του είπαν· “έβγα από τα όρια της χώρας αυτής και φύγε από εδώ, διότι ο Ηρώδης θέλει να σε θανατώση”.
Λουκ. 13,32        καὶ εἶπεν αὐτοῖς· πορευθέντες εἴπατε τῇ ἀλώπεκι ταύτῃ· ἰδοὺ ἐκβάλλω δαιμόνια καὶ ἰάσεις ἐπιτελῶ σήμερον καὶ αὔριον, καὶ τῇ τρίτῃ τελειοῦμαι·
Λουκ. 13,32              Και είπε εις αυτούς· “πηγαίνετε και πέστε στον άνθρωπον αυτόν, που είναι πονηρός και δόλιος σαν την αλεπού, ότι ολίγον καιρόν θα μείνω ακόμη εδώ, επειδή εγώ έχω κανονίσει έτσι και όχι διότι φοβούμε αυτόν. Ιδού σήμερον και αύριον, ολίγας ακόμη ημέρας, διώχνω δαιμόνια και κάνω θεραπείας και έπειτα φθάνω στο τέλος της ζωής και του έργου μου.
Λουκ. 13,33        πλὴν δεῖ με σήμερον καὶ αὔριον καὶ τῇ ἐχομένῃ πορεύεσθαι, ὅτι οὐκ ἐνδέχεται προφήτην ἀπολέσθαι ἔξω Ἱερουσαλήμ.
Λουκ. 13,33               Αλλά αυτές τις ημέρες πρέπει να μείνω και θα μείνω εδώ και κατόπιν θα προχωρήσω προς την Ιερουσαλήμ, όπου θα σταυρωθώ. Δεν θα με φονεύση εδώ ο Ηρώδης, διότι δεν είναι πιθανόν προφήτης να θανατωθή έξω από την Ιερουσαλήμ.
Λουκ. 13,34        Ἱερουσαλὴμ Ἱερουσαλήμ, ἡ ἀποκτείνουσα τοὺς προφήτας καὶ λιθοβολοῦσα τοὺς ἀπεσταλμένους πρὸς αὐτήν! ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυνάξαι τὰ τέκνα σου ὃν τρόπον ὄρνις τὴν ἑαυτῆς νοσσιὰν ὑπὸ τὰς πτέρυγας, καὶ οὐκ ἠθελήσατε!
Λουκ. 13,34              Ιερουσαλήμ Ιερουσαλήμ, πόλις αμαρτωλή και αμετανοήτη, που φονεύστους προφήτας και λιθοβολείς εκείνους που σου έστειλεν ο Θεός! Ποσες φορές ηθέλησα να περιμαζέψω με στοργήν τα τέκνα σου, όπως μαζεύει κάτω από τις φτερούγες της η όρνις τα μικρά πουλιά της, και δεν ηθελήσατε.
Λουκ. 13,35        ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος. λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι οὐ μή με ἴδητε ἕως ἂν ἥξῃ ὅτε εἴπητε· εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου.
Λουκ. 13,35               Ιδού αφίνεται προς τιμωρίαν σας έρημη από τον Θεόν και απροστάτευτη η πόλις σας με τον ναόν της. Σας διαβεβαιώνω δε ότι δεν θα με ίδετε, έως ότου έλθη καιρός και πήτε με μετάνοιαν και συντριβήν· Ευλογημένος είναι αυτός που έρχεται εν ονόματι Κυρίου και ως αντιπρόσωπος του Κυρίου”.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Οἱ Προφῆτες, οἱ Κληρικοί καί οἱ λαϊκοί μέσα στήν Ἐκκλησία Πατερική Θεολογία, 10ο μέρος,Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης



Γιά νά κάνουμε μία σύνδεση μέ τά προηγούμενα, λέγαμε ὅτι ὑπάρχουν στήν σειρά τῶν μαθημάτων τῆς Πατερικῆς Θεολογίας τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδη δύο εἰδῶν ἀποκαλύψεις. Ἡ μία ἀποκάλυψη εἶναι τῆς νοερᾶς εὐχῆς καί ἡ ἄλλη εἶναι ἡ ἀποκάλυψη τῆς θεώσεως. Λέγοντας ἀποκάλυψη ἐννοοῦμε ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ καί οἱ δύο αὐτές ἀποκαλύψεις ἀντιστοιχοῦν στά δύο στάδια τῆς πνευματικῆς ζωῆς, φωτισμό καί θέωση. Βέβαια πάντα προηγεῖται ἡ κάθαρση, δηλαδή ἡ μετάνοια πού πρέπει νά ἔχει ὁ χριστιανός, ὥστε νά ἀποβάλλει ἀπό τήν καρδία του τά πάθη καί τίς ἁμαρτίες, μέ σκοπό νά δημιουργηθεῖ χῶρος γιά τόν Θεό καί νά ἔρθει ὁ φωτισμός, στό μέτρο πού θά καθαρισθεῖ καί θά δεχτεῖ τήν ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ μέσα στήν καρδία του. Ὑπάρχει καί τό τρίτο στάδιο τό ὑψηλότερο τῆς θεώσεως, ὅπου πλέον ὁ ἄνθρωπος δέχεται -θά λέγαμε σχηματικά- μιά πληρέστερη ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ.

Ὁ ἅγιος Πορφύριος ὡς Παιδαγωγός εἰς Χριστόν:Οἱ ἀγκαλιές, τά φιλιά, τά χάδια.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Οἱ ἀγκαλιές, τά φιλιά, τά χάδια

Ὁ ἅγιος Πορφύριος τόνιζε πολύ τήν ἀποφυγή τοῦ «κανακέματος» τῶν παιδιῶν. Δίδασκε: «ὄχι ἀγκαλιές, ὄχι φιλιά, ὄχι χάδια στά πολύ πολύ μικρά παιδιά. Γιατί λέει, τό παιδί ὅσο εἶναι τριετές, τετραετές, εἶναι δέκτης ὅλων τῶν ἐπιθυμιῶν μας καί αὐτῶν τῶν ἐπιθυμιῶν, πού δέν τίς ἐκδηλώνουμε, ἀλλά διαχέονται μέ ἕναν μυστήριον τρόπον στά παιδιά. Ἄρα, ἄν ἔχομεν ἔλλειψην, ἔ δέν εἶναι ἀνάγκην αὐτόν νά τοῦ τό φορτώσουμε τοῦ παιδιοῦ μας! Καί νά τό δοῦμε σάν ὑποκατάστατο. Διότι ἔτσι συμβαίνει πολλές φορές. Τήν ἀποτυχημένη σχέση τοῦ ζεύγους, τήν εἰσπράττει τό παιδί καί γίνεται ἡ μάνα ὑπερπροστατευτική· ὁ πατέρας γίνεται ἐγωκεντρικός καί κλεισμένος στόν ἑαυτό του... καί τότε τί γίνεται;.
Τί γίνεται; Δημιουργοῦμε μαλθακά, νωθρά, ἐξηρτημένα, ἀνασφαλή παιδιά»[52].

«Τό θαῦμα τῆς ὑπακοῆς»


Παπαχαράλαμπος Διονυσιάτης
............

Ὁ ἱερομόναχος Μακάριος ὁ ἀπό Φιλοθέου καί νῦν Γέροντας τοῦ Χιλανδαρινοῦ Κελλίου «Μαρουδᾶ» συμπληρώνει:
«Ὅταν ἤμουν ἀκόμα ἀρχάριος (16-17 ἐτῶν) στήν Προβάταν ὑποτακτικός τοῦ παπα-Ἐφραίμ, μετέπειτα ἡγουμένου τῆς Ἱ. Μονῆς Φιλοθέου, ἐπόνεσε τό δόντι μου. Ὁ Γέροντάς μου μ᾿ ἔστειλε στόν τότε ὀδοντίατρον Καρυῶν ἀείμνηστον Μοναχόν Νικήταν, Γέροντα τοῦ Διονυσιατικοῦ κελλίου Ἅγ. Νικόλαος.
Μέ ρωτᾶ ὁ Γ. Νικήτας:
  • Ἀπό ποιά συνοδεία εἶσαι παιδί μου;
  • Εἶμαι κολογέρι τοῦ παπα-Ἐφραίμ ἀπό τόν Ἅγ. Ἀρτέμιον Προβάτας.
  • Μπράβο, παιδί μου. Ἔπεσες σέ καλά χέρια. Οἱ Γεροντάδες σας εἶναι ἅγιοι. Βλέπεις αὐτό τό δόντι; Αὐτό τό φυλάω σάν ἅγιο λείψανο. Κάποτε ὁ παπποῦς σας Ἰωσήφ, ἔστειλε ἕνα καλογέρι νά βγάλη δόντι. Τόν κοιτάω· τό στόμα του πρησμένο. Τοῦ λέω:

Περί τῶν Ἁγίων Ἀγγέλων (Μητροπολίτου Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ἱερεμία)


IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΑΓΙΟΛΟΓΙΚΑ
ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ
1. Στίς 8 τοῦ μηνός Νοεμβρίου, ἀδελφοί χριστιανοί, τήν ἐρχόμενη Τρίτη, ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει τήν Σύναξη τῶν Ἀρχαγγέλων Μιχαήλ καί Γαβριήλ, ἀλλά καί ὅλων τῶν Ἀγγέλων. Οἱ Ἄγγελοι εἶναι καί αὐτοί κτίσματα τοῦ Θεοῦ, ἀλλά δημιουργήθηκαν πρῶτοι ἀπ᾽ ὅλα τά κτίσματα. Ἔτσι εἶναι: Πρῶτα δημιουργήθηκαν οἱ Ἄγγελοι, πού εἶναι πνεύματα, ἔπειτα ἔγινε ὁ ὑλικός κόσμος, πού μᾶς περιβάλλει, καί τελευταῖα ἔγινε ὁ ἄνθρωπος, πού εἶναι καί ἀπό πνεῦμα, ὅπως οἱ Ἄγγελοι, καί ἀπό ὕλη, ὅπως ὁ γύρω κόσμος.

2. Οἱ Ἄγγελοι εἶναι οἱ πιό κοντινοί μας, γιατί ὅταν βαπτιστήκαμε ὁ καθένας πῆρε ὡς δῶρο ἀπό τόν Θεό ἕνα προσωπικό Ἄγγελο, ὡς φύλακα καί ὁδηγό. Καί πρέπει νά κάνουμε προσευχή στόν Ἄγγελό μας αὐτόν, γιατί αὐτός θά παραδώσει τήν ψυχή μας στόν Θεό. Ἔτσι πρέπει ἀκόμη νά προσέχουμε νά μήν λυποῦμε τόν Ἄγγελό μας μέ κακές ἐπιθυμίες καί πράξεις, γιατί, πραγματικά, λυπᾶται ὁ ἄγγελός μας ὅταν ἁμαρτάνουμε καί σκεπτόμαστε καί πράττουμε ἀντίθετα πρός τό θέλημα τοῦ Θεοῦ.

«Ὁ Ἐκκλησιασμός» μέρος ε΄


Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος

Προσοχὴ καὶ προσευχή

Ἀλλὰ καὶ ἡ διαγωγή μας, ὅσο βρισκόμαστε μέσα στὸ ναό, ἂς εἶναι ἡ πρέπουσα, ὅπως ἁρμόζει σὲ ἄνθρωπο ποὺ βρίσκεται μπροστὰ στὸ Θεό. Νὰ μὴν ἀσχολούμαστε μὲ ἄσκοπες συζητήσεις, μὰ νὰ στεκόμαστε μὲ φόβο καὶ τρόμο, μὲ προσοχὴ καὶ προθυμία, μὲ τὸ βλέμμα στραμμένο στὴ γῆ καὶ τὴν ψυχὴ ὑψωμένη στὸν οὐρανό.
Γιατὶ ἔρχονται πολλοὶ στὴν ἐκκλησία, ἐπαναλαμβάνουν μηχανικὰ ψαλμοὺς καὶ εὐχές, καὶ φεύγουν, δίχως νὰ ξέρουν τί εἶπαν. Τὰ χείλη κινοῦνται, ἀλλὰ τ᾿ αὐτιὰ δὲν ἀκοῦνε. Ἐσὺ δὲν ἀκοῦς τὴν προσευχή σου, καὶ θέλεις νὰ σὲ εἰσακούσει ὁ Θεός; Γονάτισα, λες· ἀλλὰ ὁ νοῦς σου πετοῦσε μακριά. Τὸ σῶμα σου ἦταν μέσα στὴν ἐκκλησία καὶ ἡ ψυχή σου ἔξω. Τὸ στόμα ἔλεγε τὴν προσευχὴ καὶ ὁ νοῦς μετροῦσε τόκους, συμβόλαια, συναλλαγές, χωράφια, κτήματα, συναναστροφὲς μὲ φίλους. Κι ὅλα αὐτὰ συμβαίνουν, γιατὶ ὁ διάβολος εἶναι πονηρός· ξέρει πὼς τὴν ὥρα τῆς προσευχῆς κερδίζουμε πολλά, γι᾿ αὐτὸ τότε ἐπιτίθεται μὲ μεγαλύτερη σφοδρότητα.

Ἱερομόναχος π. Ἀλέξιος Καρακαλληνός: Δέν πρέπει νά μᾶς παραπλανήσει ἡ χαμογελαστή μάσκα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.


Ιερομόναχος π. Αλέξιος Καρακαλληνός: Επιστροφές ετεροδόξων στην Ορθοδοξία
Ιερομόναχος π. Αλέξιος Καρακαλληνός (πρώην Μεθοδιστής)

Επιστροφές ετεροδόξων στην Ορθοδοξία

Διορθόδοξο Θεολογικό Συνέδριο
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ: ΓΕΝΕΣΗ - ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ - ΔΙΑΨΕΥΣΕΙΣ
...Με αγάπη απορρίπτομε τον οικουμενισμό, επειδή θέλομε να προσφέρομε στους ετερόδοξους ακριβώς εκείνο, που ο Κύριος εχάρισε πλούσια σε όλους εμάς μέσα στην Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία, δηλαδή την ευκαιρία να γίνουν μέλη του Σώματος του Χριστού, «τέκνα Φωτός» και «κληρονόμοι της Βασιλείας, ήν ο Κύριος επηγγείλατο τοις αγαπώσιν Αυτόν»...

Ο Χριστός είναι «το φως το αληθινόν, το φωτίζον πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον». Και όπως ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος σημειώνει: «Η Χάρις εις πάντας εκκέχυται· ουκ Ιουδαίον, ουκ Έλληνα, ου βάρβαρον, ου Σκύθην, ουκ ελεύθερον, ου δούλον αποστρεφομένη· πάντας ομοίως προσιεμένη (προσεγγίζουσα) και μετά της ίσης τιμής».
Αν και σήμερα κάποια έθνη έχουν διαφορετικό όνομα, ο Χριστός συνεχίζει το έργο Του, της σωτηρίας των ανθρώπων, προσκαλώντας στην Ορθόδοξη Εκκλησία πολλούς, που ανετράφησαν μέσα σε κοινότητες ετερο-Ορθοδόξων Χριστιανών.

Ὁ ἐρημίτης πατήρ Ἀλέξιος ἀπό τόν ἅγιο Ἔρασμα καί ἡ φωνή τοῦ ἀγγέλου


Γιά τή φωνή που αφυπνίζει στήν προσευχή
Ο π. Αλέξιος απ’ τον 'Άγιο ’Έρασμο ζει ως ερημίτης. Λέει ότι τίποτα δεν τόν ταράσσει. Μόνο μερικές φορές μετά τά μεσάνυκτα ακούει μια φωνή που τόν φωνάζει μέ τ’ όνομά του: «Αλέξιε, σήκω καί πήγαινε στο ναό!». Τότε σηκώνεται καί πηγαίνει στο ναό.
Καί διαπιστώνει πάλι ότι τό καντήλι είναι έτοιμο να σβήσει καί πρέπει να τό γεμίσει. Καί από πολλούς άλλους έχουμε ακούσει παρόμοια ιστορία γιά φωνή που τους αφυπνίζει και τους καλεί σε  προσευχή.

"Νά στέκεσαι καί νά προσεύχεσαι μπροστά στήν εἰκόνα τοῦ Σωτῆρα μας, σάν νά στέκεσαι μπροστά στόν Ἴδιο.




"Νά στέκεσαι καί νά προσεύχεσαι μπροστά στήν εἰκόνα τοῦ Σωτῆρα μας, σάν νά στέκεσαι μπροστά στόν Ἴδιο. Ὁ Θεός πού εἶναι Ἀγάπη, παρίσταται μέ τή χάρη του. Μέ τά ζωγραφισμένα στήν εἶκόνα μάτια του σέ βλέπει πραγματικά."

Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κροστάνδης

https://proskynitis.blogspot.g
r
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

10 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Ὀλυμπᾶ, Ροδίωνος, Ἐράστου, Σωσιπάτρου, Τερτίου καὶ Κουάρτου, Ὀρέστη, Θεοστηρίκτου, Νόννου, Μαρτίνου Ὁσίου, Μίλου Θαυματουργοῦ, Γελίου Ἱερομάρτυρα, Καλλιοπίου, Νίρου, Ὠρίωνος, Ἀρσενίου Ὁσίου, Δημητριανοῦ Ἐπισκόπου, Justus.

Οἱ Ἅγιοι Ὀλυμπᾶς, Ῥοδίων (ἢ Ἠρωδίων), Ἔραστος, Σωσίπατρος, Τέρτιος καὶ Κουάρτος οἱ Ἀπόστολοι ἐκ τῶν 70

Καὶ οἱ ἕξι ἦταν ἀπὸ τοὺς ἑβδομήκοντα Ἀποστόλους τοῦ Κυρίου. Ἀναφέρονται ὅλοι στὸ ιστ’ κεφάλαιο τῆς πρὸς Ρωμαίους ἐπιστολῆς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου.
Οἱ περισσότεροι ἀπ’ αὐτοὺς ὑπῆρξαν ἐπίσκοποι τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας καὶ ἔγιναν ἄριστοι ἐφαρμοστὲς τῆς ἐντολῆς τοῦ θεοπνεύστου λόγου τῆς Ἁγίας Γραφῆς: «Ποιμάνατε τὸ ἐν ὑμῖν ποίμνιον τοῦ Θεοῦ, ἐπισκοποῦντες μὴ ἀναγκαστῶς, ἀλλὰ ἑκουσίως, μηδὲ αἰσχροκερδῶς, ἀλλὰ προθύμως, μηδὲ ὡς κατὰ κυριεύοντες τῶν κλήρων, ἀλλὰ τύποι γινόμενοι τοῦ ποιμνίου».
Ποιμάνετε, δηλαδή, τὸ ποίμνιο τοῦ Θεοῦ ποὺ εἶναι στὴ δικαιοδοσία σας, καὶ ἐπιβλέπετε αὐτὸ μὲ κάθε ἐπιμέλεια καὶ προσοχή, ὄχι ἀναγκαστικά, ἐπειδὴ βρεθήκατε στὴν θέση αὐτή, ἀλλὰ μὲ ὅλη σας τὴν θέληση, χωρὶς νὰ ἀποβλέπετε σὲ αἰσχρὰ κέρδη, ἀλλὰ μὲ προθυμία καὶ ζῆλο, χωρὶς νὰ καταπιέζετε τοὺς πιστούς, ποὺ σὰν ἄλλοι γεωργικοὶ κλῆροι δόθηκαν στὸν καθένα σας γιὰ πνευματικὴ καλλιέργεια ἀλλὰ νὰ γίνεσθε στὸ ποίμνιο ὑποδείγματα ἀρετῆς ἀξιομίμητα.

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 10 Νοεμβρίου

   Ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική θεραπευτική
   Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας

  πού ἑορτάζουν σήμερα 10 Νοεμβρίου ἐδῶ

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής