Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Ἁγιογραφικό Ἀνάγνωσμα Πέμπτης 26 Ἰανουαρίου


Ἀπόστολος: (Α΄Κορ. ις΄13- 24 )
Α Κορ. 16,13      Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε.
Α Κορ. 16,13             Μενετε άγρυπνοι και προσεκτικοί. Σταθήτε στερεοί και ακλόνητοι εις την πίστιν. Δειχθήτε άνδρες γενναίοι· παρέτε δύναμιν και ισχύν.
Α Κορ. 16,14      πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω.
Α Κορ. 16,14             Ολα όσα λέγετε και κάνετε ας γίνωνται με αγάπην.
Α Κορ. 16,15      Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί· οἴδατε τὴν οἰκίαν Στεφανᾶ, ὅτι ἐστὶν ἀπαρχὴ τῆς Ἀχαΐας καὶ εἰς διακονίαν τοῖς ἁγίοις ἔταξαν ἑαυτούς·
Α Κορ. 16,15             Σας παρακαλώ δε, αδελφοί, και δια το εξής ακόμη· γνωρίζετε την οικογένειαν του Στεφανά, ότι είναι οικογένεια που πρώτη αυτή από όλην την Αχαΐαν επίστευσεν στον Χριστόν και έταξαν τον εαυτόν τους εις την υπηρεσίαν των Χριστιανών.
Α Κορ. 16,16      ἵνα καὶ ὑμεῖς ὑποτάσσησθε τοῖς τοιούτοις καὶ παντὶ τῷ συνεργοῦντι καὶ κοπιῶντι.
Α Κορ. 16,16             Σας παρακαλώ, λοιπόν, να υποτάσσεσθε και σεις εις τέτοιους εκλεκτούς Χριστιανούς και εις καθένα, ο οποίος συνεργεί και κοπιάζει στο έργον του Κυρίου.
Α Κορ. 16,17      χαίρω δὲ ἐπὶ τῇ παρουσίᾳ Στεφανᾶ καὶ Φουρτουνάτου καὶ Ἀχαϊκοῦ, ὅτι τὸ ὑμῶν ὑστέρημα οὗτοι ἀνεπλήρωσαν·
Α Κορ. 16,17             Χαίρω δε, διότι είναι παρόντες εδώ ο Στεφανάς και ο Φουρτουνάτος και ο Αχαϊκός, οι οποίοι ανεπλήρωσαν εις αρκετόν βαθμόν την στέρησιν της ιδικής σας παρουσίας.
Α Κορ. 16,18      ἀνέπαυσαν γὰρ τὸ ἐμὸν πνεῦμα καὶ τὸ ὑμῶν. Ἐπιγινώσκετε οὖν τοὺς τοιούτους.
Α Κορ. 16,18             Διότι ανέπαυσαν το πνεύμα μου με τας πληροφορίας που μου έφεραν, και πιστεύω ότι θα αναπαύσουν και το ιδικόν σας πνεύμα με την επιστολήν, που θα σας φέρουν. Να αναγνωρίζετε την αξίαν των και να εκτιμάτε τους τοιούτους Χριστιανούς.
Α Κορ. 16,19      Ἀσπάζονται ὑμᾶς αἱ ἐκκλησίαι τῆς Ἀσίας. ἀσπάζονται ὑμᾶς ἐν Κυρίῳ πολλὰ Ἀκύλας καὶ Πρίσκιλλα σὺν τῇ κατ᾿ οἶκον αὐτῶν ἐκκλησίᾳ.
Α Κορ. 16,19             Σας στέλνουν αδελφικούς χαιρετισμούς αι Εκκλησίαι της Ασίας. Σας χαιρετούν πολύ εν Κυρίω ο Ακύλας και η Πρίσκιλλα μαζή με τους πιστούς, οι οποίοι συναθροίζονται στο σπίτι των.
Α Κορ. 16,20      ἀσπάζονται ὑμᾶς οἱ ἀδελφοὶ πάντες. ἀσπάζεσθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἁγίῳ.
Α Κορ. 16,20            Σας χαιρετούν όλοι οι αδελφοί. Ασπασθήτε ο ένας τον άλλον με το άγιον φίλημα της αγάπης.
Α Κορ. 16,21      Ὁ ἀσπασμὸς τῇ ἐμῇ χειρὶ Παύλου.
Α Κορ. 16,21             Οχαιρετισμός αυτός εγράφη με το χέρι εμού, του Παύλου.
Α Κορ. 16,22      εἴ τις οὐ φιλεῖ τὸν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, ἤτω ἀνάθεμα. μαρὰν ἀθᾶ.
Α Κορ. 16,22            Εάν κανείς δεν αγαπά με όλην του την ψυχήν και την δύναμιν τον Κυριον Ιησούν, ας είναι χωρισμένος από την Εκκλησίαν και τον Χριστόν. Ο Κυριος θα έλθη και θα τον κρίνη όπως του πρέπει.
Α Κορ. 16,23      Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ μεθ᾿ ὑμῶν.
Α Κορ. 16,23            Η χάρις του Κυρίου Ιησού Χριστού είθε να είναι μαζή σας πάντοτε.
Α Κορ. 16,24      ἡ ἀγάπη μου μετὰ πάντων ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ· ἀμήν.
Α Κορ. 16,24            Η αγάπη μου, η εν Χριστώ Ιησού, είναι και θα είναι με όλους σας. Αμήν.
Εὐαγγέλιο: (Μάρ. ζ΄24- 30 )
Μαρκ. 7,24         Καὶ ἐκεῖθεν ἀναστὰς ἀπῆλθεν εἰς τὰ μεθόρια Τύρου καὶ Σιδῶνος. καὶ εἰσελθὼν εἰς οἰκίαν οὐδένα ἤθελε γνῶναι, καὶ οὐκ ἠδυνήθη λαθεῖν.
Μαρκ. 7,24              Και από εκεί εξεκίνησε και επήγεν εις τα σύνορα Τυρου και Σιδώνος. Εμπήκε εις ένα σπίτι, όπου θα έμενε και δεν ήθελε κανείς να μάθη ότι ήτο εκεί. Αλλά δεν ημπόρεσε να ξεφύγη από την προσοχήν των ανθρώπων.
Μαρκ. 7,25         ἀκούσασα γὰρ γυνὴ περὶ αὐτοῦ, ἧς εἶχε τὸ θυγάτριον αὐτῆς πνεῦμα ἀκάθαρτον, ἐλθοῦσα προσέπεσε πρὸς τοὺς πόδας αὐτοῦ·
Μαρκ. 7,25              Διότι όταν ήκουσε δι' αυτόν μία γυναίκα, της οποίας η μικρά κόρη είχε πονηρόν πνεύμα, ήλθε και έπεσε γονατιστή εμπρός εις τα πόδια του.
Μαρκ. 7,26         ἡ δὲ γυνὴ ἦν Ἑλληνίς, Συροφοινίκισσα τῷ γένει· καὶ ἠρώτα αὐτὸν ἵνα τὸ δαιμόνιον ἐκβάλῃ ἐκ τῆς θυγατρὸς αὐτῆς.
Μαρκ. 7,26              Αυτή δε η γυναίκα ήτο κατά την μόρφωσιν και την θρησκείαν Ελληνίδα, δηλαδή ειδωλολάτρις, κατά δε την καταγωγήν και την πατρίδα Συροφοινίκισσα. Και παρακαλούσε αυτόν να διώξη το δαιμόνιον από την θυγατέρα της.
Μαρκ. 7,27         ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτῇ· ἄφες πρῶτον χορτασθῆναι τὰ τέκνα· οὐ γάρ ἐστι καλὸν λαβεῖν τὸν ἄρτον τῶν τέκνων καὶ τοῖς κυναρίοις βαλεῖν.
Μαρκ. 7,27              Ο δε Ιησούς της είπεν· “άφησε πρώτα να χορτασθούν τα τέκνα του Θεού, δηλαδή οι Ισραηλίται, διότι δεν είναι ορθόν να πάρη κανείς το ψωμί των παιδιών και να το ρίξη εις τα σκυλάκια, δηλαδή στους ειδωλολάτρας”. (Τούτο δε έλεγε, δια να δώση αφορμή εις την Συροφοινίκισσαν να εκδηλώση την μεγάλην της πίστιν και πεισθούν οι μαθηταί, ότι και οι εθνικοί είναι άξιοι των δωρεών του).
Μαρκ. 7,28         ἡ δὲ ἀπεκρίθη καὶ λέγει αὐτῷ· ναί, Κύριε· καὶ τὰ κυνάρια ὑποκάτω τῆς τραπέζης ἐσθίουσιν ἀπὸ τῶν ψιχίων τῶν παιδίων.
Μαρκ. 7,28              Εκείνη δε απεκρίθη και του είπε· “ναι, Κυριε, εγώ είμαι πράγματι σαν τα σκυλάκια· αλλά και τα σκυλάκια, κάτω από το τραπέζι του φαγητού, τρώγουν από τα ψίχουλα των παιδιών”.
Μαρκ. 7,29         καὶ εἶπεν αὐτῇ· διὰ τοῦτον τὸν λόγον ὕπαγε· ἐξελήλυθε τὸ δαιμόνιον ἐκ τῆς θυγατρός σου.
Μαρκ. 7,29              Και είπεν εις αυτήν “δι' αυτόν τον λόγον, που είπες και ο οποίος δείχνει την πίστιν και την ταπείνωσίν σου, πήγαινε στο καλό· το δαιμόνιον έχει πλέον βγη από την θυγατέρα σου”.
Μαρκ. 7,30         καὶ ἀπελθοῦσα εἰς τὸν οἶκον αὐτῆς εὗρε τὸ παιδίον βεβλημένον ἐπὶ τὴν κλίνην καὶ τὸ δαιμόνιον ἐξεληλυθός.
Μαρκ. 7,30              Και όταν αυτή επήγε στο σπίτι της, ευρήκε την θυγατέρα της ήσυχη στο κρεββάτι, και το δαιμόνιον πλέον να έχη βγη.
http://hristospanagia3.blogspot.gr/

«ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν βιάζεται»

Ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης

Ποιά πρέπει νά εἶναι ἐνασχόληση τῆς καρδιᾶς μας; Θεός, πού εἶναι «ὁ ἐτάζων καρδιάς καί νεφρούς» (Ψαλμ. Ζ΄ : 10). Θεός βλέπει τί ἔχει καθένας μας στήν ψυχή του, ποῦ εἶναι προσκολλημένη καρδιά μας στό μεγαλύτερο διάστημα τῆς ζωῆς της. Ἄν Κύριος μᾶς εἶχε δώσει τή δυνατότητα νά διαβάζουμε τά βάθη τῆς ἀνθρώπινης καρδιᾶς, τότε σίγουρα θά ἀποστρέφαμε τά μάτια μας μέ φρίκη, ἀπό τό πλῆθος τῶν ἀνομιῶν καί ἁμαρτιῶν πού θά βλέπαμε, ὅπως μοιχεῖες, πορνεῖες, κλοπές, ψευδομαρτυρίες, βλασφημίες, ὑπερηφάνεια κλπ. Μέσα ἐκεῖ θά συναντούσαμε πολλές ἁμαρτίες, ὅπως ἀγνωμοσύνη στό Θεό, ἀγνωσία τοῦ Θεοῦ, ἀπιστία, ὀλιγοπιστία, ἀφοσίωση στά ἐγκόσμια πράγματα, συχνά ἀκόμα καί στά πιό ἀσήμαντα, ἀδιαφορία γιά τά οὐράνια, γιά τή μετά θάνατον ζωή μας, ἀδιαφορία καί ἀμέλεια γιά τήν Ἐκκλησία, γιά τίς ἀκολουθίες, της, γιά τίς τελετές της, τούς θεσμούς της, περιφρόνηση γιά τούς κληρικούς, τούς ἐκπροσώπους τοῦ Θεοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας κλπ.

Τό ἐν Νικαία μέγιστο Θαῦμα, ὅπου ὁ Μέγας Βασίλειος διά προσευχῆς ἄνοιξε τίς πύλες τῆς Ἐκκλησίας καί τήν παρέδωσε στούς Ὀρθοδόξους



19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ- ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΘΑΥΜΑΤΟΣ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

 Όταν βασίλευε στην Κωνσταντινούπολη ο βασιλιάς Ουάλης, ήλθαν σ’ αυτόν οι αρειανόφρονες Επίσκοποι και Ιερείς της επαρχίας Νικαίας, αξιώνοντας να παραδώσει σ’ αυτούς τον Μητροπολιτικό Ναό για να ψάλλουν αυτοί εκεί και να εκδιώξουν τον Ορθόδοξο Αρχιερέα. Ο δε Ουάλης, ως ομόφρωνας τούτων, συμφώνησε. Ευθύς δε, απόστειλε στρατιώτες, εξεδίωξε τον Αρχιεπίσκοπο των Χριστιανών και όρισε να κατέχουν τον Ιερό Ναό οι Αρειανοί...
 Τούτο μαθαίνοντας οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Νικαίας έσπευσαν προς τον Άγιο, παρακαλώντας αυτόν να μεσιτεύσει στον βασιλέα για να μεταστρέψει την γνώμη του. 
Μεταβάς λοιπόν ο Άγιος Βασίλειος στην Κωνσταντινούπολη καί επισκεφθείς τον βασιλέα, είπε προς αυτόν: 

Ἐπιστολή διαμαρτυρίας τοῦ Πειραιῶς Σεραφείμ στόν Ὑπ. Παιδείας Γαβρόγλου μέ ἀφορμή Ἐγκύκλιό του στά Γυμνάσια τῆς Χώρας «περί ἐμφύλων ταυτοτήτων καί ἀποδόμησης ἐμφύλων στερεοτύπων».


Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
 
Ἀκολουθεῖ ἡ ἐπιστολή διαμαρτυρίας τήν ὁποίαν ἀπέστειλε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πρός τόν Ἐξοχώτατον κ. Ὑπουργόν Παιδείας, Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων κ. Κων/νον Γαβρόγλου μέ ἀφορμήν Ἐγκύκλιόν του στά Γυμνάσια τῆς Χώρας «περί ἐμφύλων ταυτοτήτων καί ἀποδόμησης ἐμφύλων στερεοτύπων».
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
᾿Αριθμ. Πρωτ. 72               ᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 18ῃἸανουαρίου 2017
Πρός Τόν
Ἐξοχώτατον Κύριον
Κωνσταντῖνον Γαβρόγλου
Ὑπουργόν
Παιδείας, Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων
Ἀ. Παπανδρέου 37
151 80 ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΝ
Ἐξοχώτατε Κύριε Ὑπουργέ,
Ἐκζητῶν τήν Ὑμετέραν ἐπιείκειαν διά τήν ὄχλησιν τῆς ἡμετέρας ἐπιστολῆς ὀφείλω νά ἀναφέρω ὅτι μετ’ αἰσθημάτων χαρᾶς καί ἀγαθῆς ἐλπίδος ἐπληροφορήθημεν τήν εἴδησιν τῆς ἀναλήψεως τῶν Ὑμετέρων Ὑπουργικῶν καθηκόντων, διότι ἡ Ὑμετέρα ἐξαίρετος προσωπικότης ἀναγνωρίζεται διά τήν βαθύτητα τῆς ἐπιστημονικῆς Της πληρότητος καί τήν πολυσήμαντον συμβολήν Της εἰς τά ἀκαδημαϊκά δρώμενα. Εἶναι ἰδιαιτέρως σημαντικόν τό γεγονός ὅτι κοσμεῖσθε ὑπό ἐξαιρέτου ἤθους καί φέρετε ὡς προσωπικήν περιουσίαν πέραν τῶν Ὑμετέρων ἐπιστημονικῶν περγαμηνῶν καί τά τιμαλφέστατα θησαυρίσματα τοῦ Γένους, ἐκ τῆς Βασιλίδος τῶν πόλεων.

««Πολλές φορές γινόμαστε ἄρρωστοι ἐπειδή δέν προσευχόμαστε πρίν.......»


Ἅγιος Σεραφείμ τῆς Βίριτσα

Ὅταν ὁ πατήρ Σεραφείμ τελοῦσε εὐχέλαια καί ἁγιασμούς, μετά τό τέλος τῆς ἀκολουθίας, ἔκανε γιά ὅλους κοινό τραπέζι. Πρίν ἀρχίσει τό φαγητό ὁ Γέροντας μόνος του ἔκοβε τό ψωμί καί ἔδινε στόν καθένα ἀπό ἕνα κομμάτι. Ἐπίσης μαζί μέ τό ψωμί ἔδινε στόν καθένα ἀπό τρία κομμάτια ζάχαρι. Δίνοντάς τα στόν ἄνθρωπο τόν εὐλογοῦσε ταυτόχρονα. Στούς ἀρρώστους ὁ Γέροντας ἔδινε πρόσφορα τά ὁποῖα τρώγοντας οἱ ἄνθρωποι γίνονταν καλά.
Ὁ πατήρ Σεραφείμ ἔλεγε συχνά:

Ποιός ἄρτος τῆς Θείας Κοινωνίας εἶναι σωστός, ὁ ἔνζυμος ἤ ὁ ἄζυμος;


Ενσωματωμένη εικόνα 2
Ένζυμος άρτος είναι το ψωμί που γίνεται με ζύμη. Το αλεύρι όταν ζυμωθεί με νερό και ζύμη, τότε φουσκώνει. Άζυμος άρτος είναι το ψωμί, που γίνεται χωρίς ζύμη και γι’ αυτό είναι αφούσκωτο. Οι Εβραίοι την τελευταία βραδιά πριν την έξοδο από την Αίγυπτο έψησαν άζυμο άρτο, για να προλάβουν να προετοιμαστούν. Γι’ αυτό κάθε Πάσχα τρώνε άζυμο άρτο.
Την Πέμπτη που έφαγε ο Χριστός στο Μυστικό Δείπνο και έδωσε το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, δεν έφαγε τοΝπασχαλινό δείπνο των αζύμων, αλλά δείπνο με ένζυμο άρτο. Αυτό συμπεραίνεται από πολλές πλευρές.
Οι θρησκευτικοί άρχοντες, αν είχε αρχίσει η εορτή του Πάσχα από την Πέμπτη το απόγευμα, δε θα μπορούσαν να συλλάβουν το Χριστό, ούτε να συγκαλέσουν την επομένη συνέδριο, για να Τον δικάσουν.

Ὁ Ἅγιος Πορφύριος ἀποκαλύπτει τὸν τόπο ὅπου βρίσκεται ὁ τάφος τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου!


Ἀντιγράφουμε ἀπὸ τὴν ἰστοσελίδα τῆς «Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης»
 
Τὸ κάτωθι ἀπόσπασμα περιέχεται στὸ νέο ὑπὸ ἔκδοση βιβλίο τῆς Ἑνωμένης Ρωμηοσύνης “Ὁ Ὅσιος Πορφύριος (Μαρτυρίες – Διηγήσεις – Νουθεσίες)” τῆς ἐκδοτικῆς σειρᾶς “Ὀρθόδοξο βίωμα”. Ἡ πρώτη παρουσίαση τοῦ βιβλίου πραγματοποιήθηκε τήν Κυριακὴ 22 Ἰανουαρίου στὴν Ἱ. Μ. Παντοκράτορος Νταοῦ Πεντέλης. Λεπτομέρειες γιὰ τὴν ἐκδήλωση θὰ βρεῖτε ΕΔΩ!
«Μιά μέρα πού πήγαμε, μᾶς ἔλεγε ὁ Γέροντας ὅτι μέ τό χάρισμα πού εἶχε ἀπό μικρός, διέκρινε ἀπό πολύ μακριά νερά, ἅγια Λείψανα, ἀρχαίους Ναούς, ἀρχαίους τάφους.

ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ LORD JESUS CHRIST 3. ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

«Θεία Ψυχανάλυση». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κανὼν Ἱκετήριος εἰς τὸν Ἰησοῦν Χριστόν

Ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν τῆς Παναγίας

Παρακλητικός Κανών Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Παρακλητικός Κανών Οσίου Αρσενίου - Βατοπαίδι Χαλκιδικής